Itaalia ralli eelvaade: 3.-5. oktoober
Asfaldil peaksid eelistatud olema Michelini rehvidega sõitvad meeskonnad (Peugeot, Citroen, Ford, Škoda), kuid kui Itaalias peaks vihma hakkama sadama tõusevad Pirelli ja Subaru meeskonna aktsiad.
Otsustavaks päevaks saab rallil ilmselt laupäev, mil kahel korral läbitakse ülipikk Teglia kiiruskatse, mille pikkuseks on 52 kilomeetrit.
Hooaja esimesel tõelisel (Monte Carlos olid teed lumised ning Saksamaal sõideti suurem osa rallist betoonil) asfaldirallil on soosikuks Itaalia ralli kolmel viimasel aastal võitnud Gilles Panizzi, kuid suurfavoriidiks teda nimetada ei saa, kuna prantslane ei ole suutnud sel aastal näidata eelmistele aastatele omast sõiduvormi ning ühtlasi pole enam Peugeot 206 WRC auto konkurentide omast üle.
Võitu lähevad jahtima ka Panizzi meeskonnakaaslased Marcus Grönholm ja Richard Burns, kolm Citroeni sõitjad, Subaru sõitjad ning ka Markko Märtin Fordi roolis.
Grönholm ja Burns pole oma karjääri jooksul veel asfaldirallit võitnud, kuid just esimene on sellele viimasel ajal korduvalt lähedal olnud.
Citroeni triost on tugevaim kindlasti Sebastien Loeb, kuid ka kogenud Carlos Sainzil ja Colin McRael on võimed ralli võitmiseks ning Citroen vajab rallilt head tulemust, et võtta 2003. aastal MM-tiitel meeskondlikus arvestuses.
Subaru sõitjad Petter Solberg ja Tommi Mäkinen võivad samuti Itaalia ralli võidu eest võidelda – esimene neist jahib sõitjate arvestuses MM-tiitlit ja on viimasel ajal väga heas vormis ning hooaja lõpus WRC-st lahkuv Tommi Mäkinen on varasem kahekordne Itaalia ralli võitja ning soovib kindlasti veel enne hooaja lõppu võidurõõmu tunda.
Fordi lootused on seotud Markko Märtiniga, kes Saksamaa rallil näitas uue Focus RS WRC 03 ralliauto roolis kiirust, mis paljudele oli suureks üllatuseks. Saksamaal röövisid Märtinilt kindla võidu auto tehnilised probleemid, mis viimastel rallidel enam Focust pole vaevanud. Meeskond on autot ka enne Itaalia rallit edasi arendanud, mis annab lootust, et eestlane on taas võidukonkurentsis.
Škoda meeskonna uus Fabia WRC auto teeb oma teise stardi asfaldirallil ning meeskond on autot tublisti edasi arendanud - meeskonna sõitjad Toni Gardemeister ja Didier Auriol võivad võidelda viimaste punktikohtade eest.
Kahjuks ei ole Itaalia rallil stardis Hyundai meeskonna sõitjaid Freddy Loixi ja Armin Schwarzi, kuna Hyundai ja Korea autotootja WRC programmi koordineerinud Motor Sport Developments on finantsaruannete osas eriarvamusel ja autotootja on ajutiselt peatanud meeskonna rahastamise.
Itaalia rallil tulevad taas kord rajale ka JWRC sarja autod, kus Suzuki Ignis Super 1600 ralliauto roolis läheb punkte ja kogemusi püüdma Urmo Aava, kel endiselt lootusi tulla hooaja kokkuvõttes JWRC sarja esikolmikusse.
DELFI Autolehe Itaalia ralli esikaheksa ennustus
1. Sebastien Loeb
2. Marcus Grönholm
3. Markko Märtin
4. Richard Burns
5. Petter Solberg
6. Tommi Mäkinen
7. Colin McRae
8. Didier Auriol
Itaalia rallil tõotab tulla äärmiselt põnev võidusõit, kuna lootused MM-tiitli võidule on säilinud veel koguni seitsmel sõitjal ning hea tulemus Itaalia rallil võib tõsta sõitja aktsiad oluliselt, kuid samas ebaõnnestumine Itaalias võib ka lootustele kriipsu peale tõmmata.
Põnevat ja elamusterohket Itaalia rallit kõigile DELFI Autolehe lugejatele ning kel ennustused veel sisestamata, siis seda saab teha siin. DELFI Autoleht hoiab Teid rallinädalavahetuse jooksul Itaalia rallil toimuvaga pidevalt kursis!
Fakte Itaalia ralli kohta:
Ajakava ja kiiruskatsed:
LEG 1 : 3. oktoober - 6 kiiruskatset (142.14 km)
LEG 2 : 4. oktoober - 4 kiiruskatset (149.10 km)
LEG 3 : 5. oktoober - 4 kiiruskatset (96.12 km)
Kellajad on antud Eesti aja järgi (GMT +3).
LEG 1 : REEDE 3. oktoober
08:18 : Service area A at Imperia (20')
09:38 : SS 1 PERINALDO 1 (12,40 km)
10:26 : SS 2 CEPPO 1 (36,42 km)
12:12 : Service area B at Imperia (20')
13:25 : SS 3 COSIO 1 (19,19 km)
14:17 : SS 4 SAN BARTOLOMEO 1 (25,31 km)
15:19 : Grouping area at Imperia (15')
15:34 : Service area C at Imperia (20')
16:54 : SS 5 PERINALDO 2 (12,40 km)
17:42 : SS 6 CEPPO 2 (36,42 km)
19:28 : Service area D at Imperia (45')
LEG 2 : LAUPÄEV 4. oktoober
08:48 : Service area E at Imperia (20')
10:20 : SS 7 TEGLIA 1 (52,30 km)
12:03 : Grouping area at Imperia (10')
12:13 : Service area F at Imperia (20')
13:26 : SS 8 COSIO 2 (19,19 km)
14:18 : SS 9 SAN BARTOLOMEO 2 (25,31 km)
15:20 : Service area G at Imperia (20')
16:52 : SS 10 TEGLIA 2 (52,30 km)
18:35 : Service Area H at Imperia (45')
LEG 3 : PÜHAPÄEV 5. oktoober
08:48 : Service area I at Imperia (20')
10:12 : SS 11 VIGNAI 1 (26,54 km)
10:54 : SS 12 COLLE D'OGGIA 1 (21,52 km)
11:54 : Grouping area at Imperia (10')
12:04 : Service area J at Imperia (20')
13:28 : SS 13 VIGNAI 2 (26,54 km)
14:10 : SS 14 COLLE D'OGGIA 2 (21,52 km)
15:10 : Service area K at Imperia (20')
Itaalia ralli stardinimekiri:
# | EKIPAAŽ | AUTO | GRUPP | KLASS |
---|---|---|---|---|
1 | Gronholm-Rautiainen | Peugeot 206 Wrc | A | 8 |
2 | Burns-Reid | Peugeot 206 Wrc | A | 8 |
3 | Panizzi-Panizzi | Peugeot 206 Wrc | A | 8 |
4 | Martin-Park | Ford Focus Wrc | A | 8 |
5 | Duval-Prevot | Ford Focus Wrc | A | 8 |
6 | Hirvonen-Lehtinen | Ford Focus Wrc | A | 8 |
7 | Solberg-Mills | Subaru Impreza Wrc | A | 8 |
8 | Makinen-Lindström | Subaru Impreza Wrc | A | 8 |
14 | Auriol-Giraudet | Skoda Fabia Wrc | A | 8 |
15 | Gardemeister-Lukander | Skoda Fabia Wrc | A | 8 |
17 | Mcrae-Ringer | Citroen Xsara Wrc | A | 8 |
18 | Loeb-Elena | Citroen Xsara Wrc | A | 8 |
19 | Sainz-Marti | Citroen Xsara Wrc | A | 8 |
20 | Bugalski-Chiaroni | Citroen Xsara Wrc | A | 8 |
22 | Kresta-Tomanek | Peugeot 206 Wrc | A | 8 |
23 | Robert-Bedon | Peugeot 206 Wrc | A | 8 |
24 | Cserhalmi-Pavilec | Ford Focus Wrc | A | 8 |
25 | Errani-Casadio | Skoda Octavia Wrc | A | 8 |
51 | Baldacci-Bernacchini | Fiat Punto | A | 6 |
52 | Carlsson-Andersson | Suzuki Ignis S1600 | A | 6 |
54 | Katajamaki-Laaksonen | Vw Polo Super 1600 | A | 6 |
57 | Iliev-Yanakiev | Peugeot 206 S1600 | A | 6 |
58 | Ligato-Garcia | Fiat Punto | A | 6 |
59 | Harrach-Kelbach | X | A | 6 |
61 | Tirabassi-Renucci | Renault Clio S1600 | A | 6 |
62 | Svedlund-Nilsson | Vw Polo S1600 | A | 6 |
63 | Ceccato-Dotta | Fiat Punto | A | 6 |
64 | Teuronen-Kaapro | Suzuki Ignis S1600 | A | 6 |
65 | Feghali-Matar | Ford Puma S1600 | A | 6 |
67 | Broccoli-Girelli | Opel Corsa S1600 | A | 6 |
69 | Canellas-Amigo | Suzuki Ignis S1600 | A | 6 |
70 | Wilks-Pugh | Ford Puma S1600 | A | 6 |
71 | Aava-Sikk | Suzuki Ignis S1600 | A | 6 |
73 | Donchev-Manolov | Peugeot 206 S1600 | A | 6 |
74 | Meeke-Patterson | Opel Corsa S1600 | A | 6 |
76 | Cecchettini-Muzzarelli | Fiat Punto | A | 6 |
78 | Vasiljevic-Geipel | Vw Polo S1600 | A | 6 |
101 | Liatti-Geninnatti | Peugeot 206 S1600 | A | 6 |
102 | Jean Joseph-Boyere | Renault Clio S1600 | A | 6 |
103 | Andersson-Andersson | Renault Clio S1600 | A | 6 |
104 | Higgins-Gibson | Subaru Impreza Wrx | N | 4 |
105 | Caldani-Caliro | Fiat Punto | A | 6 |
106 | Bernardi-Brissart | Renault Clio S1600 | A | 6 |
107 | Joge-Stigh | Peugeot 206 S1600 | A | 6 |
108 | Wagner-Gross | Renault Clio S1600 | A | 6 |
109 | Honda-Sitnik | Citroen Saxo Kit-Car | A | 6 |
110 | Petrocco-Dalbard | Mitsubishi Lancer | N | 4 |
111 | Santoni-Casamata | Mitsubishi Lancer | N | 4 |
112 | Tiezzi-Galli | Mitsubishi Lancer | N | 4 |
113 | Rendina-Inglesi | Renault Clio Rs | N | 3 |
114 | Pastore-Tarrano | Renault Clio Williams | A | 7 |
115 | Buffo-Carezzana | Renault Clio Williams | A | 7 |
116 | Tarantino-Colombo | Renault Clio Williams | A | 7 |
117 | Genovese-Tesi | Renault Clio Rs | A | 6 |
118 | Lozza-Fiorendi | Renault Clio Rs | N | 3 |
119 | Calipo-Settimo | Renault Clio Rs | N | 3 |
120 | Corona-Florean | Renault Clio Rs | N | 3 |
121 | Bolla-Lupi | Renault Clio Rs | N | 3 |
122 | Ramboldi-Gallotti | Renault Clio Rs | N | 3 |
123 | Gai-Gai | Mg Rover 105 Zr | N | 1 |
124 | Orengo-Costantini | Peugeot 106 Rallye | N | 1 |
Itaalia ralli varasemad võitjad:
AASTA | EKIPAAŽ | AUTO |
---|---|---|
2002 | Panizzi-Panizzi | Peugeot 206 WRC |
2001 | Panizzi-Panizzi | Peugeot 206 WRC |
2000 | Panizzi-Panizzi | Peugeot 206 WRC |
1999 | Makinen-Manissenmaki | Mitsubishi |
1998 | Makinen-Mannisenmaki | Mitsubishi |
1997 | McRae-Grist | Subaru Impreza |
1996 | McRae-Ringer | Subaru Impreza |
1995 | Liatti-Allessandrini | Subaru Impreza |
1994 | Auriol-Occelli | Toyota Celica |
1993 | Cunico-Evangelisti | Ford Escort |
1992 | Aghini-Farnocchia | Lancia Delta |
1991 | Auriol-Occelli | Lancia Delta 16V |
1990 | Auriol-Occelli | Lancia Delta 16V |
1989 | Biasion-Siviero | Lancia Delta 16V |
1988 | Biasion-Siviero | Lancia Delta |
1987 | Biasion-Siviero | Lancia Delta |
1986 | Résultats | annulés |
1985 | Rohrl-Geistdorfer | Audi Sport Quattro |
1984 | Vatanen-Harryman | Peugeot 205 T16 |
1983 | Alen-Kivimaki | Lancia O37 |
1982 | Blomqvist-Cederberg | Audi Quattro |
1981 | Mouton-Pons | Audi Quattro |
1980 | Rohrl-Geistdorfer | Fiat 131 Abarth |
1979 | "Tony"-Mannini | Lancia Stratos |
1978 | Alen-Kivimaki | Lancia Stratos |
1977 | Andruet-Delferrier | Fiat 131 |
1976 | Waldegard-Thorzelius | Lancia Stratos |
1975 | Waldegard-Thorzelius | Lancia Stratos |
1974 | Munari-Mannucci | Lancia Stratos |
1973 | Therier-Jaubert | Alpine A 11O |
1972 | Ballestrieri-Bernacchini | Lancia |
1971 | O.Andersson-Nash | Alpine A 11O |
1970 | Therier-Callewaert | Alpine A 11O |
1969 | Kallstrom-Haggbom | Lancia Fulvia |
1968 | Toivonen-Tiukkanen | Porsche 911 |
1967 | Piot-Roure | Renault 8 Gordini |
1966 | Cella-Lombardini | Lancia Fulvia |
1965 | Cella-Gamenara | Lancia Fulvia |
1964 | Carlsson-Palm | Saab 96 Sport |
1963 | Patria-Orengo | Lancia Flavia |
1962 | Frescobeli-Malinconi | Lancia |
1961 | De Villa-De Villa | Alfa Romeo TI |