DELFI BARCELONAS | BLOGI | Vinge etteaste teinud Jüri Vips kerkis uue F3 sarja debüütsõidus viis kohta

 (8)
Vips alustab homset sõitu kolmandalt positsioonilt!
DELFI BARCELONAS | BLOGI | Vinge etteaste teinud Jüri Vips kerkis uue F3 sarja debüütsõidus viis kohta
Jüri Vips (21) ja Pedro Piquet (18) esimeses sõidus.Foto: Dutch Photo Agency

Alates tänavusest hooajast vormel-3 sarjas kihutav Jüri Vips tegi täna hooaja avaetapil Barcelonas debüütsõidu. Alles 11. kohalt startima pidanud Vips lõpetas sõidu tugeval kuuendal kohal.

Vips pidi pärast ebaõnnestunud kvalifikatsiooni startima alles 11. kohalt. Vips tegi hea stardi ja tõusis kiirelt üheksandaks. Kõigest paar ringi hiljem oli eestlane juba seitsmendal positsioonil.

Vips jõudis järele Prema mehele Jehan Daruvalale, kellega ta pidas kogu sõidu teise poole vältel tihedat heitlust. Viimasel ringil pääses Daruvala veel korra eestlasest mööda, aga Vips suutis koha tagasi võtta ja lõpetas finišis kuuendana.

Vipsi suurepärast sõitu tõestab ka asjaolu, et ükski teine konkurent tänases sõidus nii suurt tõusu kohtade mõttes ei teinud.

Jüri Vips näitas viiele konkurendile tagatulesid. Foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool
Seotud lood:

Võit läks algselt taanlasele Christian Lundgaardile (ART Grand Prix), kes edestas venelast Robert Schwartzmani (Prema) ja Schwartzmani meeskonnakaaslast Marcus Armstrongi. Kuid kohtunikud otsustasid pärast sõidu lõppu Lundgaardile määrata viiesekundilise karistuse ja nii sai esikoha hoopis venelane. Lundgaard pidi leppima teise kohaga, Armstrong jäi kolmandaks.

Homme algusega kell 11.15 toimuvas teises sõidus pööratakse tänaste finišeeriate TOP8 järjestus stardiks tagurpidi, mis tähendab, et kuuendana lõpetanud Vips saab homme alustada kolmandalt kohalt.

ENNE SÕITU:


Vipsil on selja taga pettumust valmistav kvalifikatsioon ja eestlane alustab sõitu alles 11. kohalt. Vips kaotas kvalifikatsiooni võitnud Robert Schwartzmannile 0,901 sekundit. Vipsi ajaks läks kirja 1.32,786.

"Kohutav! Terve nädalavahetus on rikutud. Homme ei ole enam midagi teha. Kui vihma sajaks, siis oleks hea. Võib-olla kaheksandaks annaks siit veel tulla, täiesti ette pole kindlasti enam asja," kommenteeris pettunud Vips Delfile ja Eesti Päevalehele.

Hitech GP ridades sõitev Vips oli oma meeskonna kiireim. F3 sarja üheks suurimaks favoriidiks peetav, mullu GP3 sarjas kokkuvõttes neljanda koha saavutanud Leonardo Pulcini (Itaalia) leppis 18. kohaga. Tema ajaks märgiti 1.33,103. Eestlase teine tiimikaaslane Ye Yifei (Hiina) sai kirja 22. tulemuse.

Sõit kestab 22 ringi või kuni 40 minuti täitumiseni.

Lisaks Vipsi sõidule hoiab Delfi kogu päeva jooksul silma peal ka kell 13.00 algaval F1 viimasel vabatreeningul ja kell 16.00 sõidetaval ajasõidul.

F3 BARCELONA ETAPP
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: "Lõpus oli rehvidega juba päris raske. Kuna ma rohkem ründasin kui kaitsesin, siis said rehvid kõvasti koormust. Oli oodata, et lõpuks ajad kukuvad, aga muidu kiirus oli väga hea."
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: "Olin tõesti üllatunud, kui hea auto oli. Eilsega võrreldes tegime suure sammu edasi. Kui homme võidame, on täiesti okei." 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: "Kuna olime ikkagi kõige kiiremad, siis homme tuleb korraliku sõidu korral punktide poolest okei nädalavahetus" 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips : "Sõit oli väga hea. Arvan, et olime rajal kõige kiiremad. Kahju, et kvalifikatsioon välja ei tulnud. Oleksin võinud vabalt selle sõidu võita." 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Mina lähen nüüd kuulama, mida asjaosalised ise räägivad. Täname jälgimast! Vormelipäev Barcelonas aga jätkub ja kindlasti hoiab Delfi teid päeva jooksul toimuvaga kursis.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Lundgaard on võidumees, Schwartzmann teine, Armstrong kolmas. 11-ndana startinud Vips ületab finišijoone kuuendana! https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127136256071278593
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsist üritab mööda saada Prema mees Daruvala! Esimene katse ebaõnnestus, Kordusest näitab, et teises kurvis ei suutnud autot käsitleda ja Vips taastas kiirelt oma koha. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127135544893411328
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Kipub vist nii jääma, et 6. koht Vipsile jääb. Viimane ring algas!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Lundgaard paugutab ka 1.35,230. Kiireima ringi eest saab kaks punkti lisa. Kvalifikatsioonivõidu eest neli. Muidu süsteem 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips saab väga palju tele-eetrit. Ilmselt hetkel kõige põnevam võitluspaar. Kolm ringi minna. Lundgaard sõidab vahepeal 1.35,368 kiireimaks ringiks.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 19/22 Vips võtab stardisirgel Fewtrellile jõuliselt lähemale, aga mööda veel ei saa. Uurimise all on Peroni ja Sargeanti intsident virtuaalse turvaauto ajal. Mehed asuvad kohtadel 13 ja 11. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127133029279969280
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 18/22 Roheline lipp. DRS ka jälle lubatud. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsile jagatakse F3 Twitteris stiilipunkte. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127129877927419904
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Deledda masin on nööri otsas ja liigub kraanaga väljapääsu poole. On lootust, et kohe saavad edasi paugutada.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 17/22 Möödasõidud on praegu keelatud, kuni Deledda masin ära teisaldatakse. Järgmisena on Vipsi ees ART tiimi britt Max Fewtrell, Renault F1 tiimi noorteprogrammi sõitja. Vahe on väike. Sõidetakse veel vähendatud kiirusega. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 15/22 Alessio Deledda (Campos) on põllu peal, ratas käib all ringi. Sinna ta jääb. Virtuaalne turvaauto! https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127132293037010944
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsi ja Daruvala heitlus pääseb ka telepilti. Ja mööda ta läheb! Eestlane kuues!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 13/22 Vipsil (endiselt 7.) on Daruvalaga vahe 1,3 sekundit. Natuke oleks vaja veel tagasi sõita, et möödasõidust võiks mõtlema hakata. Lundgaardi edu Schwartzmanniga on 2,6 sekundit. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Hymani (mees, kes eile Vipsile kvalifikatsiooni lõpus ette jäi) teise kurvi intsident on uurimise all. Ei tulnud pärast väljasõitu turvaliselt rajale tagasi.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Raoul Hyman (22. kohal) saabki 5-sekundilise ajakaristuse.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 11/22 Esikolmik on juba pikka aega sama olnud. Lundgaard, Schwartzmann, Armstrong. Siis Beckmann, Fewtrell, Daruvala ja seitsmes Vips. Esikümne lõpetavad Laaksonen, Sargeant ja Kari. Vipsi tiimikaaslased Yifei ja Pulcini on vastavalt 18. ja 21. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Oioi! Vips sõidab šikaani otseks! Daruvalaga vahe kohe kärises (alla kahe sekundi natuke). Aga kohta ei kaotanud.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 8/22 Vips ikka seitsmes. Daruvala on 0,8 sekundi kaugusel. Edasi on vahed juba natuke suuremad, aga mitte hiiglaslikud. Vips saab veel DRS-i kasutada.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Teises ja kolmandas sektoris kollased lipud. Pedro Piquet (Trident) tegi enne šikaani pirueti. Sai vist kelleltki müksu ka.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Seitsmes ring algas, Vips seitsmes! Järgmisena jääb ette Racing Point Force India poolt luubi all olev indialane Jehan Daruvala (Prema).
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Laaksonen ja Vips peavad tihedat heitlust. Vahepeal oli soomlane jälle eespool, kuuendat ringi alustades on kaheksas taas Vips. Vahe liidrina on 10,2 sekundit. Lundgaard ikka Schwarzmanni ja Armstrongi ees.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Telepilt jõuab ka nüüd livescore'ile järgi. Vips möödus stardi-finišisirgel soomlasest Laaksonenist (MP Motorsport).
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Teisel Red Bulli juunioril Lawsonil oli stardis väike kokkupõrge kaasvõisteljaga. Praeguseks on mees juba katkestanud! Neljas ring käib (22 sõidetakse kokku). Vips on juba kaheksas.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips kaotab liidrile teisel ringil 6,6 sekundit. Juba on üks intsident uurimise all. Scherer (Sauber Junior Team by Charouz) ja Keyvan Andres (HWA Racelab) põrkasid kokku. See intsident saab lahenduse pärast sõidu lõppu, teatasid kohtunikud.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Läks! Vips on tõusnud juba üheksandaks. Lundgaard juhib, Schartzmann teine, Armstrong kolmas. Teises kurvis sai taanlane kvalifikatsiooni võitnud venelasest mööda.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Brasiillane Felipe Drugovic (Carlin) on miskipärast veel boksiteel. Käib vilgas askeldamine auto kallal. Lükatakse hoog sisse ja stardib boksitee algusest. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Masinad on valmis. Oodatakse tulede süttimist.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsil on tribüünipoolne ehk vasakpoolne stardirida. Masinad pannakse käima. Insenerid kaovad stardisirgelt. Soojendusring võib alata.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Masinad on stardisirgel valmis. Tiimi taustajõud veavad alles rehviriiuleid minema. Võistlusinsenerid annavad pilootidele viimaseid õpetussõnu. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Buenos Dias, vormelihuvilised! Vipsi sõiduni on aega veerand tundi. Äsja lõppes siin F1 boksimeeskondade "kuiv trenn" ning korraldajad harjutasid poodiumitseremooniaks Soome hümni (refrääni kordas, ei olnud Eesti oma) läbimängimist. Praegu on F3 autod juba boksidest väljumas ja stardisirgele kohale minemas. Vipsi kvalifikatsioon ei läinud küll eile kõige paremini, aga 11. koht ei näidanud kindlasti tema ja tema auto tegelikku potentsiaali. Põhisõidus saab olema põnev jälgida, kuidas mõjutab võistluse käiku Pirelli rehvide kulumine. Poleks sugugi üllatav kui mõni mees peaks rehvide säästmiseks ühe ringi näiteks kaks sekundit aeglasemalt sõitma. Algusest peale uhamist ja viimse piiri peal sõitmist kindlasti ei tule.Hoiame lugejaid sõidu käiguga kursis nii palju kui siit teleekraanidest paistab ja bokside kohal asuvast pressikeskusest näeb. Abiks on huvilistele ka F3 live-score ja live-tekst, mis ilmub SIIA, kui sõit pihta hakkab: http://www.fiaformula3.com/Pöidlad pihku! Päris poodiumiheitlusse Vips eeldatavasti ei sekku, aga seda, et sa sõidumees oled, saab tõestada ka muud moodi. Näis, mis juhtuma hakkab! 
Kuues käik (WRC)