Äsja uue asflatkatte saanud San Juani Villicumi ringrajal on enamik sõitjaid hädas tolmu tõttu väga libedate rajatingimustega, millele ei leita kuidagi sobivat seadet. Nii ka Soomer. „Kohe, kui trajektoorilt välja sõidad, on pidamine läinud,“ ütles Soomer.

Reedeses teises vabatreeningus elaski ta üle kukkumise – õnneks palju kergema, kui ülejäänud, kellel samas kurvis ratas alt läks. Soomeri sõnul on ta meeskonnaga pärast laupäeva parema seadistuse leidnud, kui reedestes vabatreeningutes, kuid kvalifikatsioon tal siiski hästi ei õnnestunud ning tööd püütakse jätkata ka homme.

„Ei saa täpselt aru, kas peaksime tegelema pidamise parandamisega või püüdma sõita kiiresti seal, kus pidamist on,“ rääkis Soomer. Lisaks on rajal ka üks kilomeetrine, mäkkesuunduv sirge, mis ei tule Soomerile heitluses suurema lõppkiirusega ratastega kasuks.

Soomer oli kvalifikatsioonis kiireima ringi välja sõitnud Corentin Perolarist (GMT94 Yamaha) 1,561 sekundit aeglasem.

Eilsete ja tänase kolme vabatreeningu tulemuste kokkuvõttes oli Soomeri aeg kaheteistkümnes. Kiireima ringiaja sõitis ta välja kolmandas vabatreeningus, olles vabatreeningute parimast Federico Caricasulost 1,418 sekundit aeglasem.

Tingimused Argentinas on praeguse aastaaja kohta tavalisest kuumemad, kvalifikatsioonis küündis õhutemperatuur pea 30 ja rajatempereatuur 48 kraadini.

Homse kella 17:25 võistlussõidu ajal peaks San Juan Villicumi ringrajal olema samuti kuiv, kuid kahest eelnevast päevast jahedam ilm.