Jüri Vips saavutas nädalavahetusel kardisõidu Rotaxi MK-võistlustel klassis Rotax Junior esikoha!

 (9)
Täiendatud!
Jüri Vips Rotaxi MK etapp
Jüri Vips Rotaxi MK etappFoto: erakogu

Kardisõidu Rotaxi maailma karikavõistlustel (RMCGF) Valencias krooniti Jüri Vips Rotax Junior klassi võitjaks.

Kardisõidu Rotaxi maailma karikavõistluste (RMCGF) viimasel päeval selgus finaalsõitudes lõplik paremusjärjestus. Eesti meeskonnale osutus seekordne RMCGF edukamaks kui kunagi varem. Kuuest sõitjast neli pääsesid finaalsõitudesse, parimana saavutas Jüri Vips esikoha klassis Rotax Junior. See on neljas kord, kui Eesti sõitja saavutab RMCGF esikoha klassis Rotax Junior, varem on sama suutnud Kenneth Hildebrand (2005), Kevin Korjus (2007) ja Martin Rump (2010).

Esikümnesse jõudis Eesti sõitjaist veel Aavo Talvar (9. koht Rotax Senioris). Priit Sei lõpetas klassis Rotax Masters 21. ja Sten Dorian Piirimägi Rotax DD2-s 24. kohaga. Kuna Eesti oli esindatud kõigis neljas finaalsõidus ja neljast sõitjast kolm suutsid seal oma stardikohta parandada, teenis ka meie meeskond kõrge üheksanda koha. Meeskonnakarika võitis Lõuna-Aafrika Vabariik.

Finaalide päeva hommiku suurim uudis oli see, et mitu päeva prognoositud vihm jõudis lõpuks kohale. Tugev sadu algas juba öösel ning hommikuks oli Lucas Guerrero kardirada praktiliselt vee all. Soojendussõite see veel ei seganud. Kuid kui kell 10.10 kohaliku aja järgi pidi algama Rotax Juniori eelfinaal, lükati see saju ägenemise tõttu 30 minutit edasi. Kuna vihm vahepeal lõppes, antigi kell 10.40 start. Ent juba mõnekümne sekundi pärast peatati sõit rohkete avariide tõttu – rada polnud siiski võistluskõlblik. Jüri Vips oli seejuures üks vähestest, kes oma kardi tervelt finišisirgele tagasi tõi, pealegi veel esimesel kohal.

Kujunenud olukorras tegi peakohtunik Nigel Edwards saalomonliku otsuse: eelfinaalid jäetakse ära ning kõigis klassides peetakse ainult finaalid. Starditakse eelsõitude põhjal määratud järjestuses (mis muidu oleks pidanud kehtima eelfinaalis).

Keskpäeval antigi Junioridele uus start. Rada oli endiselt väga märg, aga siiski sõidetav. Jüri Vips tegi kaheksandalt kohalt taas hea stardi ja saabus avaringilt kuuendana. Kolmandal ringil asus ta juba juhtima ning näis, et Jüri ja inglane Dave Wooder sõidavadki teistel eest ära. Seitsmendal ringil aga läks Wooder ise juhtima ja nüüd paistis juba, et Jüri hakkab temast maha jääma. Ent 15-ringilise sõidu saatus polnud veel kaugeltki otsustatud. Jüri püüdis liidri uuesti kinni, nendega liitus ka belglane Max Timmermans, kuna ülejäänud võistlejad olid juba selgelt maha jäänud. Esikolmik vahetas mitu korda omavahel kohti, kuni eelviimasel ringil tõusis Jüri uuesti juhtima ning tegi omavahel kembelnud Wooderi ja Timmermansiga tubli 50-meetrise vahe sisse. Lõpuringi alustas Jüri juba suveräänse liidrina. Ent eelviimases kurvis vajus Jüri kart ootamatult rajalt välja murule. Nüüd kulus varemsaavutatud edumaa marjaks ära. Jüri Vips ületas finišijoone esimesena, Wooderist 0,7 ja Timmermansist 1,4 sekundit varem.

Jüri Vips: „Viimasele ringile minnes ma ei teadnud, kui suur mu edu tegelikult oli. Sõidu lõpus hakkas sadama ja ühe ringiga tekkis sinna eelviimase kurvi keskele 10-15 sentimeetri laiune veelomp, mida seal enne ei olnud ja kurv läks lihtsalt natuke pikale. Ma ei osanud seda oodata ja ma päris kartsin, et nad lähevad mööda. Oleks nad teadnud, et see lomp seal on ja õigesti sõitnud, oleks nad võinud möödagi saada.“

Rotax Seniori finaali startis Aavo Talvar 11. kohalt. Vihma enam ei sadanud, kuid rada oli endiselt märg ja rataste alt üleslendav veetolm muutis nähtavuse praktiliselt nulliks. Avakurvist pääses Aavo turvaliselt läbi, kuid teises kurvis sõitis keegi talle tagant otsa ja Aavo leidis end raja kõrvalt mudast. Õnneks jäi kart käima ja õnn oli seegi, et avariide tõttu pandi kogu rajale välja kollased lipud. Aavo langes küll võistlejaterivi lõppu, ent vahe eessõitjatega oli suhteliselt väike. Kui rada uuesti „roheliseks“ läks, asus ta kaotatut tasa tegema ja tõusis 18-ringilise distantsi lõpuks üheksandaks. Aavole oli see juba neljas kord, kui ta RMCGFi üheksanda kohaga lõpetas.

Aavo Talvar: „Stardis polnud mitte midagi näha ja sellega kaotasin paar kohta. Teise kurvi sain juba hästi sisse, kui keegi tuli diagonaalis tagant selga, summuti peal olid rehvijäljed näha. Kohaga ma muidugi rahul ei ole.“

Loe veel

Priit Sei tegi Rotax Mastersi stardis tõelise unistuste avaringi, kui hoidis end hoolikalt eemal rohketest kokkupõrgetest ning tõusis 31. stardikohalt neljateistkümnendaks. Edasi tuli küll kiiremaid konkurente ükshaaval mööda lasta, ent ruudulipu alla jõudis Priit igati kiiduväärsel 23. kohal. Kahe kaasvõistleja diskvalifitseerimine tõstis ta hiljem isegi 21. kohale.

Priit Sei: „Vaatasin teistest sõitudest, et kui teises kurvis peaks tekkima külakuhi, tuleb igal juhul sealt otse panna raja kõrvalt. Täpselt nii meie sõidus juhtuski, seal tekkis kokkupõrge, ma lasin otse ja ühel hetkel avastasin, et ohhoo – olen grupi keskel. Edasi sõitsin oma sõitu, eksimusi tuli muidugi palju, tõenäoliselt läksime ka rehvirõhuga alt, sest lõpus läks libedaks. Kedagi katma ma ei hakanud, koht on minu jaoks ülisuper. Olen igati rahul!!“

Meie Rotax DD2-klassi sõitja Sten Dorian Piirimägi polnud enne hommikust soojendussõitu kunagi DD2-kardiga vihmas proovinud, seega oli finaalipäeva kogemus talle sõna otseses mõttes tundmats kohas vette hüppamine. Kui seni oli õnn Steni soosinud, siis finaalis sai see otsa juba esimeses kurvis. 16. kohalt alustanud Sten liikus stardisirgel jõudsalt ettepoole, kuid esimese kurvi trügimises sattus kannatajate sekka ja langes 30. kohale. Tasapisi hakkas ta sealt ettepoole liikuma ja jõudis välja kolmanda kümne algusse. Lõpuprotokolli läks siiski kirja 24. koht, seejuures lipsas kaks konkurenti mööda lausa viimasel ringil.

Sten Dorian Piirimägi: „Esimese kurvi eel nägin, et sisekurvi ei pääse ja proovisin väljastpoolt minna nagu eelsõiduski. Olin isegi esikümnes enne esimest kurvi, aga seal lükati ära. Väga vähe jäi puudu, tagapampri peal on märgid – viis sentimeetrit vast. Kiirus oli päris hea, kuni rada hakkas sõidu keskel vaikselt kuivama. Siis tekkisid asfaldile juba kuivemad jooned ja ilmselt hakkas rehvirõhk liiga kõrgeks minema, teised olid siis natuke kiiremad. Aga üldkokkuvõttes ma arvan, et võistlus on suhteliselt edukas olnud. Treeningutel oli hoog üleval ja eelsõitudes sain ka ilusti hakkama. Kui oma stardipositsiooni oleks parandada suutnud, oleks tuju parem, aga tegelikult võib ka praegu rahul olla.“