Enne Malaisia etappi räägiti, et tuleb hooaja üks suuremaid katsumusi tehnikale ja sõitjatele. Kui masinad pidasid oludele vastu rahuldavalt, siis sõna otseses mõttes saun kurnas sõitjaid korralikult. Vedeliku kaotus oli nii suur, et käesoleva aasta esimese kaksikvõidu Red Bullile toonud Sebastian Vettel ja Mark Webber ei jaksanud oma saavutust eriti lennukalt väljendada. Sõidu jooksul oli nii raske, et Vettel soovis isegi vihma jahutuseks. Paljuräägitud hoovihm aga ei tulnud kedagi aitama, ega kedagi segama! Piisas juba sellest, et kvalifikatsioonis eksisid rängalt McLaren ja Ferrari ilmaennustusega. Karistuseks tuli startida võistlejaterivi lõpuosast ja see on alati seotud suurema riskiga, kui esiotsast. Seekord jäid avariid stardis ära, kuigi Rubens Barrichello ei saanud oma vormelit liikuma peale starditulede kustumist.

Vetteli võidu vundament oli täpne ja edukast start, samas esireas olnud Webberi ja Rosbergi sõiduvahendite tagarattad käisid tühja. Edasine oli juba edukas sõidu kontrollimine võiduka finišini. Vettel kommenteeris: „Milline päev! Stardist sain hästi minema ja kohe möödusin Nicost (Rosberg). Seejärel asusin püüdma liidripositsiooni, kus oli Mark (Webber). Pikal spurdil enne 1. kurvi sain eelise ja kasutasin oma võimaluse ära." Webber kiitis meeskonnakaaslast, kes selles sõidus tegi kõige olulisemal hetkel paremat tööd, kui ta ise.

Michael Schumacher startis 8. kohalt ja oli kõrges konkurentsis kuni juhtus midagi sellist, mida pole olnud isegi testisõitudel. Mercedese vasaku tagumise ratta kinnitus tuli ära ja seitsmekordne maailmameister pidi leppima hooaja esimese katkestamisega. Raskelt juhitava vormeliga ei tulnud mõttesegi boksi veereda, kuna tegemist oli tagumise rehviga ja päästva boksini oli üle poole ringi. Loomulikult selgitatakse, miks ratta mutter lahti tuli, aga vanameister võttis seda kui võidusõidu osa ja vaatab juba tulevikku: „Loomulikult soovinuks tulla lõpuni ja arvan, et meil olid võimalused hea tulemuse saavutamiseks. Aga lõppude lõpuks on tegemist tehnikaspordiga, tean seda väga hästi. Pole mingit mõtet vihastuda, seda tuleb võtta osana mängust ja vaadata tulevikku. Vähemalt Nico saavutas meie esimese poodiumikoha ja ma olen õnnelik nii tema kui meeskonna üle." Rosbergi autol toimisid kõvemad rehvid paremini ja ta suutis Robert Kubicat seljataga hoida.

Peale katkestamist avavõistlusel on Kubica kogunud 30 punkti kahe etapiga ja poolakas on punktitabelis 7. kohal, jäädes liider Massast maha vaid 9 punktiga. Tänasel võistluse stardis kasutas ta Nico Hülkenbergi kehva stardi ja peale edukat teise kurvi läbimist õnnestus mööduda ka Sutilist. Stabiilse sõiduga, nagu ka nädal tagasi Austraalias, tuli lõpuks neljandana üle finišijoone. Võistkonnakaaslane Petrov pakkus meeldejääva lahingu Hamiltoniga aga käigukasti rike jättis venelase rajaäärde kolmandat korda järjest.

Lõpuks vältis äpardusi Adrian Sutil ja teenis hooaja esimesed punktid. Hamiltoni seljataga hoidmine oli vaid keskendumise küsimus. Potentsiaal punktikohal lõpetada on Force Indiaga selgelt olemas. Liuzzi pidi katkestama punktikohalt tehnilise rikke tõttu: „Me ei saanud päris täpselt aru, mis juhtus, kuid vedu kadus ja sellega oli sõit läbi."

Hamilton tegi tugeva sõidu, kui tõusis 20. stardipositsioonilt 6. kohale. „Ausalt öeldes on võistluselt raske soovida midagi enamat. Peale boksipeatust andsin oma parima, et saada mööda Adrianist (Sutil), kuid ta oli väga kaval kurvide läbimisel ja sirgetel oli ta liiga kiire." Button eksis stardis ja lasi mööda mitmed konkurendid, nende hulgas ka Alonso, kellelt ei õnnestunud kohta tagasi saada. Läks varakult üle kõvematele rehvidele, kuna pehmem segu ei toiminud kiiretes kurvides. Lõpuks tuli maksta lõivu selle varajase vahetuse tõttu. Massa pääses mööda ja Alonso seljataga hoidmine oli keeruline.

Massa on maailmameistrivõistluste uus liider ja kindlasti aitas sellele kaasa möödumine Jenson Buttonist. Kuigi see ei olnud lihtne, sest McLaren Mercedes oli sirgetel väga kiire. Siiski lubas Button endale vea raja viimases kurvis, Massa sai tuulde ja Button oli võimetu Massa rünnaku ees. Alonso võistlus oli raskuste jada, kuna kohe stardist ilmnesid probleemid käigukastiga. Pea kogu võistluse ei saanud kasutada sidurit!!! Ja kuigi Alonso jäi rajaäärde kaks ringi enne finišit mootoririkke tõttu, siis minu au ja kiirus Fernando Alonsole sellise sõidu eest - see, kuidas ta sõitis rikkis vormeliga, on tase!

Kiidusõnu väärivad ka esimesed punktid teeninud Jaime Alguersuari ja Nico Hülkenberg. Lucas di Grassi tõestas, et Virgini masinaga saab lõpuni sõita ja sellel korral jõudsid finišisse mõlemad Hispania Racing Team'i sõitjad.