DELFI BARCELONAS | Tiimipealik jäi Jüri Vipsiga ülirahule. Kahest lisapunktist jäi imevähe puudu!

 (1)
DELFI BARCELONAS | Tiimipealik jäi Jüri Vipsiga ülirahule. Kahest lisapunktist jäi imevähe puudu!
Foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool

Jüri Vips tunnistas, et võinuks parema õnne korral vormel 3 sarja pärast avaetappi Barcelonas Kataloonia ringrajal juhtida. Väide võib vett pidada, aga see on puhas spekulatsioon. Küll aga paistab protokollist eredalt silma, et kaks lisapunkti libises eestlasel käest ülinapilt.

Ümberpööratud stardijärjestuse (eilse sõidu TOP 8 finišeerijate põhjal) tõttu täna kolmandalt kohalt alustanud, stardiga viiendaks langenud ja pärast 22 ringi teisena ruudulipu alla jõudnud Vips kihutas veel oma eelviimasel ringil välja oma parima ringi.

Kiireima ringi võttis enda nimele aga juba seitsmendal ringil 1.34,711 kirja saanud sõidu võitja Jehan Daruvala (Prema). Vipsi aeg 21. ringil oli 1.34,801. Vahe vaid 9 sajandikku.

"Vipsil oli oma kiireks ringiks juba rehv läinud. Daruvala tegi selle seitsmendal ringil, aga peale turvaautot ehk seda võib ka nimetada kolmandaks sõiduringiks. See on selge, et Prema mehed on praegu ülitugevad. Kui saad Hitechiga neist kiiremini sõidetud, näitab see nii mõndagi. Ta sõitis Premadel ja ART Grand Prix sõitjatel eest ära ja võttis neid kinni - väga hea saavutus!" märkis Vipsi abimees Marko Asmer.

Kiireim ring nii esimeses kui teises sõidus annab F3 sarjas kaks punkti. Kohtade eest antakse teises sõidus (nimetatakse ka sprindisõiduks) punkte süsteemis 17-12-10-8-6-4-2-1. Esimese sõidu punktis jagunevad vastavalt 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Kvalifikatsioonivõit annab 4 lisapunkti.

Seotud lood:

Kaheksast etapist koosneva sarja üldseis:

1. Robert Schwartzman (Venemaa, Prema) 37
2. Christian Lundgaard (Taani, ART) 24
3. Jehan Daruvala (India, Prema) 23
4. Marcus Armstrong (Uus-Meremaa, Prema) 21
5. Jüri Vips (Eesti, Hitech) 20

"Olen tema nädalavahetusega väga rahul. Jäime kiireimast ringist ilma vaid 0,09 sekundiga. Kiirus oli tal nädalavahetuse algusest peale olemas. Edasise hooaja suhtes olen tema puhul üsna enesekindel," ütles Delfile ja Eesti Päevalehele Hitech GP tehniline direktor ja peainsener Christophe Perrin.

"Ta tegi päris hea stardi, valis esimeses kurvis väliskurvi ja lasi kaks autot endast mööda, kuid tegi selle suurepäraselt tasa. Esimesed kaks ringi oli tal natuke raskusi, aga pärast seda oli kiirus juba väga hea. Ta tekitas häid võimalusi ja kasutas need möödumiseks ära."

Vips ise tundis kõige rohkem uhkust just Marcus Armstrongist (Prema) möödumise üle 18. ringi esimeses kurvis. "Niko Karist möödumine (21. ringil) oli päris raske, aga Armstrongi ette võtmine oli kindlasti kõige raskem. Pöörasin viimasel hetkel sisekurvist sisse peaaegu 300 km/h. Kari pidurdasin väliskurvist üle. Seal olnuks viimasel hetkel sisekurvi hüppamine riskantsem olnud. Kui midagi valesti läheb, sõidad autole sisse. Väljast saan situatsiooni rohkem kontrollida," sõnas Vips.


Vipsi kripeldab samuti, et ta kahest punktist nii napilt ilma jäi: "Kripeldab, aga minu kiire ring oli ka täiesti limiidi peal sõidetud. Rehvid olid läbi. Tegin selle sel põhjusel, et sain Karist DRS-iga mööda ja kedagi polnud ees. Vaba õhk. Midagi hullu ei ole, aga natuke vastik ikka, kui nii vähe puudu jääb. Aga ma tõesti ei oleks saanud enam kiiremini minna. Daruvalal oli hoopis teistsugune sõit, kedagi polnud ees. Sõitu juhtides on sul väga kerge rehve käsitleda."

Kuues käik (WRC)