Tuhandete pealtvaatajate aktiivse kaasaelamise najal võitis superfinaali ja oma vanaisa Väino rändkarika kolmandat aastat järjest Tanel Leok (KTM, Sõmerpalu MK), kes asus võistlust juhtima juba stardist. Teda seiras alguses klubikaaslane ja ühtlasi ka õpilane Karel Kutsar (KTM), kuid ta kukkus kolmandal ringil ning langes võistlejaterivi lõppu. Seejärel oli Leoki suurimaks ohustajaks Harri Kullas, kes sai isegi liidrile kõrvale, kuid Leok suutis kodurajal külma närvi hoida ja napi sekundilise eduga sõidu võita. Kolmanda koha peal sõitis terve sõidu Gert Krestinov (Honda, Motoextreme), kellele Priit Rätsep (Honda, PMC Honda Racing) tuli küll lõpu poole kõvasti järgi, kuid lõpus oli noorte meeste vahe siiski tugev sekund. Esikuuikusse sõitsid end veel Aigar Leok (Yamaha, Sõmerpalu MK) ja Kutsar.
Tanel Leokile, kes võitis Väino Leoki rändkarika esimest korda aastal 2008, oli see neljas kord, kui suur ja raske võidukarikas pea kohale tõsta. Vahepealsetel aastatel võitsid karika sellised krossimaailma nimed nagu Antonio Cairoli (2x) ja Jevgeni Bobrõšev (3x).
MX1 klassi esimeses sõidus pääses alguses ette MM-il osalev lätlane Matiss Karro (Honda), kuid Tanel Leok võttis kohe liidrikoha enda kätte ning võitis ka kindlalt sõidu. Karro pidi paar ringi enne lõppu endast mööda laskma tagasihoidliku stardi teinud Kullase ning kolmanda kohaga leppima. Teist sõitu asus juhtima Kullas, kes hoidis liidrikohta kümme ringi ja alles siis pääses Leok temast ette. Uus liider ei saanud aga puhata, sest Kullas plaanis esikoha tagasi võtta ja nii kihutati ratas rattas lõpuni ning Leok edestas oma eelmise aasta Rahvust krossi meeskonnakaaslast pooleteise sekundiga. Karro, kes oli alguses paar ringi teine, lõpetas sõidu kolmandana.
Kahe sõidu kokkuvõttes esikolmik seega Leok, Kullas ja Karro.
Masinaklasside MX2 ja MX1 B ühissõidu avaring pakkus pealtvaatajatele palju põnevust, kui esikohale heitlesid aktiivsest spordist juba mõni aasta tagasi loobunud Juss Laansoo (PMC Honda Racing) ja Erki Kahro (KTM, Estonian Express Racing Team), kes ei suutnud ringi lõpuks kokkuleppele jõuda, kes esimene on ning põrkasid kokku ja langesid rivi lõppu. Seejärel võttis liidriohjad enda kätte Karel Kutsar, kes võttis ka ülivõimsa võidu. Kahro suutis end lõpuks teiseks sõita möödudes mõned ringid enne lõppu Kristjan Rätsepast (Kawasaki), Laansoo oli lätlase Kristers Drevinskise (KTM) järel viies. Teises sõidus madistasid aga terve sõidu Kutsar ja Kahro, kellest viimane asus võistlust juhtima, kuid peagi nõelas Kutsar tagasi ja asus ise liidriks. Noored mehed sõitsid ratas rattas ülejäänud distantsist ja kohati lausa külg külje kõrval ning lõpuks suutis oma paremuse maksma panna taas Kutsar, kuid seda ainult 0,8 sekundiga. Kolmanda koha peal sõitis Laansoo ja seda uhkes üksinduses, kui neljandaks tulnud Drevinskis jäi temast lõpuks pea pool minutit.