Tegu on kutsetega võistlusega, kus eestlased üldarvestuses varasematelgi aastatel poodiumil on olnud. Kuid mitte kõige kõrgemal. 2012 aastal olid Kaspar Koitla ja Andres Ots kolmandad, eelmine aasta pidid Markko Märtin ja Kristo Kraag alla vanduma Jevgeni Novikovile ja Ilka Minorile. Aastal 2014 toodi aga võit koju, kui Rally Masters Show kiireimad kuue kiiruskatse kokkuvõttes olid Markko Märtin ja Kristo Kraag Ford Focus WRC 03 võistlusautol. Osalejaid oli nii Venemaalt, Lätist, Soomest kui ka Jaapanist. Nimelt startis Moskvas ka omaaegne Subaru WRC sõitja Toshii Arai, vahendab autosport.ee.

Teisel katsel kolmandale kohale langenud Märtin ja Kraag jätsid kolmandal katsel taas selja taha Eesti publikule tuttavad Aleksei Lukjanuki ja Aleksei Arnautovi (Mitsubishi Lancer EVO 9 R4). Enne viimast 9,26 kilomeetrist katset olid Märtin ja Kraag liidritest Vassili Grjazinist ja Dmitri Eremeevist (Ford Fiesta S2000) 3,4 sekundi kaugusel. Viimasel katsel edestati Venemaa konkurente kuue sekundiga ja see tähendas Märtini ja Kraagi võitu 2,6 sekundilise eduga Grjazini ees.

„Väga okei võistlus, sarnaselt eelmise aastaga suretasime teise katse stardis mootori välja, sinna läks oma 15 sekundit. Tegime endale asja ise huvitamaks. Sealt edasi oli päris põnev võidusõit Grjaziniga, kes sõitis ühtlases kiires tempos. Suutsime teda edestada ja nii võib päevaga rahul olla. Teised MM-Motorsport meeskonna sõitjad (Timmu Kõrge ja Raul Jeets toim.) olid ka tublid ja rahvast oli võrreldes eelmise aastaga rohkem raja ääres,“ rääkis Kristo Kraag peale võistlust.

Rally Masters Show koosnes kokku kuuest katsest, kaks 9 ja kaks 9,26 kilomeetrised ja kahel korral sõideti ka kilomeetrine publikukatse. Kõik katsed sõideti asfaldil ja sarnaselt Märtiniga MM-Motorsport meeskonna ridades sõitnud Timmu Kõrgele ja Raul Jeetsile oli see põnev kogemus. Seda esmalt seetõttu, et Eestis sõidetakse asfaldil üksikuid katselõike või linnakatseid ja needki enamuses kruusarehviga. Moskvas olid aga MM-Motorspordi autod asfaldiseades ja seegi oli Kõrgele ja Jeetsile uus kogemus.

Terve päeva Lukjanuki järel absoluudi neljandal kohal sõitnud Timmu Kõrge ja Erki Pints (Ford Fiesta R5) jätsid Lukjanuki viimase katsega selja taha ja tõusid kolmandale kohale, edu Lukjanuki ees jäi 5,7 sekundi peale, kaotust Märtinile jäi 45,6 sekundit. Super arvestuses olid Kõrge ja Pints teised, selle arvestuse parim oli Grjazin.

„Päris huvitav võistlus. Korra hakkas nö lubama ka, kui pidurdades libisesime ühte šikaani piirdesse, saime sellele nurgaga pihta ja see viskas vastu teist põhupalli. Lõi meil auto eest puhtaks, kuid õnneks tehnika viga ei saanud, ainult plastik. Viimased kaks katset olid juba üsna head, muutsime enne seda pidurite balanssi ja rehvirõhku ja see toimis. Auto käitumine asfaldil on ikka selles seades hoopis teine, väga hea kogemus ja tulemus oli ka lõpuks korralik,“ rääkis Kõrge.

Kolmanda koha Super arvestuses sõitsid välja Raul Jeets ja Andrus Toom (Ford Fiesta R5), kelle koht absoluutarvestuses oli kuues, kaotust tiimikaaslasele jäi 20,7 sekundit.

„Väga rahul, et meid siia sõitma kutsuti. Katsed olid head ja paljunõudvad. Oli kiirust, oli tehnilisemat osa ja asfaldiseades sõitmine vajas pisut harjumist. Alates legendi kirjutamisest lõpetades katsetel sõitmisega. Igal juhul saime siit korraliku tunde, uue kogemuse ning asfaldiseades Ford Fiesta R5 oli väga hea sõita. Ja tiimi seisukohast sujus ka kõik, kui Markko ja Kristo Rally Masters Show ära võitsid,“ rääkis Jeets päeva lõpus.

Rally Masters Show algusest peale on tõmbenumbriks ja publiku lemmikuks olnud veoautod. Ja need tulevad loomulikult Eestist. GAZ 51 masinatega oli sel korral väljas neli Eesti meeskonda, võidu võtsid Rainer Tuberik ja Tauri Taevas, teised 7,9 sekundilise kaotusega Toomas Repp ja Oliver Ojaveer, kolmandad Kaido Vilu ja Andrus Markson (+1.17,1) ja neljandad Ants Kristall ja Rain Nipernado (+1.55,6).