Eelregistreerimise põhjal tuleb rajale rekordiliselt palju Eesti sõitjaid, kuid ka paljud lõunanaabrid ja soomlased tulevad meile sõitma.

Ülelahenaabrid on huvitatud Eesti etappidel võistlemisest, sest seitsmest osavõistlusest koguni 3 toimub Soome radadel.

Eesti usinamad kiirusekummardajad on käinud talvel Jerezises ja Pannonias treeningkilomeetreid kogumas. Võistlemas on käidud juba ka Leedus ja Saksamaal ning kaks pikka treeningpäeva Audrus on juba seljataga.

Superbike’i masinaklass on esinduslikum kui kunagi varem, eelregistreerinud on üle 20 võistleja.

Mullu saadi hooaja peale kokku 10 sportlast. Meistritiitel on kaitsta soomlasel Raimo Kesselil. Meistrimõtetega läheb sarjale vastu ka meie kiireim mees Hanno Velt, kes esimesel Leedu võistlusel sõitis kvalifikatsioonis välja kiireima aja, kuid otsustas starti mitte minna. Eelnevalt oli toimunud raske kukkumine ja raja ohutus ei vastanud mehe arvates Balti MV tasemele.

Meie sõitjatest võib veel oodata Kalev Teesalult ja Andres Sikkalilt head esinemist. Kuid üllatada võivad ka mõned teised mehed nagu Aivar Osa, käesoleval aastal Superbike’i klassi tulnud Karl Pärtelpoeg (2007. aastal tuli hõbedale Superstock 600 klassis, sel aasta taltsutab uut Honda mootorratast) ning taas sõitma hakanud Risto Klausen.

Ei tasuks unustada ka kiireid Läti poisse eesotsas Agris Neijaga. Iga etapiga on oodata arengut Heigo Härmatiselt, kes möödunud aastal teenis hõbeda klassis Rookie 600. Sel aastal on tal sõiduvahendiks tuliuus Kawasaki ning oma sõidukogemusi ja õpetusi jagab talle Hanno Velt.

Nõrgematest klassidest on üle tulnud Superbike ka Maksim Vaino (2007.a. Eesti meister klassi Rookie 1000), Janis Pahk (võitis Rookie 1000 klassis 2007.a. kaks Pärnus peetud etappi) ja soomlane Staffan Söderström (2007.a. hõbemedal Rookie 1000).

Kindlasti on oodata veel tugevaid võistlejaid Soomest, kes suudavad kaardipaki väga korralikult segi paisata. Parima ennustamine on väga raske, kuid see lisab veelgi põnevust.

Superstock 600 klassis oli möödunud aastal kindel valitseja Martin Pärtelpoeg ja seegi aasta on eeldada väga korralikke esinemisi temalt, juba treeninglaagris suutis ta Superbike’i klassi kiirmatega võrdseid aegu näidata. Mehe sihid on kindlasti palju kõrgemad kui Eesti meistritiitel. Tal on eesmärk vahetada kirkama medali vastu möödunud aastane Soome MV pronksmedal ning kõrge koht Scaninavian Open’il. Sügisel tahab mees minna Euroopa MV grande finale’le sõitma, aga selle jaoks peab ta olema Põhjamaades kiireim.

Martinil on kodus üks konkurent vähem, sest ta vend Karl siirdus kiiremasse masinaklassi, seega on teistel meestel võimalusi rohkem. Esile võiks tuua Rookie 600 klassis üle tulnud Eno Juuli ja Madis Vanaselja.

Kindlasti teeb kiiret sõitu 2007. aasta pronks Reget Roomet. Pinget peaksid lisama veel võistlejad Soomest, Lätist ja Leedust.

Rookie 600 ja 1000 klassi möödunud aasta võitjad on lahkunud kiirmatesse klassidesse, seega troon on vaba ja selle püüdlejaid on mitmeid. Nagu varasemad aastad on näidanud ka üllatajaid on alati leidunud. Palju on tulnud ka uusi sõitjaid, seega tihedat rebimist on oodata mõlemas võistlusklassis.

Rookie 1000 võiks ära mainida Margus Musta ja Meelis Kiileri.

Rookie 600 klassis võib sel hooajal kõrgemaid kohti nõuda meie õrnemasoo esindaja Maarja Noorak, kes varasematelgi aastatel on kiiret sõitu teinud. Kuid algaval hooajal peab iga võituihkav meeskonkurent temaga arvestama.

125 klassis on huvitav jälgida, millise arenguhüppe on talvega teinud noored sõitjad Kristjan Sepa, Mihhail Bõstrov, Siim-Sander Rooba ja teised. Meie posite tehnika pole olnud just kõige parem, et vastu seista soomlastele, kuid eks aeg anna aru.

Kui soolomootorrattaid kujutab iga inimene endale ette ja neid on ka tänavapildis palju näha, siis ringrajasõidu külgvankriga tsiklid on sellised, mida paljud näinud polegi.

Kolmel rattal kiirelt sõita polegi nii lihtne kui esmapilgul võiks tunduda. See on tõeline meeskonnatöö — ilma hea korvipoisita kiirelt sõita pole võimalik. Rõõm on tõdeda, et see masinaklass on üle saamas pikast mõõnaperioodist ja rajale on tulemas rohkem mootorrattaid kui ühelgi varasemal hooajal.

Uutest tulijatest tuleks nimetada Alvar Lepsoni ja Silver Kuuske, kes on tõsist tööd teinud hooaja eelsetes treeninglaagrites. Muuseas korvipoiss Silver Kuuse vanaisa Eerik Kuusk on ka väga tunnustatud võidusõitja ning tema uhkemad võidus tulid koos Tarmo Tempeliga sõites.

Mullune hõbemedali omanik Erki Pärm ehitab endale uut mootorratast ja seetõttu ta ilmselt Pärnus rajale ei tule, kuid tema vana tsikliga peaksid joonel olema Andrus Mäenurm ja Artur Lambot. Eks näis kuidas mehed oma raudratsu taltsutamisega toime tulevad.

Meistritiitli eest lähevad tulist võitlust pidama aastaid ala valitsenud Tarmo Tempel koos Priit Kassiga ja neile kuklasse hingavad Eero Pärm koos Peeter Küüdiga. Mõlemad paarid on talve jooksul oma masinaid edasi arendanud. Eero ja Peetri mootorratas valmis koguni eelmise hooajalõpuks ja õigeid sõite pole mehed kodukamaral sellega veel teha saanudki.

Kindlasti on oodata ka Soome paaride osalemist sarjas. Kõva konkurentsi esimestele on varasemal hooajal pakkunud Markku Artiola koos oma paarilisega. Markku on üks väga eriline sportlane. Nimelt aastaid tagasi juhtus temaga õnnetus ja selle tagajärjel mees on aheldatud ratastooli. Kuid mehe kirg võidusõidu vastu oli nii suur, et ta ehitas enda jaoks spetsiaalse juhtimissüsteemiga mootorratta ning tuli rajale tagasi. Kuidas see võimalik on?

Seda saab iga huviline näha juba laupäeval Audru ringrajal. Võistluste stardid hakkavad kell 12:30.