1. Lumi

Kõige silmapaistvam erinevus on muidugi ilm. Ka Monte Carlo ralli sõidetakse talvel, kuid seal kihutatakse asfaldi peal ning asfaldi rehvidega. Rootsi ralli näol on tegu ainukese lumeralliga MM-karussellis ning masinatel on all piikrehvid. Sõitjad saavad teel püsimiseks mingil määral kasutada lumevallide abi (kui neid on), kuid nendes samades vallides peitub ka üks peamisi ohukohti.

"Kitsastel teedel, kus lumevallid on tee ääres, pead oskama alati hinnata, kui tugevasti sa võid auto saba konkreetse lumevalli vastu toetada. See hinnang võib sõitjal küll 90 protsenti õige olla, aga 10 protsendiga võid eksida ning see võib maksta sulle kogu resultaadi. Kui aga nendel kiirustel tahta konkurentsis püsida, siis pead ennast valli abil teel hoidma. Aga see on kõik juba sõitja enda otsustada, kui suuri riske ta on nõus võtma," rääkis Timo Anis.

"Fotograafi seisukohast on kõik teistmoodi kui suverallil. Valgus mängib natuke rohkem rolli. Talvel on särimõõtmine ja valgusarvud niivõrd teistsugused, et kui sa alguses seda taset läbi ei hammusta, võid väga valusalt näppu lõigata. Ja kindlasti temperatuurid. -20 kraadi külma on ikka midagi muud kui +20. Kõikidele sellistele asjadele tuleb välja minnes mõelda ja oma varustuse eest hoolitseda. Väga hoolikalt peab vaatama, et keset katset akud tühjaks ei saaks."

2. Suured kiirused

Timo Anis: "Mitmekordne maailmameister Marcus Grönholm on öelnud, et see on täiesti uskumatu, kui kiiresti võib ühel rallil sõita. Keskmised kiirused on ühed suuremad kogu MM-karussellis."

Kuldar Sikk: "Rootsi ralli võiks mõnevõrra liigitada kiirete rallide hulka koos Soome ralliga. Keskmised kiirused on suuremad ning peab olema julgust ja tahtmist hästi sõita. Raigo Mõlderile ja Martin Järveojale soovitaks rahulikult võtta. Kiirel rallil juhtuvad asjad kiirelt, aga tuleb ise rahulikuks jääda. Ma arvan, et nad saavad mõlemad oma asjadega väga hästi hakkama. Nad ei sõida esimest päeva rallit. Pigem tuleks lihtsalt edu ja õnne soovida. Et kõik läheks nii, nagu nad tahavad, et läheks."

3. Fännid

Kui lume olemasolus võib olenevalt aastast kahelda, siis Ott Tänaku ja Urmo Aava endise kaardilugeja sõnul on üks alati kindel - fännidest Rootsis raja ääres puudust ei tule. Olgu ilm vihmane või näpistagu krõbe pakane - sooja on võimalik saada mitut moodi. Siin-seal võib näha raja ääres lõkkeid ning nendel särisevaid vorstikesi.

Kuldar Sikk: "Fännid on katse peal olenemata ilmast ning kaasa elamises ei ole vahet, kas väljas on -20 või -2 kraadi. Rootsis on hästi palju fänne, see on alati teada. Kõik need lõkete peal vorstide küpsetamised ja see atmosfäär on seal päris vahvad."

Meeldejäävamad hetked

Timo Anis: "Meeldejäävaim oli kindlasti 2008, kui olid suhteliselt sarnased olud nagu sel aastal - lund oli vähe ja ilm oli suhteliselt tatine. Jari-Matti võttis 22-aastaselt Fordiga esimese võidu. Hea oli vaadata, kuidas noor soomlane tuli ja näitas konkurentidele, kes on sealsamas kümnetel rallidel osalenud, kuidas kiiresti sõita. Ja kindlasti ka 2012, kui Ott sõitis esimest korda MM-tiimis. Kahjuks see heas lõppresultaadis ei kajastunud, aga oli ikkagi hea näha oma meest kõige kõrgemas konkurentsis."

Kuldar Sikk: "Mul on Rootsis juhtunud erinevaid asju. Oleme seal mitu korda katkestanud, mõned korrad välja sõitnud. Minul ta lemmikumade rallide hulka küll ei klassifitseeru, aga iseenesest ralli on tore - korraldajad on toredad ja katsed on lahedad. Lihtsalt erinevad asjad on tekitanud sellise emotsiooni. Kõige eredamalt on võib-olla meeles, kui me Urmoga Citroeniga (2008. aastal) kraavi sõitsime."

Vaata seda väljasõitu videost!
Siku ja Tänaku väljasõit 2012. aastal: