Markko Märtini suurepärane tagasitulek!

 (24)
Markko Märtin ja Kristo Kraag Lõuna-Eesti rallil
Markko Märtin ja Kristo Kraag Lõuna-Eesti rallilFoto: Raivo Remmelgas, autosport.ee

Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp Lõuna-Eesti ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega, kogupikkusega 105,08 km.

Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellest 6 sekundiga jäid maha Markko Märtin – Kristo Kraag (Ford Focus RS WRC´03) ning kolmandat kohta hoidsid enne laupäevaseid katseid Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid liidritele 12,2 sekundiga.
Teise võistluspäeva avas 10,07 km Plaani (Samm Mets) kiiruskatse.

Kui reedesel võistluspäeva jäi Eesti läbi aegade parim rallisõitja Märtin katsevõiduta, siis laupäeva avas karjääri jooksul viis MM-rallit võitnud mees katsevõiduga ning tõusis ka uueks ralli liidriks. Katse teise aja sõitis välja Kaur, kes jäi Märtinist maha 6,6 sekundiga. Vaid 0,7 sekundiga kaotas Kaurile Aus.

Hommiku teise katsena sõideti 13,68 km pikkuse Ruusmäe (Grossi Toidukaubad) esimene läbimine. Kiiruskatse võitis Märtin, kes suurendas taas teise aja saanud Kauri ees üldedu 5,8 sekundini. Katse kolmas oli Aus, kes kaotas Märtinile üldarvestuses 23,8 sekundiga.
Plaani (Europarts) katse teise läbimise võit läks taas Märtinile. Kui katse esimesel läbimisel kaotas Kaur Märtinile 6,6 sekundiga, siis teise läbimisega kogunes kaotussekundeid täpselt 7.

Seotud lood:

Kahjuks katkestasid katsel väljasõidu tõttu Aus-Koskinen, kelle endiga õnneks oli kõik korras. Üldarvestuses tõusid Aus – Koskineni katkestamise järel kolmandaks neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) arvestuse liidrid Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VII).

Enne hoolduspausi sõidetud Ruusmäe (Plangi Trans) katse korduvläbimise võitis karjääri jooksul Subaru, Fordi ja Peugeot' tehasemeeskonnas sõitnud Märtin, kellele see oli neljandaks järjestikuseks katsevõiduks. Absoluutarvestuse teise aja sõitsid välja Kaur – Simm (+7,1) ja kolmandad olid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid Märtin – Kraagist maha 18,8 sekundiga.

Võistluspäeva kõige pikemale hoolduspausile tulid Lõuna-Eesti ralli liidrina Märtin-Kraag. Absoluutarvestuse teist ja N4 klassi esikohta hoidsid Kaur-Simm, kes kaotasid liidritele 19,9 sekundiga ning kolmandaks olid tänu Koik – Heldna Mitsubishi siduriprobleemidele tõusnud Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes jäid liidritest maha 2.50,3.

Pärast hoolduspausi jätkus võistlus ralli pikima 14,99 km pikkuse Luhamaa (Nordauto) kiiruskatsega. Päeva viienda kiiruskatse võidu võttis Märtin, kes aastal 2003 sõitis seda sama registrimärki kandva Ford Focus RS WRC´03 masinaga Argentina, Küprose ja Walesi MM-rallidel. Taas näitas katse teist aega Kaur, kes ralli pikimal katsel kaotas liidrile 7,5 sekundiga. Väga hea katse kolmanda aja sõitis välja Bundsen, kes kaotas omakorda Kaurile vaid 1,3 sekundiga.

Kui ennelõunastel katsetel valitsesid katsetel päikesepaistelised ja kuivad olud, siis Kündja (Citroen) katse esimese läbimiseks oli taevas läinud pilve ning hakkas sadama vihma. Katse võit läks Märtinile, kes juhtis nüüd üldarvestuses Kauri ees 34 sekundiga.
Ralli eelviimase katsena sõidetud Luhamaa (Lihakarn) katse teise läbimise võitis katsetel Kraagi inglisekeelse legendi järgi sõitnud Märtin, kellele see oli võistluspäeva seitsmendaks kiiruskatse võiduks. Kaur jäi märgades tingimustes head rehvipidamist kiitnud Märtinist maha 13,9 sekundiga.

Tugevas vihmasajus sõidetud ralli viimase katsena sõidetud Kündja (Tehase Auto) korduvläbimise, mis oli ühtlasi ka tänavuse Lõuna-Eesti ralli punktikatseks võitsid Märtin-Kraag, kellele kuulus ka tänavuse Lõuna-Eesti ralli üldvõit. Meestele oli see nende ühise karjääri kolmandaks ralli üldvõiduks.

„Täna oli juba ok, sest rehvivalik oli mõistlikum ja siis hakkas ka tunne tekkima. Eile ei olnud ei tunnet ega pidamist ning kui ei ole ühte, siis ei ole ka teist. Võrumaa katsed olid enamuses tuttavad ja kohad tulid meelde, kuid oli ka katse, kus ma kunagi sõitnud polnud. Minu jaoks oli üllatav see, et ma ei mäletanud, et need teed nii keerulised on ja et siin sirgeid lõike praktiliselt polegi. Päris raske tööga tuli see kõik seekord, sest see WRC masinaga sõitmine ei tule taas kohe iseenesest ja pidime võiduks vaeva nägema,“ võttis Märtin Lõuna-Eesti ralli nädalavahetuse kokku.

Järjekorras 14. Lõuna-Eesti ralli teisel kohal finišeerisid Kaur-Simm. Märtin – Kraagile kaotasid klassis N4 esikoha võtnud mehed 12 kiiruskatse kokkuvõttes 1.04,7.Lõuna-Eesti ralli absoluutarvestuse kolmandana ja klassi EMV7 (E12) arvestuse võitjatena finišeerisid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann, kes jäid ralli võitjatest maha 5.05,9.

EAL autoralli meistrivõistluste neljanda etapi klassi N4 (EMV2) esikolmiku moodustasid Egon Kaur – Silver Simm. Klassi teisekoha punktid said Alexander Mikhaylov – Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid võitjatest maha 4:07,6 ja klassi kolmandad olid Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo X), kes kaotasid klassi võitjatele 7:54,1.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid hooaja kolmanda klassivõidu ja saavutasid suurepärase absoluutarvestuse viienda koha Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Klassi teise koha said Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 35,9 sekundiga. Kui Niinemäe jaoks oli tegemist hooaja kolmanda EMV3 klassi võiduga, siis Kruuda sai hooaja neljanda võidu klassis DMACK Trophy. Kaheveoliste kuni 1,6 liitriste klassi kolmanda koha said Ken Torn – Riivo Mesila (Ford Fiesta R2), kes kaotasid Niinemäe – Valterile 39 sekundiga.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 viisid Lõuna-Eesti ralli võidukarikad koju Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), kes selle tulemusega tõusid klassiliidriks ka hooaja kokkuvõttes. Klassi teised olid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kes reedese võistluspäeva järel klassis liidrikohta hoidsid. Subidele kaotasid Tölp – Vihmann ralli kokkuvõttes 22,3 sekundiga. Hooaja kolmanda kruusaralli lõpetasid klassi kolmandana Janar Lehtniit - Rauno Orupõld (Ford Escort RS), kes kaotasid Subidele 3.29,4.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega võtsid hooaja teise võidu Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic). Kähr – Pantalon edestasid lähimaid konkurente Steven Viilot – Jakko Viilot (Toyota Starlet) 40,7 sekundiga.Meistrivõistluste neljanda etapi lõpetasid kolmandana idanaabrid Klim Baikov – Andrey Kleshchev (Lada 2105), kes kaotasid klassi võitjatele 1.54,7.

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis ehk rahvasuus BMW klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid teise järjestikuse meistrivõistluste etapivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).

Võitjatele kaotasid 32,7 sekundiga Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kellest vaid 3,4 sekundi kaugusele jäid Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3).

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Võrumaa teedel nagu juba eelpool mainitud klassivõidu Aiko Aigro – Kermo Kärtmann. Teise koha saanud Siim Liivamägi - Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI) kaotasid võitjatele 3:20,0.Klassi kolmandad olid laupäeval tehnilist ebaõnne kogenud Priit Koik – Uku Heldna, kellel kogunes kaotust Aigo - Kärtmannile 3:34,4.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad kahe nädala pärast, kui 26-27. augustini sõidetakse järjekorras 33. Tallinna ralli.