Kolumblane edestas vaid 0.019 sekundiga rohkemate kogemustega tiimikaaslast, Ralf Schumacherit. Kuid ükskõik kui suur või väikse see vahe ka oli, Juan Pablo oli laupäeval kiireim piloot rajal ning sellega sai ta õiguse startida parimalt positsioonilt põhivõistlusele. Oma kiirust tõestas ta ka pühapäeval, kui läbis võistluste kiireima ringi. 1:41.808 jäi teistele kättesaamatuks ning nüüdsest jääb see tulemus ajalukku, kui 6.825 kilomeetripikkuse Hockenheimringi rajarekord.

“Ta on väga agressiivne piloot, väga, väga talendikas, kuid mitte iga kord ei kasuta ta oma potentsiaali optimaalselt. Samas on ta vaid veidi enam kui pool hooaega vormel ühes. Olen absoluutselt kindel, et ta on üks tulevikumehi ning see on suurepärane, et ta on meie meeskonnas,” rääkis Berger.

25. aastane piloot konkureeris võistluse mõlemas stardis tiimikaaslasega kiireima stardi nimel, kuna nii Ralf kui Juan Pablo on varem näidanud head reaktsioonikiirust ning oskuslikku masinakäsitlust stardis. Kaks korda järjest said tiimikaaslased pea võrselt liikuma ning Juan Pablo säilitas liidrikoha. Montoya parandas järjepidevalt kiireimat ringiaega ning libises ülejäänud seltskonnal eest. Erinevate võistlustaktikate tõttu, tuli liider varakult boksi. Strateegia toimis ideaalselt kuni hetkeni, mil tankimisseade keeldus töötamast. Kuni mõisteti, et midagi on korrast ära ja haarati varuseadeldis, jooksid väärtuslikud sekundid konkurentide kasuks. Pea kaks korda pikem seisak ei olnud aga ainus pettumus. Mõned ringid uute rehvide ja kütusega ning töölepingu ütles üles BMW mootor, teist korda sel hooajal ning just teist korda kolumblase masinal!

BMW mootorispordi direktor Gerhard Berger kiitis Montoyat ja on ülimalt rahul, et Indy 500 võidusõidu võitja on BMW Williams F1 Team’i liige. Austerlane usub, et Montoya on juba peagi sagedane võidunõudleja. Berger lisas, et vaatamata sellele, et ta on väga talendikas piloot, on tal palju õppida vormel ühes ning inimesed ei tohiks unustada, et ta on siin alles esimest aastat.