Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Suzuki Swift S1600) olid peale kolmandat katset oma klassi liidrid, kuid neljandal katsel jäi nende sõit pooleli. Eestlaste ees startinud tšehh Ondrej Blatšak tegi kiires kurvis spinni ja kuna ohukolmnurka ei jõutud välja panna, sõitsid eestlased viienda käigu kurvis konkurentidele tagant sisse. Õnnetuseks läks eestlaste auto ka kergelt põlema, mehed ise pääsesid ilma suuremate vigastusteta, põrutada said siiski mõlemad kõvasti.

Siim Plangi ja Marek Sarapuu jäid tee äärde katse hiljem. Üks nende ees startinud konkurentidest oli rajalt välja sõitnud ja selle tõttu oli väljas ohukolmnurk.

„Kolmnurk oli üsna tee keskel, vasaku teeserva pool. Hoidsime siis hästi paremale, kui seal oli üks känd, mis lennutas meid külje peale. Sama kännu otsa oli läinud ka see auto, mille kolmnurk väljas oli. Auto ise oli kaugemal põllu peal, seega selliseks kolmnurga asetuseks küll põhjust polnud," rääkis Siim Plangi ruudulipp.ee veebilehele.

Eestlaste jaoks lõppes tõsine võidusõit seega kohe ralli esimesel päeval.

IRC sarja 9. etapi Barumi asfaldiralli võitis belglane Freddy Loix (Škoda Fabia S2000), edestades 17 kiiruskatse kokkuvõttes 25 sekundiga Juha Hännineni. Samuti Škodal sõitev soomlane on aga sarja üldliider, Barumis kolm katset enne lõppu liidrikohalt katkestanud tšehhi Jan Kopecky ja Loix´i ees.