Itaalia ralli peetakse kurviderohketel asfaltteedel Lõuna-Alpides, kus rajalt väljasõit võib tähendada kõrgelt kukkumist kuristikku. Ralli peetakse sel aastal kaks nädalat hiljem kui varasematel aastatel, mis tõstab vihmasaju ja udu tõenäosust ralliteedel.

Asfaldil peaksid eelistatud olema Michelini rehvidega sõitvad meeskonnad (Peugeot, Citroen, Ford, Škoda), kuid kui Itaalias peaks vihma hakkama sadama tõusevad Pirelli ja Subaru meeskonna aktsiad.

Otsustavaks päevaks saab rallil ilmselt laupäev, mil kahel korral läbitakse ülipikk Teglia kiiruskatse, mille pikkuseks on 52 kilomeetrit.

Hooaja esimesel tõelisel (Monte Carlos olid teed lumised ning Saksamaal sõideti suurem osa rallist betoonil) asfaldirallil on soosikuks Itaalia ralli kolmel viimasel aastal võitnud Gilles Panizzi, kuid suurfavoriidiks teda nimetada ei saa, kuna prantslane ei ole suutnud sel aastal näidata eelmistele aastatele omast sõiduvormi ning ühtlasi pole enam Peugeot 206 WRC auto konkurentide omast üle.

Võitu lähevad jahtima ka Panizzi meeskonnakaaslased Marcus Grönholm ja Richard Burns, kolm Citroeni sõitjad, Subaru sõitjad ning ka Markko Märtin Fordi roolis.

Grönholm ja Burns pole oma karjääri jooksul veel asfaldirallit võitnud, kuid just esimene on sellele viimasel ajal korduvalt lähedal olnud.

Citroeni triost on tugevaim kindlasti Sebastien Loeb, kuid ka kogenud Carlos Sainzil ja Colin McRael on võimed ralli võitmiseks ning Citroen vajab rallilt head tulemust, et võtta 2003. aastal MM-tiitel meeskondlikus arvestuses.

Subaru sõitjad Petter Solberg ja Tommi Mäkinen võivad samuti Itaalia ralli võidu eest võidelda – esimene neist jahib sõitjate arvestuses MM-tiitlit ja on viimasel ajal väga heas vormis ning hooaja lõpus WRC-st lahkuv Tommi Mäkinen on varasem kahekordne Itaalia ralli võitja ning soovib kindlasti veel enne hooaja lõppu võidurõõmu tunda.

Fordi lootused on seotud Markko Märtiniga, kes Saksamaa rallil näitas uue Focus RS WRC 03 ralliauto roolis kiirust, mis paljudele oli suureks üllatuseks. Saksamaal röövisid Märtinilt kindla võidu auto tehnilised probleemid, mis viimastel rallidel enam Focust pole vaevanud. Meeskond on autot ka enne Itaalia rallit edasi arendanud, mis annab lootust, et eestlane on taas võidukonkurentsis.

Škoda meeskonna uus Fabia WRC auto teeb oma teise stardi asfaldirallil ning meeskond on autot tublisti edasi arendanud - meeskonna sõitjad Toni Gardemeister ja Didier Auriol võivad võidelda viimaste punktikohtade eest.

Kahjuks ei ole Itaalia rallil stardis Hyundai meeskonna sõitjaid Freddy Loixi ja Armin Schwarzi, kuna Hyundai ja Korea autotootja WRC programmi koordineerinud Motor Sport Developments on finantsaruannete osas eriarvamusel ja autotootja on ajutiselt peatanud meeskonna rahastamise.

Itaalia rallil tulevad taas kord rajale ka JWRC sarja autod, kus Suzuki Ignis Super 1600 ralliauto roolis läheb punkte ja kogemusi püüdma Urmo Aava, kel endiselt lootusi tulla hooaja kokkuvõttes JWRC sarja esikolmikusse.

DELFI Autolehe Itaalia ralli esikaheksa ennustus

1. Sebastien Loeb
2. Marcus Grönholm
3. Markko Märtin
4. Richard Burns
5. Petter Solberg
6. Tommi Mäkinen
7. Colin McRae
8. Didier Auriol

Itaalia rallil tõotab tulla äärmiselt põnev võidusõit, kuna lootused MM-tiitli võidule on säilinud veel koguni seitsmel sõitjal ning hea tulemus Itaalia rallil võib tõsta sõitja aktsiad oluliselt, kuid samas ebaõnnestumine Itaalias võib ka lootustele kriipsu peale tõmmata.

Põnevat ja elamusterohket Itaalia rallit kõigile DELFI Autolehe lugejatele ning kel ennustused veel sisestamata, siis seda saab teha siin. DELFI Autoleht hoiab Teid rallinädalavahetuse jooksul Itaalia rallil toimuvaga pidevalt kursis!

Fakte Itaalia ralli kohta:

Ajakava ja kiiruskatsed:

LEG 1 : 3. oktoober - 6 kiiruskatset (142.14 km)
LEG 2 : 4. oktoober - 4 kiiruskatset (149.10 km)
LEG 3 : 5. oktoober - 4 kiiruskatset (96.12 km)

Kellajad on antud Eesti aja järgi (GMT +3).

LEG 1 : REEDE 3. oktoober

08:18 : Service area A at Imperia (20')

09:38 : SS 1 PERINALDO 1 (12,40 km)
10:26 : SS 2 CEPPO 1 (36,42 km)

12:12 : Service area B at Imperia (20')

13:25 : SS 3 COSIO 1 (19,19 km)
14:17 : SS 4 SAN BARTOLOMEO 1 (25,31 km)

15:19 : Grouping area at Imperia (15')

15:34 : Service area C at Imperia (20')

16:54 : SS 5 PERINALDO 2 (12,40 km)
17:42 : SS 6 CEPPO 2 (36,42 km)

19:28 : Service area D at Imperia (45')

LEG 2 : LAUPÄEV 4. oktoober

08:48 : Service area E at Imperia (20')

10:20 : SS 7 TEGLIA 1 (52,30 km)

12:03 : Grouping area at Imperia (10')

12:13 : Service area F at Imperia (20')

13:26 : SS 8 COSIO 2 (19,19 km)
14:18 : SS 9 SAN BARTOLOMEO 2 (25,31 km)

15:20 : Service area G at Imperia (20')

16:52 : SS 10 TEGLIA 2 (52,30 km)

18:35 : Service Area H at Imperia (45')

LEG 3 : PÜHAPÄEV 5. oktoober

08:48 : Service area I at Imperia (20')

10:12 : SS 11 VIGNAI 1 (26,54 km)
10:54 : SS 12 COLLE D'OGGIA 1 (21,52 km)

11:54 : Grouping area at Imperia (10')

12:04 : Service area J at Imperia (20')

13:28 : SS 13 VIGNAI 2 (26,54 km)
14:10 : SS 14 COLLE D'OGGIA 2 (21,52 km)

15:10 : Service area K at Imperia (20')

Itaalia ralli stardinimekiri:

#EKIPAAŽAUTOGRUPPKLASS
1Gronholm-RautiainenPeugeot 206 WrcA8
2Burns-ReidPeugeot 206 WrcA8
3Panizzi-PanizziPeugeot 206 WrcA8
4Martin-ParkFord Focus WrcA8
5Duval-PrevotFord Focus WrcA8
6Hirvonen-LehtinenFord Focus WrcA8
7Solberg-MillsSubaru Impreza WrcA8
8Makinen-LindströmSubaru Impreza WrcA8
14Auriol-GiraudetSkoda Fabia WrcA8
15Gardemeister-LukanderSkoda Fabia WrcA8
17Mcrae-RingerCitroen Xsara WrcA8
18Loeb-ElenaCitroen Xsara WrcA8
19Sainz-MartiCitroen Xsara WrcA8
20Bugalski-ChiaroniCitroen Xsara WrcA8
22Kresta-TomanekPeugeot 206 WrcA8
23Robert-BedonPeugeot 206 WrcA8
24Cserhalmi-PavilecFord Focus WrcA8
25Errani-CasadioSkoda Octavia WrcA8
51Baldacci-BernacchiniFiat PuntoA6
52Carlsson-AnderssonSuzuki Ignis S1600A6
54Katajamaki-LaaksonenVw Polo Super 1600A6
57Iliev-YanakievPeugeot 206 S1600A6
58Ligato-GarciaFiat PuntoA6
59Harrach-KelbachXA6
61Tirabassi-RenucciRenault Clio S1600A6
62Svedlund-NilssonVw Polo S1600A6
63Ceccato-DottaFiat PuntoA6
64Teuronen-KaaproSuzuki Ignis S1600A6
65Feghali-MatarFord Puma S1600A6
67Broccoli-GirelliOpel Corsa S1600A6
69Canellas-AmigoSuzuki Ignis S1600A6
70Wilks-PughFord Puma S1600A6
71Aava-SikkSuzuki Ignis S1600A6
73Donchev-ManolovPeugeot 206 S1600A6
74Meeke-PattersonOpel Corsa S1600A6
76Cecchettini-MuzzarelliFiat PuntoA6
78Vasiljevic-GeipelVw Polo S1600A6
101Liatti-GeninnattiPeugeot 206 S1600A6
102Jean Joseph-BoyereRenault Clio S1600A6
103Andersson-AnderssonRenault Clio S1600A6
104Higgins-GibsonSubaru Impreza WrxN4
105Caldani-CaliroFiat PuntoA6
106Bernardi-BrissartRenault Clio S1600A6
107Joge-StighPeugeot 206 S1600A6
108Wagner-GrossRenault Clio S1600A6
109Honda-SitnikCitroen Saxo Kit-CarA6
110Petrocco-DalbardMitsubishi LancerN4
111Santoni-CasamataMitsubishi LancerN4
112Tiezzi-GalliMitsubishi LancerN4
113Rendina-InglesiRenault Clio RsN3
114Pastore-TarranoRenault Clio WilliamsA7
115Buffo-CarezzanaRenault Clio WilliamsA7
116Tarantino-ColomboRenault Clio WilliamsA7
117Genovese-TesiRenault Clio RsA6
118Lozza-FiorendiRenault Clio RsN3
119Calipo-SettimoRenault Clio RsN3
120Corona-FloreanRenault Clio RsN3
121Bolla-LupiRenault Clio RsN3
122Ramboldi-GallottiRenault Clio RsN3
123Gai-GaiMg Rover 105 ZrN1
124Orengo-CostantiniPeugeot 106 RallyeN1

Itaalia ralli varasemad võitjad:

AASTAEKIPAAŽAUTO
2002Panizzi-PanizziPeugeot 206 WRC
2001Panizzi-PanizziPeugeot 206 WRC
2000Panizzi-PanizziPeugeot 206 WRC
1999Makinen-ManissenmakiMitsubishi
1998Makinen-MannisenmakiMitsubishi
1997McRae-GristSubaru Impreza
1996McRae-RingerSubaru Impreza
1995Liatti-AllessandriniSubaru Impreza
1994Auriol-OccelliToyota Celica
1993Cunico-EvangelistiFord Escort
1992Aghini-FarnocchiaLancia Delta
1991Auriol-OccelliLancia Delta 16V
1990Auriol-OccelliLancia Delta 16V
1989Biasion-SivieroLancia Delta 16V
1988Biasion-SivieroLancia Delta
1987Biasion-SivieroLancia Delta
1986Résultatsannulés
1985Rohrl-GeistdorferAudi Sport Quattro
1984Vatanen-HarrymanPeugeot 205 T16
1983Alen-KivimakiLancia O37
1982Blomqvist-CederbergAudi Quattro
1981Mouton-PonsAudi Quattro
1980Rohrl-GeistdorferFiat 131 Abarth
1979"Tony"-ManniniLancia Stratos
1978Alen-KivimakiLancia Stratos
1977Andruet-DelferrierFiat 131
1976Waldegard-ThorzeliusLancia Stratos
1975Waldegard-ThorzeliusLancia Stratos
1974Munari-MannucciLancia Stratos
1973Therier-JaubertAlpine A 11O
1972Ballestrieri-BernacchiniLancia
1971O.Andersson-NashAlpine A 11O
1970Therier-CallewaertAlpine A 11O
1969Kallstrom-HaggbomLancia Fulvia
1968Toivonen-TiukkanenPorsche 911
1967Piot-RoureRenault 8 Gordini
1966Cella-LombardiniLancia Fulvia
1965Cella-GamenaraLancia Fulvia
1964Carlsson-PalmSaab 96 Sport
1963Patria-OrengoLancia Flavia
1962Frescobeli-MalinconiLancia
1961De Villa-De VillaAlfa Romeo TI