18-aastane Vips pidi oma suurimale ülemusele aru andma, mis kvalifikatsioonis, kus ta pidi leppima alles 11. kohaga, ikkagi juhtus. 76-aastane "Doktori" hüüdnime kandev austerlane hoiab noortel "punastel pullidel" pidevalt silma peal ja otsustab ainuisikuliselt, millal keegi on valmis F1 autosse istuma või kes tuleks programmis sootuks välja vahetada.

"Minuga tundus ta rahul olevat. Pigem oli ta tiimi (Hitech GP) peale pahane, et nad mind vales kohas välja saatsid," rääkis Vips, pidades silmas ajasõidu kolmandat rajale minekut, mil ta boksiteelt autode rivis viimaste seas välja pääses. Mäletatavasti langeski ta lõpuks tiheda liikluse ohvriks ning jäi oma kiirel ringil toppama eelmise kurvi pikaks lasknud lõuna-aafrikalse Raoul Hymani selja taha. Esimese ja teise rajaloleku ajal oli Vips veel kõrges mängus sees, aga kuna rajaolud sessiooni jooksul muutuvad, teevad kõik oma parima tulemuse ikkagi tavaliselt sessiooni lõpus.

"See polnud tegelikult tiimi süü. Oleksin pidanud esimeste seas välja minema ning mul poleks siis liiklusega mingit probleemi olnud, aga mul ei läinud esimene käik sisse. Ning siis olingi rivi lõpus. See mu kvalifikatsiooni rikkuski. Seletasin selle Helmutile ära. Ta nägi ka, et olin varem ajatabelis teise ja viienda koha vahel. Täna tõestasime [esimese sõidu viienda kohaga], et auto on hea ja potentsiaali on. Pidin seda selgitama, sest ta ju ei tea, mis täpselt juhtus. Ta jälgib sessiooni telepildist ega saa kuskilt mujalt jooksvalt infot. Seletasin talle ära ja kõik oli okei."

Red Bulli hiiglaslik mootorikodu (F1 Holzhaus ehk "Puumaja"), mil põrandapinda 1221 ruutmeetrit, pikkust 32, laiust 14 ja kõrgust 11 meetrit, jättis Vipsile võimsa mulje.

"Väga lahe maja. Suured nimed olid seal kohal. [MotoGP ässad] Marquezid, Verstappenid... Päris lahe oli seal! Päris suur on see kõik. Avab ikka silmad, mis maailm see on."

Vips tunnistab, et isu kunagi ise seal regulaarsemalt viibida see just väiksemaks ei teinud. "Tahaks juba seal olla küll," muigas ta unistavalt.
Red Bulli kolmekorruseline mootorikodu Hispaania GP tiimialal.

Kust tuleb Helmut Marko hüüdnimi "Doktor"?


Lisaks sellele, et aastatel 1971-1972 F1 roolis kümme etappi kaasa teinud ja 1971. aastal Le Mansi 24 tunni sõidu võitnud austerlase Helmut Marko nime ette käibki tiitel "Dr" (Grazi ülikooli doktorikraad õigusteaduses), on "Doktor" talle külge jäänud ka meediakajastustes ja muidu "tagatubades". Red Bulli noorteprogrammi boss on seda selgitanud ühes 2013. aasta intervjuus Le Mansi kodulehele järgmiselt:

"Õigusteaduste doktorikraadiga Le Mansi ja vormel 1 piloodid on pigem haruldus. Meediale meeldivad ebatavalised sõitjad, seega nad rõhutavad alati "doktori" tiitlit. See on tänaseni külge jäänud ning seda seostatakse ka mu nimega."
Helmut Marko fännidele autogramme andmas.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena