Õiglus jalul: Martin Rump sai oma maailma karikavõidu tagasi!

 (9)
Martin Rump (esiplaanil), kardisport
Foto: kartdago.ee

Itaalia Autospordiföderatsiooni apellatsioonikohus otsustas pärast 9 kuud kestnud kohtuprotsessi ennistada kardisõitja Martin Rumbi maailma karikavõidu Rotax Junior klassis.

Eelmise aasta novembris peeti Itaalias La Conca rajal Rotax Max Challange Grand Finals – Rotaxi maailma karikavõistlused. Martin Rump näitas terve võistluse vältel suurepärast kiirust ning võitis ülimalt tihedas konkurentsis finaalsõidu ja ühes sellega ka maailma karikavõitja tiitli!
45 minutit peale auhinnatseremooniat tuli aga šokeeriv teade, et võistluse žürii on Rumbi tulemuse tühistanud. Põhjuseks toodi reeglitele mittevastav istmetugi.

Otsus oli ootamatu, kuna Rump kasutas sama istmetuge alates esimesest treeningsõidust ning peale kvalifikatsioonivõitu läbis tema kart samuti põhjaliku tehnilise kontrolli. Istmetugi ei ole tegelikult muud kui üks jupp terastoru ning enamasti on eri tootjate toodangut üksteisest võimatu eristada.

Rotaxi maailma karikavõistlustel võisteldakse korraldaja poolt loositud tuttuute kartidega, kus muudatuste tegemine on rangelt keelatud. Kardile istme paigaldamisel aga olid Rump koos mehaanik Indrek Viikmaaga probleemi ees – et sõitja jalad ulatuksid pedaalideni, tuli istet viia niipalju ettepoole, et Sodi karditehase poolt tarnitud istmetuge ei olnud võimalik paigaldada, mootor jäi lihtsalt ette. Kuna Sodi esindajatel sobivat pakkuda polnud, lubasid nad kasutada enda poolt kaasavõetud istmetuge. Varasema kogemuse järgi kooskõlastasid karditootjad kõik sellised muudatused kohtunikega, aga nagu hiljem selgus, Sodi esindajad seda vajalikuks ei pidanud. Ja ametliku kooskõlastuse puudumine oligi tulemuse tühistamise aluseks.

Rumbi tiim ja toetajad pidasid sellist otsust ilmselgelt liiga karmiks ja ülekohtuseks, mistõttu otsustati see apelleerida. Aeg oli siin kriitilise tähtsusega, kuid ühiste jõududega suudeti apellatsioon pooleteise päevaga valmis kirjutada, itaalia keelde panna ja Itaalia Autospordiföderatsiooni Apellatsioonikohtule ära saata. Martini isa Mehise erilised tänud siinkohal Erik Lepiksonile ja Annelka Ramotile.

Apellatsiooniprotsess oli pikk ja põhjalik, kohus ei petnud eestlaste lootusi ning otsis vastuseid kõigile apellatsioonis toodud väidetele. Otsuse langetamisel sai määrvaks kohtu poolt tellitud ekspertiis, mille viis läbi Itaalia Autoföderatsiooni tehnilise komisjoni esimees. Ekspertiisiaktist selgus, et Rump ei saanud teistsuguse istmetoe kasutamisel eelist, pigem vastupidi ning samuti kinnitati põhjuseid, milleks sellist asendamist üldse vaja oli.
Tänu põhjalikule ekspertiisile ei omanud enam suurt tähtsust see, et Sodi esindajad, kes enne avaistungit Rumpi igati toetada lubasid, protsessi käigus ühtäkki ütluste andmisest loobusid.

Martin Rump: „Olen väga õnnelik, et tiitli tagasi sain! Suured tänud kõigile, kes mind selles asjas aitasid ja toetasid! Kuigi mõtlesin sellest võistlusest ka selle hooaja jooksul päris palju, usun, et minu selle aasta sõite need mõtted ei seganud. Sain keskenduda uutele väljakutsetele KF3 klassis.“