Tänasel meediapäeval pole Sotši ringrajal päikest nähtud. Homme, mil kavas on F1 vabatreeningud ja F3 kvalifikatsioon, peaks jääma taevas halliks, kuid vihma tõenäosus võrdlemisi madalaks. Suurimat sadu lubatakse laupäeva hommikuks (90%), mis tähendab, et F3 etapi suurimad punktid jagatakse välja märjal rajal. Pühapäeval on saju tõenäosus vaid 40%.

Vipsil, kes läheb kindlustama F1 superlitsentsi jaoks vajalikku punktitabeli kolmandat kohta, pole vihma vastu mitte kõige vähimatki. "Mulle see meeldib, sest siis saab sõitja suurema vahe teha. Kuivaga on nii palju sõidetud, et sellega on kõigil mugav," rääkis Vips täna Sotšis Delfile ja Eesti Päevalehele.

Viimane etapp Monzas oli esimene ja viimane kord, kui F3 piloodid end sel hooajal vihmaga proovile said panna. "Vihmasel vabatreeningul olime teistest peaaegu sekund ringi peale kiiremad, aga sõidus tegime seadistusega väikse apsaka ja olime kõige aeglasemad. Kui rada ära kuivas, olime jälle kiired," meenutas Vips.

Sotši ringrajal, mis oma 5,848 kilomeetriga on F3 kalendris üks pikemaid (sellest pikemad olid sel hooajal vaid Spa - 7,004 km ja Silverstone - 5,891), pole Vips varem sõitnud, kuid tunneb end sellegipoolest enne homset vabatreeningut enesekindlalt.

"Olen end simulaatoril hästi ette valmistanud, sellega ei tohiks probleeme olla. Uute radade õppimine läheb mul tavaliselt väga kergesti," sõnas ta.

Viimased kolm võidusõitu Belgia ja Itaalia GP peale on Vipsil totaalselt aia taha läinud. Viimati jõudis ta punktidele 31. augustil Belgia GP esimeses sõidus, mille lõpetas viiendana. Sama etapi teise sõidu ebaõnnestumist jääb ta kõige enam kahetsema.

"Läksin stardis Leonardo Pulcinist väljaspoolt mööduma, aga Yuki Tsunoda keeras viimasel hetkel Pulcinile sisse. Temal omakorda polnud kuskile minna ja sõitis mulle sisse. See oli vähemalt 12-punktine laks," arvas Vips, kes langes stardis neljandalt kohalt kümnendaks ning lõhkus hilisemas avariis esitiiva ning lõpetas sõidu 21-sena.

"Monzas meil potentsiaali oli. Kvalifikatsiooni alguses oli meil auto tasakaal paigast ära, aga ajasõidu teises pooles oleksime hea tulemuse välja sõitnud, kui punast lippu poleks tulnud," rääkis Vips Itaalia GP-st, mille kvalifikatsioonis kõikide võistlusklasside autod meeleheitlikult pikki sirgeid konkurentide tuules püüdsid läbida. "Sõideti nii, nagu Monzas sõitma peab. Seal ilma tuules püsimata ei saagi, kuid lõpuks koguneti veidi ohtlikult troppi kokku."

Itaalia GP esimene sõit lõppes Vipsile avariiga, teises sõidus oli ta rajal üks kiiremaid, tõustes 25. stardikohalt ruudulippu langedes 11. positsioonile.

F3 sarja üldvõidu poole on teel venelane Robert Schwartzman (180 punkti), teine on indialane Jehan Daruvala (147), kolmas Vips (122), neljas uusmeremaalane Marcus Armstrong (119). Teoreetiliselt võitlevad esikolmiku nimel veel ka taanlane Christain Lundgaard (97) ja brasiillane Pedro Piquet (90).

F3 sarja punktisüsteem

Esimeses sõidus jagatakse TOP 10 kohtadele punkte vastavalt 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Kvalifikatsiooni võit annab 4 punkti, parim ringiaeg sõidus 2 punkti.

Teises sõidus on panused väiksemad: 15-12-10-8-6-4-2-1, kiireim ring toob taas 2 silma.

F3 ajakava Venemaa GP-l

Vabatreening reedel kell 8.20
Kvalifikatsioon reedel kell 13.00
1. sõit laupäeval kell 10.15
2. sõit pühapäeval kell 9.55

Pikemat intervjuud Vipsiga tema mõtetest enne Venemaa GP-d ja tulevikuväljavaadete kohta loe homsest Eesti Päevalehest!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena