Sebastian Vettelil ja Red Bull’i meeskonnal pole palju säravaid tulemusi legendaarselt Monza ringrajalt. Vetteli karjääri esimene võit tuli 2008. aasta Itaalia etapil, aga siis oli istumise all Toro Rosso masin. Võitu või isegi poodiumikohta Red Bull’iga tuli aga kaua oodata. 2011. aastal oli õnne ja lõpuks suutis Vettel tuua võidu Red Bull’ile Monza ringrajal. Kui 2012. aastal katkestasid mõlemad sõitjad, siis sellel korral jõudsid mõlemad mehed poodiumile. Võistkonna tehnikadirektor Adrian Newey on loonud nii hea masina, et Vettel sai särada kogu nädalavahetuse. Ja lisaks tuli esmakordselt Monza poodiumile ka karjääri viimast Itaalia GP-d sõitnud Mark Webber.

Samas ei olnud kõik nii muinasjutuline, kui tulemusi vaadates tundub. Konkurendid panid Vetteli eksima stardijärgses esimeses kurvis. Et säilitada liidrikohta, jättis ta pidurdamise liiga hiliseks – lohiseva parempoolse esirattaga jõudis ta kurvi ja läbis selle teiste ees, aga kannatada saanud rehv tekitas tugevat vibratsiooni. Õhus oli küsimus, kas see rehv peab vastu? Lõpuks võis öelda, et pidas küll. Võib-olla sellepärast, et Monza rada ei ole rehvidele nii karm ja suurem koormus läheb vasakpoolsetele ratastele. Võistluse teises pooles tekitas muret käigukast ja kõrgemaid käike tuli varem sisse lülitada. See vähendas masina niigi tagasihoidlikku sirgekiirust. Samas püüdis Vettel kompenseerida kaotust kurvides. Võit tuli ja see on Vetteli karjääri 32. Sama arv võite on ka Fernando Alonsol. Ühtlasi on tegemist Reb Bull’i 40. etapivõiduga.

Mark Webberi masinal oli samuti probleeme käigukastiga, aga tema pidi vahetama käigu kolmandale varem kui normaalsetes oludes. See piiras oluliselt võimalusi võidelda teise koha eest Fernando Alonsoga. Ferrari esinumber on üsna skeptiline käesoleva hooaja üldvõidu suhtes. Peale Vetteli 6. võitu on Alonso kaotus 53 punkti. See pole küll suur, aga ju siis tundub hispaanlasele, et Ferrari jääb Red Bull’le alla. „Me andsime endast parima. Realistlikult mõeldes pole kerge ülesanne teha tasa 53-punktiline kaotus järelejäänud võistlustega. Aga vormel 1 sarjas võib kõike juhtuda ja meie usume oma võimalustesse kuni langeb ruuduline lipp Brasiilias. Püüame alati anda maksimumi,“ rääkis Alonso.

Vetteli, Alonso ja muude tähtede kõrval tooksin ekstra välja Sauberi piloodi Nico Hülkenbergi. Sellel aastal on Sauberi mudel C32 lihtsalt kehv masin, aga sakslane Hülkenberg demonstreeris sõitjameisterlikkust juba laupäevases kvalifikatsioonis, kus ta saavutas 3. koha. Seni oli selle aasta parim tulemus 10. koht. Peale nii kõrge stardikoha saavutamist jäi Hülkenberg kahe jalaga maapeale – Red Bull’ide ja Ferraride vastu ei saa. Aga ta oli teiste ees parim. 5. koht jääb alla vaid senise karjääri parimale tulemusele – möödunud aastal saavutas ta 4. koha Belgia etapil Force India masinaga.

Mercedese meestele oli see nädalavahetus raske katsumus ja kõrged punktid jäid saavutamata. Suur mõju oli väga halvasti läinud kvalifikatsioonist. Alustas Nico Rosberg 6. kohalt ja Lewis Hamilton alles 12. stardiruudust. Rosbergi 3. vabatreening ei sõitmata hüdraulikaprobleemide tõttu ja sellepärast ei leitud ka ideaalset seadistust masinale. Monza rajal aga peab sõitja tundma ennast väga enesekindlalt, et olla kiire. Võib-olla oli just Hülkenberg väga hea auto tunnetusega ja nii ei saanudki Rosberg temast mööda. Hamilton oli kiire aga tema võimaliku tõusu kõrgele kohale rikkus aeglane rehvipurunemine võistluse alguses. Sellepärast tuli teha üks plaaniväline boksipeatus. Lõpuks jäi kiireim ringiaeg Hamiltoni nimele ja see oli 0,651 sekundit parem kui järgmisel mehel.

Euroopa etapid on nüüd sõidetud ja hooaja lõpuni on veel seitse võistlust. Järgmine võidusõit tuleb juba 22. septembril Singapuri linnatänavatel.