Karm reaalsus leedulase suust? Tõenäoliselt ei stardi F1 sarjas kunagi ükski Baltikumist pärit võidusõitja

 (7)
Dainius Matijosaitis
Dainius MatijosaitisFoto: Pressifoto

Paar nädalat enne Hankook Baltic 1000 km kestvussõitu andis võistluse korraldajatele eksklusiivintervjuu ja rääkis eelseisvast võistlusest ja oma tulevikuplaanidest Leedu üks parimaid ringraja võidusõitjaid Dainius Matijosaitis. Tema CV-lt leiab 2015. aasta Euroopa LeMans sarja kolmanda koha ning mõned Baltikumi ja Leedu meistritiitlid.

Toome siinkohal pikemast intervjuust ära kolm küsimust ja kolm vastust.

Mis sa arvad, kas mõnest Läti, Eesti või Leedu võidusõitjast saab kunagi F1 sõitja?

Ei. Ma ei taha olla see paha mees, kes ütleb noortele, et nad on kehvad ja nad ei suuda midagi, kuid me peame olema realistid. Kõik, kes on kursis majandusega ning tunnevad võidusõidu maailma, nõustuksid minuga. Leedu, Läti ja Eesti on suurte globaalsete ettevõtete jaoks liiga väike turg. F1 hooaeg maksab hinnanguliselt 10-15 miljonit eurot ning lisaks sellele tuleb olla suurepärane sõitja. Baltikumis ei ole sellist ettevõtet, kes suudaks pakkuda sellisel määral toetust, et saada F1 meeskonda. Vaadake F1 masinaid ja seal peal olevaid logosid-kõik on ju suured rahvusvahelised kompaniid. Lisaks sellele, et nende turundus on meie omast kordades suurem, on neil ka palju suurem potentsiaalne hulk F1 sõitjaid.

Miks on Sinu arvates Baltikumi motorspordi populaarsus nii erinev?

Eestlastel oli Markko Märtin ja on nüüd Ott Tänak, kes on maailma üks parimaid rallisõitjaid. Seega on loogiliselt ralli nr.1 motorspordi ala Eestis.

Lätlastel on Reiniss Nitišs ja Janis Baumanis, kes on väga edukad rallikrossi sõitjad. Rallikross on ala, mis on hetkel kõige kiiremini kasvav motorspordi ala maailmas ning Lätis toimub sügisel selle sarja MM-etapp. Seega lätlaste nr.1 motorspordi ala on rallikross.

Pole ühtegi teist persooni, kes oleks nii suurelt mõjutanud Dakari populaarsust Leedus, kui Benediktas Vanagas. Ta pole mitte ainult kiire sõitja vaid ka suurepärane marketingi asjatundja ja müügimees. Hoolimata sellest, et ta võimalused on tänu meie väikesele turule piiratud, on ta teistele tõestanud, et kõik on võimalik kui piisavalt tahta ja uskuda.

On sul aimu, mida sa teed 10 aasta pärast? Äkki Dakar ralli või hoopis Le Mansi 24 tunni sõit?

Dakar on mu elu suurim unistus. Kuna ma olen mitu aastat sõitnud quadiga, siis ma olen palju unistanud Dakaril osalemisest, kuid nüüd mõistan, et ma pole selleks piisavalt ettevalmistunud.

See pole saladus, et Dakar on endiselt mu unistus, kuid nüüd ma soovin seal osaleda autoga, mitte quadil või mootorrattal. Kui aga reaalselt mõtlen, siis ma pole veel selleks väljakutseks valmis. Seega on hetkel mu esimene siht hoopis Le Mansi 24 tunni sõit. Sain eelmisel aastal palju kogemusi, kuid sellegipoolest saan öelda, et selles sarjas ei saa mul kindlasti lihtne olema.

Hakook Baltic 1000 km võistlus sõidetakse 16.-18.juuni Pärnus, auto24ringil. Juba registreerunud meeskonnad toovad rajale sellised võistlusmasinad nagu Mercedes-Benz SLS AMG GT3, Lexus IS-F ja BMW M3.