Kuigi Eesti sõitjatel tänavu MM-etappidel esikümnesse asja pole olnud, ei tähenda see, et nad Rahvuste krossi konkurentsivõimelised ei võiks olla. Eelmisel aastal tulid Eesti krossimehed Suurbritanniast tagasi kaheksanda, 2015. aastal aga suisa rekordit kordava neljanda kohaga. Esimesena on eestlased poodiumilt välja jäänud ka 2004. aastal.

Rahvuste krossi üllatustulemusi soosib sealne võistlusformaat. Finaalpäeval peetakse kolm sõitu, igas sõidus lähevad stardipuu taha kahe klassi esindajad. Iga koht toob sama palju punkte (1. koht 1 punkti, 2. koht 2 punkti jne) ning kõige väiksema skooriga koondis kroonitakse võitjaks. Seejuures arvestatakse vaid viite paremat tulemust, kõige kehvem sõit kriipsutatakse maha.

2015. aastal piisas näiteks Leokil vaid korra esikümnes lõpetada, et Eesti kõrgesse mängu sekkuks. Abi oli loomulikult ka teiste meeste stabiilsetest sõitudest. Eesti kohad tollasel võistlusel: 8. 12., 15., 15., 16., 19. Viimane neist langes ära ja Eesti punktisummaks kujunes soliidne 66.

Kõige tähtsam, rõhutas Leok, on Rahvuste krossil igal mehel üle finišijoone tulla. "See, et mina oma tulemuse ära teen, ei garanteeri meile veel kõrget kohta. Tulemuse toob stabiilne kolme mehe sõit. Peame kõik finišisse tulema. Ükskõik, mis juhtub, sa pead ruudulipu ära nägema! Katkestajaid saab igal juhul olema, mistõttu on iga koht tähtis," rääkis Leok Delfile ja Eesti Päevalehele.

Leok sõidab maailmarekordimehena oma 18. Rahvuste krossile, Kullas viiendale ning 19-aastane Roosiorg esimesele. Kullas ja Roosiorg hakkavad finaalides - esmalt tuleb muidugi kvalifikatsoonis jõuda 20 parema hulka - saama kõige rohkem vatti, sest MX2 ja Open klass tuleb rajale kahes sõidus järjest.

Roosiorg on pühapäevast saadik USA-s trenni teinud ja ajavahega kohanenud, Kullas jõudis Ameerikasse eile, Leok liitub tiimiga homme.

"Tulime Hardiga ca nädal enne võistlust kohale, et kohaneda ajavahega ja harjuda siinsete radadega. Samuti seetõttu, et Hardi kasutab kohaliku meeskonna tsikleid ning peab need enda järgi seadistama," ütles Eesti meeskonna mänedžer Lauri Roosiorg. "Hetkel oleme Chicagos. Nii nädalavahetuse võistluspaik kui ka treeningrajad on siin ümberringi mõne tunni autosõidu kaugusel."

Ei Leok ega Roosiorg tahtnud nädalavahetuse eesmärki kõva häälega välja hüüda. Selge see, et iga koht esikümnes oleks Eestile suur saavutus. "Mulle ei meeldi ennustada. Kõige tähtsam on finaali saada ja siis vaadata, mis võistluspäev toob," sõnas Leok.

Leok ja Roosiorg sõidavad USA-s Husqvarna tsiklitega, Kullas KTM-iga. Nagu ka MM-radadel, on masinate poolest eelis tehasemeeskonna sõitjatel, kuid tehnilisi puudujääke on võimalik motokrossis oskuste ja kogemustega kompenseerida. "Motokross ei ole vormel-1. Tehnikavahe on olemas, aga kui oled sõidumees ja füüsiliselt heas vormis, võid ikkagi korraliku tulemuse teha," lausus Leok.

Rahvuste krossi favoriitideks peab Leok Hollandit ja USA-d. Varem pakkunuks ta soosikuks ka Prantsusmaad, kuid viimased jäid hiljuti vigastuse tõttu ilma oma tippsõitjast Romain Febvrest. "Kui Hollandist või USA-st keegi katkestab, siis võidakse muidugi kaardid sassi lüüa, aga kui neil kõik mehed lõpuni tulevad, siis ilmselt need koondised esikoha peale heitlevad," arvas Leok.

AJAKAVA (Eesti aja järgi):

Laupäev

Kell 21.30 MXGP klassi kvalifikatsioon
Kell 22.30 MX2 klassi kvalifikatsioon
Kell 23.30 Open klassi kvalifikatsioon

Pühapäev

Kell 18.00 B-finaal
Kell 20.10 1. finaalsõit (MXGP+MX2)
Kell 21.40 2. finaalsõit (MX2+Open)
Kell 23.08 3. finaalsõit (Open+MXGP)