Lisaks sellise põneva võitluspaari tekkimisele üritab endale tiitli juba kindlustanud Sebastien Loeb korrata 1992. aastast püsivat Didier Aurioli rekordit. Sellel aastal enim punkte kogunud piloodi eesmärgiks on Austraalia teedel võtta hooaja kuues rallivõit.

Kängurudemaa kruusateed muudavad võistlejate jaoks tähtsaks stardipositsiooni — esimesena kruusale sööstjad peavad tagantpoolt tulijate jaoks kiviklibuseid teid puhastama, samas kui kurve tihedalt ääristavad puud ei anna libedal kruusateel sõitjatele suuremat eksimisvõimalust.

Kuigi Austraalia ralli on selle aasta WRC-sarja viimaseks etapiks, tuleb sellest kindlasti põnev võitlus kruusasõidu ekspertide vahel, kes senigi maakera kuklapoolel enamasti edukamate hulka kuulunud. Varasemate võitjate hulka kuuluvad Austraalias näiteks Marcus Grönholm, Tommi Mäkinen ja Colin McRae.

Eestlastele valmistab põnevust kahel viimasel rallil järjest võidutsenud Markko Märtini osavõtt. Kuigi maailma kuklapoolel on sel aastal stardis vaid üheksa WRC autot, saab võistlus kindlasti olema põnev ja konkurentsitihe.

Austraalia MM-ralli koosneb 25 kiiruskatsest kogupikkusega 388,25 kilomeetrit. Esimene katse Perth City Superspecial I algab neljapäeva õhtul kohaliku aja järgi kell 18:30 ehk Eesti aja järgi päeval kell 12:30. Esimene pikem kiiruskatse sõidetakse reede öösel alates 3:31st Eesti aja järgi (9:31st kohaliku aja järgi).

Citroen

Prantslasest rallipiloot Sebastien Loeb on meistritiitli taganud, kuid temalt võib Austraalias siiski oodata ennastsalgavat sõitu. Nimelt üritab 2006. aastast loobuvale Citroenile edu toonud Loeb korrata Didier Aurioli aastatetagust rekordit, võttes oma kuuenda rallivõidu sel aastal. Eelmisel aastal jäi võitluses Solbergiga peale küll viimane, kuid Loebi arvates pole aastad vennad. Prantslasest Citroeni piloot läheb kindlasti üritama rallivõitu.

Rallist loobuv vanameister Carlos Sainz, kes sattus ralliks valmistudes kergemasse õnnetusse, on öelnud, et tema rallil ei osale. Ta on varem soovitanud oma fännidel hakata uut iidolit otsima noorte hispaania rallisõitjate seast. Seda, et hispaanlase puhul pole tegemist allaandja tüüpi mehega, tõestab kogu Sainzi senine rallikarjäär. Ju siis on risk Austraalias osalemiseks liiga suur. Kahju, et vanameister ei saanud oma karjäärile väärikat punkti panna.

Ford

Veel neli aastat WRC-sarjas jätkata lubanud Ford on viimasel kahel peetud etapil olnud väga heas hoos. Markko Märtin on saavutanud kaks järjestikust rallivõitu. Seda, tõsi küll, asfaldil. Kuid ilmselt ei lase andekas eestlasest rallipiloot end teistsugusest rajakattestki häirida. Mängus on MMi üldarvestuse teine koht ja Märtin läheb endast viimast välja panema. Austraaliasse hattrick’i tegema mineval Märtinil on aga vastasteks tõsised konkurendid eelkõige Subaru ja Peugeot’ kruusaspetside näol.

Francois Duvalil viimastel rallidel nii hästi läinud ei ole kui Märtinil. Belglasest esisõitjat teha sooviva Fordi tiimi boss Wilson peab seda lihtsaks ebaõnneks, rallifännid võib-olla millekski muuks. Igal juhul on Duval sel aastal maha pidanud mitu tõsist võitlust liidrikoha pärast. Andekas belglasest Fordi piloot oli viimati peetud kruusarallil Itaalia teedel viies. Iseküsimus on, kas ta suudab Austraalias esikolmiku konkurentsi jõuda.

Subaru

Solberg on Austraalias väga tugev. Seda teab hästi eelmise aasta Austraalia ralli teise koha omanik, selle aasta maailmameistritiitli kindlustanud Sebastien Loeb. 2003. aasta Austraalia ralli võitja, valitsev maailmameister Petter Solberg, on üks pretendentidest Telstra ralli esikohale. Seda muidugi juhul, kui Subaru järjekordselt seadistusega alt ei lähe. Mikko Hirvonen pole sel aastal suurt millegagi silma paistnud. Keskpärased esitused hoiavad tema koha WRCs iga ralliga järjest rohkem löögi all. Kuid elame-näeme.

Peugeot

Väidetavalt S-2000 juurutamise tõttu WRC-sarjast loobuv Peugeot kuulub Perthi ümbruse teedel ilmselt tugevamate hulka. Pealegi võib Marcus Grönholm, kellel pole MMi arvestuses enam suurt midagi võita ega kaotada, sõita pea täiesti pingevabalt ja näidata, millised on tema võimed kruusal. Peugeot’ number kaks sõitjaks on sel korral valitud teine kogemustega soome piloot Harri Rovanperä.

Erasõitjad

Erasõitjatest on Austraalias esindatud vaid Sardiinia kruusaralli kaheksas Antony Warmbold — saksa rahvusest piloot, kes armastab kruusarallisid ja peab oma lemmikralliks Soomes peetavat Neste rallit.

DELFI Autolehe esikaheksa ennustus:

1. Markko Märtin
2. Marcus Grönholm
3. Petter Solberg
4. Sebastien Loeb
5. Harri Rovanperä
6. Francois Duval
7. Antony Warmbold
8. Mikko Hirvonen
Põnevat ja edukat Austraalia rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele ja Markko Märtinile!