BLOGI | DELFI BARCELONAS | Stardiga viiendaks langenud Vips lõpetas teise sõidu teisena!

 (11)
F3 Hispaania GP
Foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool

Jüri Vipsi Hitech GP tiimijuht Christophe Perrin uskus enne sõitu, et eestlasel on head šansid tänane Hispaania GP teine sõit võita. Võitu küll ei tulnud, aga suurepärase sõidu teinud Vips lõpetas teisel kohal.

Start aga Vipsil kõige paremini ei õnnestunud. Kolmandana startinud eestlane lasi endast koheselt mööda Max Fewtrelli (ART Grand Prix) ja Marcus Armstrongi (Prema Racing).

Viiendaks langenud Vips suutis oma positsiooni hoida ning hakkas vaikselt tõusma. Kuus ringi enne lõppu möödus eestlane Fewtrellist. Kõigest kaks ringi hiljem sai Vips sisekurvis osavalt mööda ka Armstrongist. Kaks ringi enne lõppu kasutas Vips ära DRS-ala ja möödus soomlasest Niko Karist ja võttis teise koha.

Sõidu võitis indialane Jeri Duhavala (Prema), kes edestas 18-aastast Vipsi 2,1 sekundiga. Kolmandaks jäänud Kari kaotas võitjale 3,7 sekundit.

Eilses sõidus näitas Vips samuti head minekut, kui tõusis sõiduga viis kohta ja lõpetas kuuendana.

Tänase sõidu esikümme:



Hispaania GP viimane päev
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://g1.nh.ee/dgs/loader.php#id=245327
Kaspar Ruus: Vipsi värsked kommentaarid tänasest sõidust!https://sport.delfi.ee/news/auto/f1/delfi-barcelonas-teises-soidus-teisena-lopetanud-juri-vips-nadalavahetusega-vaga-rahule-jaada-ei-saa?id=86180203
Kaspar Ruus: Uhke vaatepilt!https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127501027186565120
Kaspar Ruus: https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127499925128974336
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Mina lähen nüüd poodiumitseremooniat vaatama ja siis pressikonverentsile. Teine koht pole paha. Kahju, et start kõige paremini ei õnnestunud. Aga ülejäänud sõit oli Vipsi poolt briljantne!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Ruudulipp on lehvinud! Daruvalale (Prema) võit, Vips teine, Kari kolmas. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127498888129208320
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Viimane ring algas! Liider indialase Daruvalaga (sellel mehel hoiab silma peal Racing Point F1 tiim) on vahe 2,5 sekundit. Kari jääb ühe kaugemale selja taha. Tundub, et esikolmik on paigas, kui Kari just Schwartzmannile kohta ei loovuta.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 2 ringi minna! Vips läheb mööda! Kergelt! Ilusti! Eestlane teine!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsi ja Kari vahe on 0,4 sekundit. Kas parandab veel kohta?
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 20/22 Daruvala edu Kari ees on 2,5 sekundit. Vips kaotab liidrile 3,5-ga. Kolm ringi minna!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/RenaultF1Team/status/1127496866269151233
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Liam Lawson (teine Red Bulli kasvandik) käib korralikult põllu peal ja põrkab mööda vagusid. Sõitis ühe äärekivi all peidus olnud kaameragi katki. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127497590076006401
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/JaggerARC/status/1127495951571021824
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 17/22 Autod uuesti stardisirgel, Fewtrellist möödub ka Lundgaard, kes on nüüd kuues. Pulcini saab 5-sekundilise ajakaristuse konkurendi välja surumise eest mõned ringid varem.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 18/22 Vips kolmas! Möödus esimeses kurvis (sisekurvis) väga stiilselt Armstrongist! Niko Kari on nüüd 1,6 sekundi kaugusel. Kolm ringi aega püüda.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 16/22 Vips möödub Fewtrellist stardisirgel probleemideta ja tõuseb neljandaks. Järgmisena ees Armstrong, siis Kari, siis Daruvala. Schwartzmann tuleb ka Vipsi järel Fewtrellist mööda.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 15/22 Vipsi (ikka viies) taga on juba eilse sõidu võitja Schwartzmann.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 15/22 Armstrong võttis Fewtrelli stardisirgel ette ja sai mööda. Vips jälitab nüüd uut meest.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 14/22 Nüüd on alles DRS ka uuesti lubatud. Näis, kas Vipsil tekib võimalusi kohta parandada.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Alexander Peronile 10 sekundit stop and go karistust. Põhimõtteliselt karmim võimalikest. Tiim käsib selle raadio teel kohe ära kanda.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Schereri ja Andresi intsidenti uuritakse pärast sõitu.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 12/22 Roheline lipp! Võidusõit jälle käib.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Peroni saab selle eest kindlasti karistada. See oli väga hoolimatu rajale tagasi tulek. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127493572025040896
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 10/22 Turvaauto taga hetkeseis: 1. Daruvala, 2. Kari, 3. Fewtrell, 4. Armstrong, 5. Vips, 6. Lundgaard, 7. Schwarzmasnn, 8. Beckmann, 9. Tsunoda, 20. Drugovich. Üks Hitech GP auto on väljas (Yifei juba esimesel ringil) ja Pulcini on alles 20.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Mitu intsidenti juhtus tagapool korraga. Jälle turvaauto! No ei ole vaja!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Armstrong läheb hoopis Fewtrelli rünama. Fabio Scherer on keset teed seisma jäänud! Teeb piruette. Üks auto veel väljas (Laaksonen):
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 9/22 Vipsi vahe Armstrongiga on imeväike, 0,6 sekundit. Aga möödasõiduvõimalust pole tekkinud.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127491120408272902
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 7/22 Vips saab väga palju tele-eetrit, sest sealt oodatakse järgmist suurt rünnakut.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Ainult 15 ringi veel minna! Telepilt Lundgaardi (kuues) autos, kes jälitab Vipsi.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 7/22 Armstrongile (neljas) antakse raadio teel teada: "Push, Marcus, push!" https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127492057604526080
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Roheline lipp! Kari üritab kohe Daruvalast mööduda ja esimeseks tõusta, aga ei lasta veel. Vips ka viies, luurab Armstrongi ja Fewtrelli taga.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 5/22 Turvaauto tuleb kohe ära ja läheb jälle andmiseks!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Pulcinile antakse ka raadio teel ajakaristusest teada. Piloodikabiinist vastust ei tule.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127490069412089857
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: 4/22 Turvaauto eest ära tuleku kohta pole veel mingit märki. Üks auto kõigub veel kraana otsas, ühte pole veel teisaldama hakatudki.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/Re1axinmood/status/1127489290257276928
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Pulcini saab viis sekundit ajakaristust, sest ei tulnud pärast 2. kurvi väljasõitu turvaliselt rajale tagasi.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips lasi endast stardiga mööda Fewtrelli ja Armstrongi. 3/22 on järjestus: 1. Daruvala, 2. Kari, 3. Fewtrell, 4. Armstrong, 5. Vips, 6. Lundgaard, 7. Beckmann, 8. Schwartzmann, 9. Peroni, 10. Tsunoda.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Turvaauto taga tullakse nüüd uuesti stardisirgelt läbi. Kohtunikud teatavad, et esimese kurvi intsident on uurimise all. Kraana tõstab ükshaaval autosid turvaalalt ära. Niikaua peavad ülejäänud turvaauto taga tiksuma.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Hughes, Petrov, Hyman ja Yifei on väljas. Pulcini käis rajalt väljas, aga sai teele tagasi ja hoiab 16. kohta.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Esimeses kurvis läks väga tihedaks andmiseks. Vips langes neljandaks. Tagapool nelikavarii!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips on viiesKollased Lipud. Neli autot põllu peal, omavahel kokku põrganud. Turvaauto ka! https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127489270619545602
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Masinad on stardisirgel tagasi. Telepilt on eile 5-sekundilise karistuse saanud ja pärast finišit teiseks kukutatud Lundgaardi autos.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Läks! https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127488944042647552
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Masinad läksid soojendusringile. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127487667615227904
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Stardisirge tehakse abilistest puhtaks ja stardiprotseduurid võivad kohe-kohe alata.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Esimese korraga sõidetakse boksiteelt uuesti läbi, et juba välja minna stardijärjekorras. Teise ringiga võetakse kohad stardiruutudes sisse. Rahvast on tribüünil ikka veel kahetsusväärselt vähe, esimese kurvi juures oleval abitribüünil veidi rohkem. https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127485279965724672
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Masinad on boksiteel ritta võtnud ning valmis rajale minema, et stardikohad sisse võtta.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips saab inseneridelt viimaseid juhiseid, üks tiimi liige hoiab vihmavarju päikese kaitseks. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Käib kiire rehvivahetus. Kõigil on nädalavahetusel neli komplekti rehve, praegu läksid Vipsil alla need, mis sõitsid  paar ringi kvalifikatsiooni. Mootorid lükati ka kontrolliks käima. Vips sätib kiivrit pähe. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Autod veeretatakse kohale. Vips jalutab ka kõrval. Marko Asmer saabub veidi eemal.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Hitech GP kasutab siin Toro Rosso boksi ja inseneride juhtimispulti raja ääres. Asub see kohe boksitee alguses. Esimene on Williamsi boks (hetkel ART), siis Hitech. Üks Hitech GP inimene on juba puldis kohal ja äsja toodi ka rehvid kohale. Bagid veavad neid kolmekorruselistel riiulitel. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127472687142584320
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Publikut eile F3 sõidu ajal väga palju tribüünidel polnud. Kuna täna on põhipäev ka F1 jaoks, siis peaksid read tihedamalt täis tulema. Hetkel juba vaikselt kogunetakse. Nii tribüünile kui nö põllule oma toolide ja päiksevarjudega. Kuulda on, et kuskil siin lähedal lõbustab fännialal rahvast trummirühm (analoog meie A. Le Coqi löögirühmale, mida jalgpallimängudel kohtab).
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Kaks turvaautot kihutasid äsja raja läbi. Kahtlustan, et VIP külaliste lõbusõidu tarbeks. Võistluse eel tuleb vähemalt üks kontroll kindlasti veel teha. 
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Boksiteel hetkel veel liiga palju sagimist ei ole. Ringi jalutavad siin VIP külalised ja need fännid, kes endale kõige kallima pileti on soetanud. Minu ajakirkaniku akrediteering boksitee külastust ei sisalda, küll aga sain ma kogu raja koos boksiteega eile läbi käia / joosta "run the track" fänniürituse raames. Aega oli selleks veidi üle tunni. Oli päris meeleolukas ja teel sai vesteldud huvitavate inimestega. Kirjutan sellest kindlasti millalgi pikemalt.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Boksiteel hetkel veel liiga palju sagimist ei ole. Ringi jalutavad siin VIP külalised ja need fännid, kes endale kõige kallima pileti on soetanud. Minu ajakirkaniku akrediteering boksitee külastust ei sisalda, küll aga sain ma kogu raja koos boksiteega eile läbi käia / joosta "run the track" fänniürituse raames. Aega oli selleks veidi üle tunni. Oli päris meeleolukas ja teel sai vesteldud huvitavate inimestega. Kirjutan sellest kindlasti millalgi pikemalt.
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Red Bulli juuniorite tänased stardikohad: 3. Jüri Vips (Hitech GP)10. Yuki Tsunoda (Jenzer Motorsport)19. Liam Lawson (MP Motorsport)TOP 10 stardirivi: 1. Niko Kari (Trident)2. Jehan Daruvala (Prema)3. Jüri Vips (Hitech)4. Max Fewtrell (ART)5. David Beckmann (ART)6. Marcus Armstrong (Prema)7. Christian Lundgaard (ART)8. Robert Schwartzmann (Prema)9. Alex Peroni (Campos)10. Yuki Tsunoda (Jenzer)
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Tere hommikust! Delfi ja Eesti Päevaleht on end pressikeskusesse sisse seadnud. Sõitjad ja tiimid on ka juba kella 8-st kohal (Eesti aja järgi 9) ja valmistuvad, peavad veel viimaseid tiimikoosolekuid ning kell 10.15 (11.15) läheb lahti!
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Mika Salo intervjuu Eesti Päevalehele: https://sport.delfi.ee/news/auto/f1/juri-vipsi-red-bullile-tutvustanud-mika-salo-kui-ta-pinget-talub-voib-ta-jouda-vaga-kaugele?id=86167135
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vipsi eilsed kommentaarid: https://sport.delfi.ee/news/auto/f1/delfi-barcelonas-fotod-juri-vips-kui-homme-voidame-voib-nadalavahetusega-rahule-jaada?id=86174749
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Vips rääkis, mis teda reede õhtul peale kvalifikatsiooni ees ootas: https://sport.delfi.ee/news/auto/f1/delfi-barcelonas-juri-vips-kais-parast-ebaonnestunud-kvalifikatsiooni-red-bulli-majas-doktori-jutul?id=86175621
Gunnar Leheste, Sotši Autodrom: Leonardo Pulcini topeltmöödasõit esimeses sõidus: https://twitter.com/FIAFormula3/status/1127275678749978624

"Võit Jürile parima ringiajaga," ütles Perrin, kui temalt tänaseks ennustust palusin. Ei mingit "ennustamine on tänamatu töö" või muud ümmargust juttu. Kogenud inseneri enesekindlus on imekspandav.

Vipsi ja Hitech GP eesmärk on täna kell 11.15 (Eesti aeg) algavas sõidus vaid üks. "Eesmärk on selgelt vaid võita. Alustame kolmandalt kohalt. Kaks meest on ees. Võtmekoht on start. Täna (eile - toim) tegi Jüri väga hea stardi. Kui ta seda korrata suudab, siis võib ta kohe tõusta koha võrra või miks mitte isegi kahe. Seejärel tuleb piisav vahe sisse sõita, et tagumine auto DRS-i kasutada ei saaks," jätkas prantslane.

Seotud lood:

Eilses esimeses sõidus oli Vips koha paranduse mõttes vaieldamatult kiireim mees rajal, tõustes 11. kohalt kuuendaks. Täna stardib ta kolmandalt kohalt, sest eilne finišijärjekord keeratakse TOP 8 meeste jaoks tagurpidi. Kohad 9.-30. stardivad kvalifikatsiooni tulemuse põhjal.

Küsimusele, kas tiim tunnetab ka suuremat pinget, kui võiduvõimalused on nii käega katsutavad, vastas 15 aastat vormelisarjades insener olnud ja mitmete praeguste F1 tähtedega nende nn juunioride ajal koos töötanud Perrin: "Ei, ei, ei! Mis pinget? Oleme siin kõik selleks, et võita. Kui tahad tiitlit võita, pead pinget taluma. Oleme kõik sellega harjunud."


Teistel Hitech GP pilootidel eile koha poolest midagi hõisata polnud. Eelmise aasta GP3 sarja neljas mees Leonardo Pulcini oli 20., Renault F1 noorteprogrammi kuuluv hiinlane Ye Yifei lõpetas 22.-na. Stardiga võrreldes kukkus itaallane kaks kohta, Yifei koht jäi samaks.

"Pulcinil oli stardis väike intsident, aga pärast seda näitas ta korralikku kiirust. Yifei sõit polnud samuti paha. Arvestades, kuidas meil kvalifikatsioonis läks, siis olen esimese sõiduga üldjoontes rahul. Isegi kui lõpptulemus pole päris see, mille järgi me siia tulime - vaid üks mees kuue hulgas. Kiirus seevastu, nagu sõitjad näitasid, polnud halb," lisas Perrin.

F3 punktisüsteem: esimesed kümme lõpetajat teenivad vastavalt 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ja 1 punkti. Kvalifikatsioonivõit annab 4 punkti ja kiireim ring sõidu ajal 2 silma. Eilsel võitjal Robert Schwartzmanil (Prema) on seega koos juba 29 punkti, kiireima ringi sõitnud, kuid pärast 5-sekundilist ajakaristust ruudulipu järel teiseks kukkunud Christian Lundgaardil 20. Vipsil on kirjas 8 punkti, kuid võimalik on teenida veel 27.

Delfi toob F3 põhisõidu ja ka hiljem (kell 16.10) vormel 1 Hispaania GP lugejateni kohapealt tekstipõhises otseülekandes.

Kuues käik (WRC)