18-aastane Vips (Hitech GP) näitas paremuselt teist ringiaega, sõites selle välja sessiooni lõpus uute rehvidega eelviimasel ringil. Kiireimale mehele, kolmekordse maailmameistri Nelson Piquet' pojale Pedro Piquet'le (Trident) kaotas ta vaid 9 tuhandiksekundiga. Enne rehvivahetust hoidis eestlane ajatabelis 15. positsiooni. Aegu detailsemalt uurides selgub, et Vips oli kõikide pilootide peale nobedaim teises sektoris (35,3 sekundit, Piquel 35,4).

Vipsi endaga enne õhtust kvalifikatsiooni (Eesti aja järgi 18.50) Delfi pikalt rääkida ei saanud, sest teda ootasid ees koosolekud tiimi inseneridega ning muud tähtsad asjatoimetused. Küll aga võis tema ilmest rajalt tulles kaalumisele siirdudes välja lugeda, et päris rahule ta autoga veel ei jäänud.

"Vabatreeningust pole mõtet suuri järeldusi teha. Igal tiimil ja sõitjal on oma programm, mida proovitakse. Keegi teeb starte, keegi testib midagi muud. Suures plaanis on kõik okei, aga päris rahule ta auto balansiga ei jäänud," ütles Vipsi abimees Marko Asmer, kes jälgis kogu treeningut Hitech GP boksist.
"Õhtuks muutuvad olud palju: muutub pidamine, rajatemperatuur. Lõppude lõpuks võib kvalifikatsioonist üldse loterii kujuneda, sest juba praegu oli näha, kui tihe siin liiklus tegelikult on."
Eesti firma logo F1 ringrajal
Jüri Vipsi Hitech GP masinal ilutseb alates sellest nädalavahetusest Euroopa suurima pelletitootja Graanul Investi logo, kes on Vipsi üks suurtoetajaid.

Pidamise puhul pidas Asmer silmas, et enne F3 kvalifikatsiooni jõuavad rajalt läbi käia kaks korda vormel 1 autod (kaks vabatreeningut) ja vormel 2 masinad (vabatreening ja kvalifikatsioon). Vips võistleb F1 etapiga samal rajal ja samaaegselt esimest korda, kuid kõikidel inseneridel on see kogemus olemas ning küllap nad juba kõikide nende asjaoludega arvestada oskavad, märkis Asmer.

Üldiselt möödus F3 vabatreening suuremate vahejuhtumiteta. Tiheda liikluse ohvriks langes eelmisel aastal GP3 sarjas kokkuvõttes viienda koha saavutanud sakslane David Beckmann (ART Grand Prix), kes kiiret ringi tehes šveitslasele Fabio Schererile (Sauber Junior Team by Charouz) väikse müksu andis ja sellega enda esitiiva lõhkus.

Üks on kindel: õhtune kvalifikatsioon on Vipsi ja kõikide teiste F3 sõitjate jaoks võtmetähtsusega. 30-minutilise sessiooni peale läheb kõigil kirja vaid üks kiire ring, mis paneb paika homse esimese sõidu (kell 11.15) stardijärjestuse. Pühapäeval (teine sõit samuti kell 11.15) pööratakse stardijärjestus TOP 8 sõitjate jaoks tagurpidi, stardikohad 9.-30.-ni jäävad samaks.