Möödunud aasta osavõistlusel osales keskmiselt 37 noort võidusõiduhakatist ning lisaks iga etapi loosiauhindadele oli hooaja kokkuvõttes parimale auhinnaks välja pandud ei rohkem ega vähem kui päris ehtne võistluskart. Sarjas said osaleda kõik 2000. a ja hiljem sündinud poisid ning tüdrukud, ainsaks piiravaks nõudeks oli, et võistelda soovinu ei tohtinud siiani olla omanud võistluskardi võistlejalitsentsi. „Talendid rajale“ saab toimuma ka käesoleval aastal ning seda eelmise aastaga võrreldes peaaegu samas formaadis.

„Muutunud on sisuliselt vaid nii palju, et sel aastal lubatakse võistlema ka võistluskardi litsenti omavad noored, kuid seda vaid tingimusel, et enne 2014. a ei ole laps litsentsi omanud,“ ütleb Eesti Kardiliidu vastne president Marko Asmer. „Püüame vältida olukorda, kus kellelgi jääb Eesti meistrivõistlustel osalemata vaid seetõttu, et ta soovib osaleda ka hobikardisarjas. Meie eesmärgiks ei ole „Talendid rajale“ sarjas kellegi arengut takistada, pigem vastupidi. Sarja esmane ülesanne on ühest küljest anda noorele võidusõiduhuvilisele soodsamast soodsaim võimalus proovida oma võimeid päris võistlussituatsioonis, teine eesmärk on abistada juba edasijõudnud noori jõudmaks edasi võistluskardi tasemele. Loodame, et peaauhinnaks olev komplektne võistluskart peaks olema piisav abinõu ning motivaator.“

Mida kasulikku aga annab sellise sarja korraldamine? „Lisaks perega lõbusa ja atraktiivse vabaajategevuse harrastamise kõrval andis sari eelmisel aastal Eesti autospordile hoobilt juurde 8 võistluskardile üle kolinud noort võidusõitjat. Üheks suurimaks väärtuseks on aga suurel hulgal seni autosporti vaid kaugelt näinud inimestele selle põneva ala lähemalt tutvustamine,“ vastab EAL peasekretär Martin Harak. „Oleme alaliidu tasemel võtnud eesmärgiks muuta noortesarjad traditsioonilisteks ning jätkusuutlikeks. Eesti on võidusõiduriik, seda on juba nii mõnigi kord ka maailmale tõestatud. Antud juhul on meie ülesandeks hoolitseda järeltuleva põlve eest ning tundub, et oleme õigel teel.“

Koostööpartneriks Maanteeamet

Selle aasta ühe uuendusena viivad lastele igal etapil spetsiaalse lühikoolituse ohutu liiklemise alal läbi Maanteeameti liiklusohutuse spetsialistid. Loengud toimuvad ajal, mil võistleja peab ootama oma rajalemineku korda ning on kõigile võistlejatele kohustuslikud. Marko Asmer: „Korraldajatena on meil hea meel, kui suudame siduda lõbusa tegevuse kasulikuga. Autosport on atraktiivne spordiala ning kõnetab seetõttu noori ehk paremini käituma liikluses eeskujuliku ning valvsana. Meil on väga hea meel, et Maanteeamet on valmis andma oma panuse noorte liiklusohutusse ning tegema seda just läbi autospordi.“

Sarnaselt eelmise aastaga on „Talendid rajale 2014“ kalendris 6 etappi, millest arvesse lähevad 4. Tänavusel aastal saavad sarjas osaleda kõik, kes on sündinud 2001. a või hiljem. Võistluspaikadeks on ka käesoleval aastal Triobet Kardikeskus Laagris, FK Keskus Õismäel ning LaitseRallyPark´i kardirada. Teise olulise uuendusena võivad sarjas osaleda ka võistlejad, kes samal aastal esmakordselt soovivad osaleda ka võistluskardi võistlustel ehk siis sõitja ei tohi varem kui 2014. a olla omanud kardilitsentsi.

Ka sel aastal on sarja peaauhinnaks ei rohkem ega vähem kui komplektne võistluskart Birel väärtusega u 3500 eurot. Teisele ja kolmandale kohale tulnud võistlejat ootavad aga vastavalt 1000 ja 500 eurone kardipoe kinkekaart. Igal osavõistlusel loositakse aga kõigi osalejate vahel välja rohkelt kõiksugu autospordiga seotud väärtuslikke auhindu. Sarja finaalvõistlus peetakse lastekaitsepäeval FK Keskuses Õismäel.


„Talendid rajale 2014“ võistluskalender:

1. etapp Triobeti Kardikeskus (Laagri) 23.03.

2. etapp LaitseRallyPark 06.04.

3. etapp FK Keskus (Õismäe) 20.04.

4. etapp Triobet Kardikeskus (Laagri) 04.05.

5. etapp LaitseRallyPark 18.05.

6. etapp FK Keskus (Õismäe) 01.06.

Kõik etapid algavad kell 12:00. Täpsem info ning registreerimine leheküljel www.autosport.ee

„Talendid rajale 2013“ välja arvudes:

- sarja registreerus kokku 53 noort võidusõitjat,
- osalejate keskmine vanus oli 11 aastat,
- noorim nendest 7 aastane,
- osales ka 2 tüdrukut,
- igal osavõistlusel osales keskmiselt 36,7 sõitjat,
- keskmiselt sõitis igaüks seega 4,2 etapil,
- punkte jagus 35 sõitjale,
- sarja 6 etapil oli 4 erinevat võitjat,
- võistluskartidele on neist täna kolinud 8 sõitjat.