Roland Poom teeb Saaremaa rallil karjääri esimese stardi R5 autol, nõu andis Markko Märtin


Roland Poom teeb Saaremaa rallil karjääri esimese stardi R5 autol, nõu andis Markko Märtin
Markko Märtin (vasakul) ja Roland Poom.Foto: erakogu

Kui oktoobri esimesel nädalavahetusel on Roland PoomKen Järveoja Walesi teedel heitlemas tänavuse Junior WRC MM-tiitli ja parima uustulnuka auhinna 15 000€ eest, siis vaid viis päeva hiljem teevad mehed Saaremaa rallil elu esimese stardi R5 autol.

Hooaja viimaseks Eesti meistrivõistluste etapiks vahetavad mehed oma tavapärase esiveolise Ford Fiesta R2T võistlusauto neljaveolise Ford Fiesta R5 auto vastu, mille valmistab ette MM-Motorsport meeskond.

Tänaseks on Roland ja Ken Lõuna-Eesti teedel läbinud ka esimesed testikilomeetrid ning saanud tuttavaks nii auto, kui ka meeskonnaga. Lisaks Järveojale istus testidel Poomi kõrval ka MM-Motorsport meeskonna juht Markko Märtin, kes noorele kolleegile õpetussõnu jagas.

Roland Poom (piloot):

"Juba mõnda aega on olnud idee proovida kiiremat R5 autot. Õnneks oli MM-Motorspordil meile auto pakkuda ning me tegime omaltpoolt vajalikud tegevused, et see idee teoks saaks. Olen tänaseks selle autoga läbinud 70 testikilomeetrit ning saanud Markko Märtinilt õpetussõnu, et mida teisiti teha. Kindlasti saab see olema suur väljakutse, kuid tuleviku silmas pidades tuleb see samm ükskord nagunii teha ja miks mitte siis juba selle aasta Eesti meistrivõistluste viimasel etapil."

Seotud lood:

Kui Rolandile oli Lõuna-Eestis toimunud test üldse esimene kord R5 autoga sõita, siis tema kaardilugeja Ken Järveoja on oma karjääri jooksul küll mitmel korral R5 autos testidel istunud, kuid ka tema jaoks on Saaremaal ees ootamas karjääri esimese võistlusstart R5 autoga.

Ken Järveoja (kaardilugeja):

"Testides olen istunud nii Sander Pärna, kui ka Karl Kruuda kõrval erinevates R5 autodes.

Viimati istusin neljaveolises autos möödunud aastal Leedus, Priit Koik-i kõrval. Neljaveolises autos on minu jaoks mõnusam ja ka lihtsam kaarti lugeda. Loodan, et neid starte hakkab rohkem olema, sest esiveolises autos olen oma karjääri jooksul üsna palju saanud kaarti lugeda. Saaremaa on keeruline ralli, eriti kui ilmastikuolud vingerpussi mängivad. Roland vajab veel küll harjumist, kuid usun, et kui saame legendi ilusti paika ja sõidame targalt, siis on ka lõpptulemus hea."