FIA plaanib F1-s radikaalseid reeglimuudatusi

 (34)
Max Mosley
Reuters/Scanpix

FIA juht Max Mosley on saatnud kirja kuuele F1 sarja meeskonna juhile ning kutsunud nad kohtumisele, kus tulevad arutlused sarja 2008. aasta reeglid.

4. mail Monacos toimuvale ajaloolisele koosolekule on kutsutud Ferrari meeskonna juht Jean Todt, WilliamsF1 meeskonna juht Frank Williams, Renault meeskonna juht Flavio Briatore, BAR meeskonna juht David Richards, Sauberi meeskonna juht Peter Sauber ja Jordani meeskonna juht Eddie Jordan.

Arutlusele tulevate muudatuste eesmärgiks on:

• vaatemängu parandamine ilma radikaalsete reeglimuudatusteta
• sõitjaoskuste esiletoomine ning elektrooniliste abide keelustamine
• tippmeeskondade kulutuste vähendamine
• märgatavalt väikeste kuid konkurentsivõimeliste tiimide kulutuste vähendamine
• uute meeskondade julgustamine sarjaga liitumiseks
• 24 auto starti toomine

Ühtlasi on arutlusel F1 sarja uus mootorikonfiguratsioon, millena FIA soovib näha 2,4 liitrist V8 mootorit, mis peab vastu pidama vähemalt kaks GP nädalavahetust.

FIA soovib F1-s taas kord kasutusele võtta ka manuaalsed käigukastid ja keelustada veojõukontrolli kasutamise. Keelustatakse elektrooniliselt kontrollitavad diferentsiaalid ning piduridetailid standardiseeritakse. Ühtlasi plaanib FIA F1-s keelustada roolivõimendi kasutamise.

Radikaalselt plaanitakse muuta ka šassiisid puuduvaid reegleid. Uus rehvi- ja aerodünaamikapakett tehakse teatavaks hiljemalt 31. detsembriks 2004. aastal, selle eesmärgiks on kiiruste vähendamine. Ühtlasi vähendatakse esirehvide läbimõõtu ja suurendatakse tagarehvide läbimõõtu, et parandada möödasõiduvõimalusi.

2008. aastast plaanitakse keelustada ka varuautode kasutamine ning võistlusautosid soovib FIA hoida kogu nädalavahetuse parc ferme’s.

Elimineerida soovitakse konkurents rehvitootjate vahel ning sarja hakkaks rehvidega varustama vaid üks firma. Oluliselt soovitakse vähendada ka testimise hulka ning seda hakatakse piirama lubatud kilomeetrite abil.

Keelustada soovitakse ka rehvivahetus võistlussõidu ajal, mis jääks lubatuks vaid eriolukordades, kuid tankimine jääks endiselt lubatuks.

Ühtlasi plaanitakse lubada autotootjatel sarjas osaleda nelja autoga (2 meeskonnaga), et soodustada tippmeeskondade informatsioonivahetust väiksemate tiimidega. Maksimaalne meeskondade arv plaanitakse tõsta seniselt 10-lt 12-le.

Reeglimuudatuste tegemiseks on tulevikus vaja vaid meeskonnaomanike häälteenamust.

Mosley kinnitas ühtlasi, et kui ühe päevaga kõike punkte läbi ei jõuta arutada, siis leitakse uus kuupäev kokkusaamiseks.