Peale jahedaid ja vihmaseid päevi toimus Kanada GP ikkagi kuival rajal. Kolmandat aastat järjest startis parimalt kohalt Sebastian Vettel. Sakslane oli domineeriv sõidu algusest lõpuni ja viimaks tuli kauaoodatud võit Red Bull’i võistkonnale. Võiks öelda, et töö oli kiire ja korralik, kuna võidu vormistamiseks kulus 1 tund 32 minutit 09,143 sekundit. Seni on kiiremini sõidetud vaid Austraalia GP-l. „See on suur võit täna,“ kommenteeris Vettel. „Ma pingutasin kõvasti, eriti võistluse alguses. Sõitsin isegi vastu seina, kuigi ma ei tundnud seda. Eesmärgiks oli saavutada võimalikult suur edumaa teiste ees. Sain sellega hakkama ja hiljem kontrollisin olukorda. Oli hea tõdeda, et olenemata ilmastikutingimustest, olime sellel nädalavahetusel kiired. Meie masinal oli keskmine rehvide kulumine, mis pole alati nii olnud. Seega oleme teinud sammu edasi.“

Parim sõitja ülejäänud rivis oli kindlasti Fernando Alonso, kes kinnitas, et Ferrari F138 on hea omapärasel Montreali ringrajal, kui rada on kuiv. Võib-olla oleks saanud Vettelile rohkem survet avaldada, aga 6. kohalt startimise järel tuli näha palju vaeva, et jõuda valitseva meistri järel järgmisele kohale. „Väga keerulise nädalavahetuse lõpuks tundub teine koht nagu võit, kuna olime konkurentsis ja suutsime võidelda teiste esiotsa meestega,“ hindas Alonso. „Kordagi ei tekkinud tunnet, et on ohtlik. Isegi siis, kui sõitsime 320 km/h ratas-rattas, oli kaasvõistlejatel piisavalt tarkust ja kogemust, et hoida kübekest turvalisust. Tänu suurele tulemusele kogusime palju punkte. Nüüd on ees vaid Vettel, kes osutus täna kinnipüüdmatuks ja vääris igati võitu. Vaatamata sellele, et tema edu punktitabelis kasvas, on tulemas palju etappe ja on piisavalt aega, et talle järele jõuda. Kvalifikatsioon, isegi märjal rajal, on meie nõrgim lüli ja peame selgelt parandama oma sooritusi. Töötame selle kallal kõvasti – nii tehases kui ka võistlusnädalavahetustel.“

Lewis Hamilton suutis jõuda ruudulise lipuni, aga sellel korral vaid õigusega astuda poodiumi viimasele astmele. Hamiltonil on olnud omapärane suhe Montreali rajaga – 2007. aastal tuli karjääri esimene etapivõit, kui oli käimas Hamiltoni debüüthooaeg F1 sarjas. 2010ndal ja 2012ndal aastal tuli veel 2 võitu. Samas aastatel 2008 ja 2011 sai Hamilton hakkama rumalate katkestamistega. „Auto tundus fantastiline,“ rääkis Hamilton. „Pidamine oli aeglastes kurvides hea, aga tervikuna polnud me piisavalt kiired, et konkureerida Seb’i ja Fernandoga. Sõitsin nii kuidas oskasin ja võtsime autost maksimumi. Olnuks tore olnud hoida teist kohta, kuid Fernando oli väga kiire ja ma ei suutnud teda enda taga hoida. Korraks tekkis ka võimalus võita tagasi teine koht, aga ikkagi oli Fernando natukene kiirem. Kokkuvõttes olen rahul kolmanda kohaga ja meeskonnana teenisime korralikud punktid.“ Hamilton jätkab omamoodi seeriat, kus ta ei ole kunagi kaotanud oma meeskonnakaaslasele Kanada GP kvalifikatsioonis.

Jean-Eric Vergne, kes tõi Toro Rosso 6. kohale, ületas võistkonnakaaslase Daniel Ricciardo parima tulemuse, mis oli 7. koht selle aasta Hiina GP-l. Vergne’i 6. koht on aga meeskonna parim tulemus peale Vetteli saavutusi 2008. aastal, kui praegune kolmekordne maailmameister sõitis Toro Rosso meeskonnas. „Uskumatu! Olen väga õnnelik,“ säras Vergne. „See on minu parim tulemus ja samas kõrgeim koht peale Vetteli tulemusi 2008. aastal. Veel suuremat rahulolu tekitab see, et tegemist oli tavalise sõiduga kuival rajal. Lisaks ei katkestanud keegi minu ees, seega teenisime kohta puhta sõiduga.“

Kui Force India tähistas oma meeskonna 100. GP etappi mõlema sõitja punktikohaga, siis Lotusele tuli vaid 2 punkti. Kahel viimasel etapil on kogutud vaid 3 punkti! Red Bull, Ferrari ja Mercedes hakkavad eest ära libisema. Jah, Kimi Räikkönen kordas Michael Schumacheri rekordit – 24 järjestikust finišit punktikohal, aga kaotus Vettelile on kasvanud juba 44 punkti peale. „Minu sõit ei alanud hästi,“ selgitas Räikkönen. „Pidurid hakkasid kaduma, kui pedaal pehmeks muutus. Sarnane probleem oli meil reedel. See ei olnud ideaalne, aga õnneks sain enne kurve hoo piisavalt maha. Paraku kaotasin aega ja polnud võimalik rünnata. Enamuse sõidust püüdsin hoida kohta. Nädalavahetus oli halb, aga vähemalt teenisime mõne punkti.“

Kuigi rajal toimus puhas võidusõit ja suuremaid intsidente praktiliselt polnud, siis võistluse lõpus tuli boksist Sauberi piloot Esteban Gutierrez, kes eksis ja sõitis rajapiirdesse. Rajajulgestajad tegid kiiret tööd, kui üritasid kollaste lippude põhjuseks olnud mehhiklase autot ohutumasse kohta viia, kuid kiirustades kukkus ühel kogenud rajajulgestajal raadiosaatja. Hakates seda maast üles võtma, komistas ta õnnetult ja sai löögi Sauberit transportivalt tõstukilt, mis sõitis veel temast üle. Kuigi rajajulgestaja sai parimate meditsiinitöötajate poolt esmaabi, ei õnnestunud tema elu päästa. Sügav kaastunne lähedastele!