Rehvirõhu jälgimise süsteem vähendab kulu ja säästab keskkonda


Rehvirõhu jälgimise süsteem vähendab kulu ja säästab keskkonda
Bridgestone

Bridgestone`i rehvirõhu jälgimise süsteem (TPMS) võimaldab autopargi omanikul elektrooniliselt jälgida rehvirõhku kõikides autodes ja pikendada seeläbi rehvide kasutuse iga, suurendada turvalisust ning vähendada kütuse kulu.

Bridgestone-i patenteeritud TPMS süsteem võimaldab kiirelt jälida rehvirõhku kõikides masinapargis olevates sõidukites. Süsteem kogub automaatselt informatsiooni ja informeerib teenindust, kui on vaja muuta rehvirõhku, et tagada optimaalne rehvide hea seisuukord.

„Bridgestone investeerib rehvide tootmisesse, millel on madalad kulumise näitajad ja seega pikk eluiga. Aga samas tagab makismaalsed sõiduomadused ja vastupidamise ja seda mitte ainult disainis. Lisaks eelenevale on vajalik, et rehvides oleks õige rõhk õige koormuse, ilma ja teeolude järgi, see tagab maksimaalse turvalisuse, efektiivsuse ning keskkonaa säästlikkuse. See on töö uudsele rehvirõhu jälgimise süsteemile“ ütleb Bridgestone tootemüügijuht Janis Grasis.

TPMS aitab vähendada varjatud kulusid, kasutades sensoreid, mis on asetatud rehvi ventiilidesse. Igas sensoris on sisseehitatud saatja, mis edastab infot iga 6 sekundi tagant. Iga kord, kui sõiduk, mis on varustatud rehvirõhu jälgimise süsteemiga läbib vastava värava, edastatakse kogu info tsentraalsesse arvutisse üle võrgu. Arvuti analüüsib andmeid ning edastab info automaatselt teenusepakkujale, kui mõne rehvi rõhk on väiksem, kui soovitatud. Süsteem näitab täpselt ära, millises rehvis on liiga väike rõhk, et teenusepakkuja saaks kiirelt vea parandada. Väiksemate autoparkide jaoks on kasutusel ka äpp koos manuaalse vastuvõtjaga, mis võib olla efektiivsem lahendus alternatiivina väravale.

Rehvirõhu tähtsus
Rehvirõhk ei mõjuta ainult haardevõimet, vaid ka rehvi kulumist. Kui rehvis on liiga väike rõhk, siis tõuseb kütusekulu ning rehve tuleb vahetada tihemini. Bridgestone Europpa uuringu põhjal on 20% autodes rehvirõhk vähemalt 10% alla soovitatud taseme, millest 5% on 20% alla soovitatud taseme. Teisisõnu, iga viies vale rõhuga rehv tähendab rohkem kütust, kiiremat kulumist ning on keskkonnale kahjulikum.

Uue süsteemi tulekuga oli 2013. aasta maiks 36 autoparki. See tähendab 24 000 sensorit Euroopas. On arvutatud, et see on säästnud 2000 tonni CO2, mis võrdub 21 veoauto mahuga aastas. TPMS pikendas rehvide kasutust kokku 210 000 000 kilomeetrit.

Osa Bridgestone täielikust rehvi hooldusest
Rehvirõhu jälgimise süsteem on osa Bridgestone-i täieliku rehvi hoolduse programmist, mis aitab autopargi omanikel säästa kulusid. See koosneb kolmest osast:

  • Maksimaalne rehvi eluiga – võimaldab korduvkasutada rehve
  • Maksimaalne rehvi hooldus – garanteerib parima tulemuse teenindustes mille tagab üle Euroopaline Bridgestone partnerite võrgustik.
  • Maksimaalne rehvide jälgimine – mis annab infot rehvide olukorra kohta läbi erinevate unikaalsete lahenduste – Bridgestone töökast ja TPMS

Esimesena võttis Baltikumist Bridgestone-i TPMS süsteemi kasutusele NORDEKA bussipark Lätis.

Sensor paigutatakse rehviventiili, kus ta saadabinfo TPMSi väravasse. Sealt saadetakse info üle GPSi võrgu teenindusjuhile


Väiksemate autoparkide jaoks on optimaalsem kasutada mobiilset aplikatsiooni koostöös manuaalse vastvõtjaga, mis pakub alternatiivi väravale.