Tuhandete pealtvaatajate aktiivse kaasaelamise najal võitis superfinaali ja oma vanaisa Väino rändkarika kolmandat aastat järjest Tanel Leok (KTM, Sõmerpalu MK), kes asus võistlust juhtima juba stardist. Teda seiras alguses klubikaaslane ja ühtlasi ka õpilane Karel Kutsar (KTM), kuid ta kukkus kolmandal ringil ning langes võistlejaterivi lõppu. Seejärel oli Leoki suurimaks ohustajaks Harri Kullas, kes sai isegi liidrile kõrvale, kuid Leok suutis kodurajal külma närvi hoida ja napi sekundilise eduga sõidu võita. Kolmanda koha peal sõitis terve sõidu Gert Krestinov (Honda, Motoextreme), kellele Priit Rätsep (Honda, PMC Honda Racing) tuli küll lõpu poole kõvasti järgi, kuid lõpus oli noorte meeste vahe siiski tugev sekund. Esikuuikusse sõitsid end veel Aigar Leok (Yamaha, Sõmerpalu MK) ja Kutsar.

Tanel Leokile, kes võitis Väino Leoki rändkarika esimest korda aastal 2008, oli see neljas kord, kui suur ja raske võidukarikas pea kohale tõsta. Vahepealsetel aastatel võitsid karika sellised krossimaailma nimed nagu Antonio Cairoli (2x) ja Jevgeni Bobrõšev (3x).

MX1 klassi esimeses sõidus pääses alguses ette MM-il osalev lätlane Matiss Karro (Honda), kuid Tanel Leok võttis kohe liidrikoha enda kätte ning võitis ka kindlalt sõidu. Karro pidi paar ringi enne lõppu endast mööda laskma tagasihoidliku stardi teinud Kullase ning kolmanda kohaga leppima. Teist sõitu asus juhtima Kullas, kes hoidis liidrikohta kümme ringi ja alles siis pääses Leok temast ette. Uus liider ei saanud aga puhata, sest Kullas plaanis esikoha tagasi võtta ja nii kihutati ratas rattas lõpuni ning Leok edestas oma eelmise aasta Rahvust krossi meeskonnakaaslast pooleteise sekundiga. Karro, kes oli alguses paar ringi teine, lõpetas sõidu kolmandana.
Kahe sõidu kokkuvõttes esikolmik seega Leok, Kullas ja Karro.

Masinaklasside MX2 ja MX1 B ühissõidu avaring pakkus pealtvaatajatele palju põnevust, kui esikohale heitlesid aktiivsest spordist juba mõni aasta tagasi loobunud Juss Laansoo (PMC Honda Racing) ja Erki Kahro (KTM, Estonian Express Racing Team), kes ei suutnud ringi lõpuks kokkuleppele jõuda, kes esimene on ning põrkasid kokku ja langesid rivi lõppu. Seejärel võttis liidriohjad enda kätte Karel Kutsar, kes võttis ka ülivõimsa võidu. Kahro suutis end lõpuks teiseks sõita möödudes mõned ringid enne lõppu Kristjan Rätsepast (Kawasaki), Laansoo oli lätlase Kristers Drevinskise (KTM) järel viies. Teises sõidus madistasid aga terve sõidu Kutsar ja Kahro, kellest viimane asus võistlust juhtima, kuid peagi nõelas Kutsar tagasi ja asus ise liidriks. Noored mehed sõitsid ratas rattas ülejäänud distantsist ja kohati lausa külg külje kõrval ning lõpuks suutis oma paremuse maksma panna taas Kutsar, kuid seda ainult 0,8 sekundiga. Kolmanda koha peal sõitis Laansoo ja seda uhkes üksinduses, kui neljandaks tulnud Drevinskis jäi temast lõpuks pea pool minutit.

MX2 esikolmik oli päeva lõpuks Kutsar, Kahro ja Drevinskis, Laansoo sai esikoha MX1 B arvestuses, kus talle järgnesid Heido Havam (Honda, Addinol Honda Racing) ja Timmo Mõts (Yamaha, Sõmerpalu MK).

85cc klass pakkus samuti kaks põnevussõitu. Esimeses madistasid esikohale eelmise aasta selle klassi Eesti meister Meico Vettik (KTM, KTM Racing Estonia) ja Jörgen-Matthias Talviku (KTM, Pärnu MC), kes sõitsid terve sõidu koos. Vettik juhatas vägesid enamus sõidust, kuid siis möödus temast Talviku, kes oli liider viimase ringini. Sõidu lõppvaatus mängiti välja eelviimases kurvis, kus Talviku eksis ja kukkus ning Vettik pääses seejärel kergelt esimesena üle lõpujoone. Talvikul läks omajagu aega, et sõitu jätkata, aga õnneks oli ta edu kolmandana sõitnud Henry Vesilinnu (Honda, PMC Honda Racing) ees piisav, et siiski teiseks tulla. Teises sõidus heitlesid taas Vettik ja Talviku esikohale ning seekord oli sõidu esimeses pooles liider viimati nimetatu. Vettik pääses seejärel ise ette ja hakkas vaikselt vahet suurendama ja võttis kindla võidu, kuna viimasel ringil kukkunud ja pikka aega tsiklit käima tagunud Talviku kinkis ka teise koha lõpuks Vesilinnule ja pidi kolmanda kohaga leppima. Kahe sõidu tulemusena oli seega esimene Vettik, teine Vesilind ja kolmas Talviku.

Kõige väiksematel 65cc tsiklitel võidutses kummaski sõidus Joosep Pärn (KTM, Paikuse MK). Kahe sõidu kokkuvõttes järgnesid talle venelane Max Ulianov (KTM) ja Mikk Kallion (KTM, Sõmerpalu MK), kes jagasid sõitudes teised ja kolmandad kohad, aga kuna Venemaa poiss oli parem viimases sõidus, siis oli ta ka poodiumil kõrgemal astmel.

Hobby klassis eestlastel kahjuks poodiumile asja ei olnud ja seda juba teist aastat järjest. Lätlaste omavahelise madistamise tulemusena tõusid päeva lõpuks poodiumile Karlis Bititis (Suzuki), eelmise aasta kolmas Kalvis Skrastinš (Kawasaki) ja toona teise koha saanud Reinis Čudarans (Suzuki). Parima eestlasena oli Margus Mikson (Honda, MK Sinilind) neljas. Sõidus osales ka tuntud suusahüppaja Kaarel Nurmsalu (Honda, PMC Honda Racing), kes sai eelmisel aastal oma Sõmerpalu debüüdil 11. koha. Tänavu läks mehel tunduvalt paremini, kui ta oli kokkuvõttes 8. ning ta oli teise sõidu alguses isegi esikoha konkurentsis.

Naiste sõidu, kus oli stardis sarnaselt eelmisele aastale 14 vaprat kaunitari, võitis kindlalt Venemaa tüdruk Liubov Leontyeva (Yamaha), kellele oli see juba neljandaks Sõmerpalu esikohaks. Kolm korda on ta parim olnud naiste arvestuses, kuid esimest korda võitis ta 65cc klassis olles alles pisike tüdruk. Kummaski sõidus järgnesid 17 aastasele Venemaa neiule lätlanna Anna Stecjuka (KTM) ja soomlanna Hanna Reinola (Kawasaki). Johanna Saareke (Yamaha, Pärnu MC) oli parima eestlannana 4.

Sõmerpalus sõideti neljandat aastat ka enduurokrossi ning kivistel takistustel ja üle palkide kulgenud raja suutis kaks korda kõige kiiremini läbida eelmise aasta Euroopa meistrivõistluste E3 klassi kolmas mees Rannar Uusna (KTM, KTM Racing Estonia), kelle järel lõpetasid mõlemad sõidud 2015 aasta sama võistluse võitnud Martin Leok (KTM) ja Elary Talu (Sherco) Sõmerpalu motoklubist. Samades sõitudes osalenud Hobby klassis sõitsid end esikolmikusse samad mehed, kes ka eelmisel aastal. Kui toona edestas Sander Luiga (Beta) ja Tajo Anderssood (Husqvarna), siis tänavu oli parim Anderssoo, kes alistas mõlemas sõidus oma kaaslase Tartu Enduro Klubist. Marek Uustalu (Gas Gas, MK GasGas) oli sarnaselt eelmisele aastale kolmas.

Enne superfinaali toimunud Säärude sõidus osales ühtekokku üle 60 osaleja, seda siis nii soolosõitjate kui ka külgkorvidel või spetsiaalmonstrumitel startinud sõitjate näol. Sportlikus võiduajamises võttis esikoha Matiss Karro isa Ainars, kellele järgnesid võitja kaasmaalane Toms Leitis ja kiireim eestlane Andres Pilt. Meelelahutuslikust võidukihutamisest võttis osa ka Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni president Andre Sepp, kes sai kirja 43. koha.

Enamus Sõmerpalus osalenud sõitjatest siirdub nüüd Pärnumaale, kus eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Pärnu Lennuvälja motopargis Addinol Eesti meistrivõistluste teine etapp.