Stardis on nii neid, kes püüavad meistritiitlit kui neid, kes terve hooaja jooksul sõitnud pole ja tulevad Saaremaal starti. Tänavu on tegu ka ümmarguse numbriga, kui Saaremaa rallit sõidetakse 45. korda. Kokku on esindatud kaheksa riiki, lisaks Eestile on nimekirjas Venemaa, Ukraina, Kasahstani, Leedu, Läti, Soome ja Valgevene autosportlased.

Klassis N4 selgub Saaremaal Eesti meister ja sellega seonduvalt on kohal kõik, kes selles konkurentsis kaasa soovivad rääkida. Sarja liidritena lähevad viimasele etapile vastu Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9), neist kahe ja poole punkti kaugusel on Janis Vorobjovs ja Guntars Zicans (Mitsubishi Lancer EVO X). Kolmandal kohal on Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X), kes jäävad liidritest viie punkti kaugusele. Tiitlikonkurentsis püsivad ka saarlased Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9), keda lahutab liidritest 13 punkti. Küll on aga Kõrge ja Pints liidrid meistrivõistluste absoluutarvestuses, kus nende järel on Aus-Koskinen ja Vorobjovs-Zicans. N4 klassis on stardis ka tänavused Läti meistrid Kaspar Koitla ja Andres Ots (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes kindlasti mõjutavad punktide jagunemist N4 klassis ja on samuti ühed tugevad pretendendid Saaremaa ralli üldvõidule. Koknkurentsi tihendavad kindlasti Sander Pärn ja Ken Järveoja (Subaru Impreza) ja Egon Kaur ning Erik Lepikson (Subaru Impreza).

Võidusoosikute hulka saab kindlasti lugeda ka Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Škoda Fabia S2000), kes on tänavu näidanud head kiirust nii kodustel kui välisrallidel.

Klassis A6/N3 on tänavune meister selge, selle tiitli said enda valdusesse Markus Abram ja Jarmo Võsa (Honda Civic Type-R), kuid poodiumi madalamad kohad on veel lahtised. Teisel kohal on Tõnu Sepp ja Raiko Ausmees (Honda Civic Type-R), kellest vaid poole punkti kaugusel on Kristo Subi ja Teele Sepp. Oma sõna punktide jagamisse ütlevad kindlasti Kristen Kelement ja Timo Kasesalu (Citroen C2 R2 MAX) ning Miko-Ove Niinemäe ja Martin Valter (Citroen C2 R2).

Rahvuslikus E-rühmas tulevad Saaremaale klassiliidritena Ago ja Kalle Ahu (BMW M3), kelle edu Viljar Ventseli ja Kristjan Värvi (BMW M3) ees on 11,5 punkti. Matemaatiline võimalus tiitli nimel kaasa rääkida on veel ka Lembit Soel ja Ahto Pihlasel, kes on klassiliidritest 27 puntki kaugusel. E-rühmast leiab ka soomlased, kes mõned aastad tagasi Eesti rallidel publikulemmiku rollis olid. Nimelt on tagaveolise Toyoya Starletiga nimekirjas Kimmo Jalava ja Mikko Lukka. Soomest tuleb Saaremaa rallil starti ka 1981. aasta autoralli maailmameistri Ari Vataneni 21 aastane poeg Max Vatanen, kelle sõiduvahendiks on Renault Clio.

Silveston Saaremaa ralli stardinimekirjast ei puudu ka tänavu veoautod. Kokku on neid starti oodata kaheksa ja kelle hulgas ka üks Soome meeskond.

Tänavuse ralli pikkuseks on 445,85 kilomeetrit, millest 10 kiiruskatset moodustavad 111,10 kilomeetrit. Silveston Saaremaa ralli start ja finiš on traditsiooniliselt Kuressaare kesklinnas ja reede, 12. oktoobri õhtul on kavas ka publikulemmikuks kujunenud Kuressaare linnakatse.

Ralli hoolduspark asub Orikülas, kus on võimalik uudistada, kuidas mehaanikud tööd teevad. Kiiruskatsete valikus on nii Saaremaa klassikat kui ka uuemaid lõike, mis on nii sõitjatele kui publikule nauditavad.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a. reedeõhtune publikukatse. Kahepäevase rallipassi (käepaela), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele, saab soetada 10 euro eest alates kolmapäevast, 10.oktoobrist Saare Selveriga samas majas (Tallinna maantee 77) ralli võistluskeskuse kõrval asuvast rallipoest. Reede õhtul on käepaelad müügil ka kiiruskatsetel. Pileteid konkreetsele katsele saab osta kohapeal hinnaga 3 eurot ja korduvkatsetele 4 eurot. Alla 14-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Rallipoest saab osta Silveston Saaremaa ralli fliise, särke, mütse, kohvikruuse ja muudki rallinänni.

Silveston Saaremaa ralli ralliraadio on Raadio Kadi.