2. septembril 2012 algas Eesti mootorispordis uus ajastu, kui rekonstrueeritud Audruringil peeti uue raja avavõistlus – mootorrataste ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste viies etapp. Uus rada meelitas kohale hulgaliselt võistlejaid, kvalifikatsioonis sai aja kirja täpselt 100 võistlejat/ekipaaži. Ilm, mis laupäevaste ajasõitude ajal osalejaid tiheda vihmaga nöökis, oli võistluspäeval õnneks kuiv, ehkki tuuline ja jahe.

Esimesena läksid rekonstrueeritud Audruringil võistlustulle Honda CBR-klasside 10 võidusõitjat. Selle sõidu kiireim, soomlane Iikka Ahonen tegi ajalugu ja sai uuendatud Audruringi “esmaavastajaks”.

Kaheksast võistlusstardist enim põnevust pakkus päeva viimane, kus rajale läks kiireim klass – superbaik. Ehkki Hanno Velt oli vihmaga sõidetud kvalifikatsioonis jäänud alla lätlasele Garijs Rožkalnsile, oli just tema peafavoriit. Ent Velt magas stardi täielikult maha ja jõudis avakurvi 13 startija seast viimasena. Esimese ringi lõpetas liidrina Karl Pärtelpoeg, Velt oli alles neljas. Siis asus juhtima soomlane Harri Uotinen ja vahe jälitajatega aina kasvas, kuid viie ringi järel hakkas ka Velt tempot tõstma. Kümnendalt ringilt tuligi Velt juba liidrina ning kasvatas sõidu teises pooles vahe teiseks tõusnud Rožkalnsiga kuuele sekundile. Hanno Veldi kiireim ring 1.17,672 on ühtlasi uue Audruringi ametlik absoluutne rajarekord.

Hanno Velt: “Stardituled kustusid ootamatult kiiresti ja ma jäin algul kõige viimaseks. Esimese kurviga tõusin juba viiendaks, aga siis võtsin järgmised viis ringi rahulikult, ootasin kuni rehvid korralikult soojaks saavad. Vahe venis küll pikaks, aga selle pärast ma ei muretsenud, teadsin, et mul on kõvasti varu.

Marko Rohtlaan aitas tsiklit seadistada ja õpetas mõned nipid, tänu sellele saime ratta tõesti hästi jooksma ja mul õnnestus täna sõita peaaegu sama ringiaeg nagu tal reedesel treeningul. Tahan tänada ka ratta omanikku Vladimir Abolit, kes selle võistluseks minu käsutusse andis.”

Audruringi avavõistluse edukaimaks sõitjaks võib end aga pidada Martin Pärtelpoeg, kes võitis kahes klassis - kõigepealt 125-kuubikulistel Honda CBR-idel ning seejärel ka Superstock 600-s. Ülejäänud klasside võitjad moodustasid äärmiselt rahvusvahelise seltskonna, kusjuures eestlased olid märkimisväärselt külalislahked: lätlane Kalvis Margevics (C-klass), rootslane Nils Eriksson (Classic 1), soomlane Osmo Partti (Classic 2), leedulane Marius Sliazas (Rookie 1000), Siim-Sander Rooba (Rookie 600) ning soomlased Juha Nikkanen ja Sami Pitkonen (külgvankrid).

Eriauhinna sai ka kiirema ringi teinud naisvõistleja – Superstock 600 klassis neljanda koha saanud Maarja Nooraku parim võistlusring oli 1.27,102.