FOTOD: Harju ralli võit läks Venemaale, Karl Kruuda jäi teiseks
Neljandal kiiruskatsel liidriks tõusnud Kruuda andis esimest korda üldarvestuses edu käest kuuendal katsel, kus ta näitas paremuselt alles seitsmendat aega, kaotades Lukjanukile 12,3 sekundit. Liidriks tõusid siis Kaspar Koitla ja Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes omakorda lasid Lukjanuki endast mööda järgmisel katsel.
Viimasele katsele minnes oli Lukjanukil Kruuda ees 9,3-sekundiline edumaa. Ralli pikimal, 20,65-kilomeetrisel lõigul edestas venelane Kruudat 0,7 sekundiga.
Lõppjärjestus: 1. Aleksei Lukjanuk (Mitsubishi Lancer Evo 10) 50.31,0, 2. Karl Kruuda (Peugeot 208 T16) +10,0, 3. Timmu Kõrge (Ford Fiesta R5) +13,0, 4. Kaspar Koitla (Mitsubishi Lancer Evo 10) +14,9, 5. Raul Jeets (Ford Fiesta R5) +39,2, 6. Roland Murakas (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1.21,1.
---
13,36 km pikkuse 8. katse võitis Timmu Kõrge (Ford Fiesta R5), kes üldarvestuses tõusis Kaspar Koitlast (Mitsubishi Lancer Evo 10) mööda kolmandale kohale. Lukjanuk kaotas talle vaid 0,7, Kruuda 6,7 sekundiga.
Üldseis pärast 8. kiiruskatset: 1. Lukjanuk 39.40,5, 2. Kruuda +9,3, 3. Kõrge +10,0, 4. Koitla +11,4, 5. Jeets +18,6, 6. Murakas +52,3.
Lukjanuk oli 7. katse
(10,27 km) kiireim ajaga 5.44,6 ning tõusis liidriks. Senine liider Kaspar
Koitla (Mitsubishi Lancer Evo) langes kolmandaks.
Üldseis 7. kiiruskatse järel: 1.Lukjanuk 32.54,2, 2. Kruuda +3,6, 3. Koitla +4,6, 4. Jeets +9,5, 5. Kõrge +10,7, 6. Plangi +24,7.
---
Kuuenda kiiruskatse (7,39km) võitis Lukjanuk Kõrge ja Jeetsi ees. Neljanda aja saanud Koitla edestas siiani rallit juhtinud Kruudat (8.) 8,3 sekundiga ja tõusis uueks üldliidriks.
Üldseis 6. kiiruskatse järel: 1. Koitla 27.07,2, 2. Lukjanuk +2,4, 3. Jeets +4,5, 4. Kruuda +5,0, 5. Kõrge +7,5, 6. Plangi +24,7.
---
Kruuda sai 10,45 km pikkusel viiendal kiiruskatsel kolmanda aja Kaspar Koitla ja Aleksei Lukjanuki järel, kuid säilitas liidrikoha. Vahe lähima ohustaja, Koitlaga kahanes 3,3-le sekundile.
Üldseis 5. kiiruskatse järel: 1. Kruuda 22.40, 2. Koitla +3,3, 3. Jeets +8,9, 4. Lukjanuk +9,7, 5. Kõrge +14,7, 6. Plangi +21,2
---
Kruuda võttis liidrikoha enda kätte 10,27 km pikkuse neljanda kiiruskatsega. Teisel kohal on Kaspar Koitla (Mitsubishi Lancer Evo), senine liider Raul Jeets (Ford Fiesta R5) langes kolmandaks.
Üldseis 4. kiiruskatse järel: 1. Kruuda 17.17,6, 2. Koitla +5,8, 3. Jeets +7,4, 4. Plangi +10,1, 5. Lukjanuk +11,6, 6. Kõrge +14,4
---
7,39 km pikkuse kolmanda kiiruskatse võitis Karl Kruuda, üldliidrina jätkab Jeets.
Üldseis 3. kiiruskatse järel: 1. Jeets 11.27,4, 2. Kruuda +0,3, 3. Koitla +0,4, 4. Plangi +4,9, 5. Kõrge +7,6, 6. Murakas +10,6
Ralli teise kiiruskatse (10,45 km) võitsid Aleksei Lukjanuk (Mitsubishi Evo) ja Kaspar Koitla (Mitsubishi Lancer Evo) võrdse ajaga 5.27,6. Jeets oli 1,7-sekundilise kaotusega kolmas. Avakatse järel kuuendal kohal olnud Egon Kaur (Mitsubishi Lancer Evo) pidi aga tehnilistel põhjustel katkestama.
Täna sõidetakse kokku 8 kiiruskatset. Finišipoodiumile Peetri Selveri ette jõuab võitja kell 18.20.
---
Üldseis 2. kiiruskatse järel: 1. Jeets 7.03,8, 2. Koitla +0,6, 3. Kruuda +2,1, 4. Plangi +3,2, 5. Kõrge +5,7, 6. Murakas 6,5.
Üldseis 1. kiiruskatse järel: 1. Kõrge 1.34,6, 2. Jeets +0,0, 3. Kruuda +0,7, 4. Plangi +1,0, 5. Koitla +2,3, 6. Kaur +3,7.
Ralli avapäev:
MM-Motorsport meeskonna mõlemad sõitjad, Timmu Kõrge ja Raul Jeets näitasid Jüri Tehnopargi territooriumil sõidetud 1,94 kilomeetrisel Konekesko publikukatsel võrdset aega, kolmandal kohal peale avapäeva on Karl Kruuda-Martin Järveoja (Peugeot 208 T16 R5), kellel kaotust liidritele 0,7 sekundit.
Neljandal kohal on N4 klassi kiireimad, Siim Plangi-Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes jäävad liidritest maha ühe sekundi. Kaspar Koitla-Andres Ots (Mitsubishi Lancer EVO X) on N4 klassi teised (+2,3 s) ja Egon Kaur-Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer EVO X) kolmandad (+3,7 s).
Esiveoliste autode klassis 2WD 1600 on peale avapäeva samuti kaksikjuhtimine, kui Kenneth Sepp-Tanel Kasesalu (Citroen C2R2 MAX) ja Kristen Kelement-Timo Kasesalu (Citroen C2R2 MAX) sõitsid välja ühe aja. Kolmandal kohal on Sander Siniorg-Annika Arnek (Ford Fiesta R2), kes kaotavad klassiliidritele 1,3 sekundit. Samad sõitjad on ka uue Eesti Juuniorite ralli meistrivõistluste klassi liidrid, selle sarja võitjale hooaja kokkuvõttes on auhinnaks osalemine 2015. aasta autoralli MM-etapil.
Esiveoliste autode klassis 2WD 2000 on liidrid Ken Torn-Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), teised samasuguse autoga sõitvad Mait Madik-Toomas Tauk (+0,3 s). Kolmandad on Mikhail Skripnikov-Anton Grechko (Renault Clio R3), kelle kaotus klassiliidritele on 0,9 sekundit.
Rahvusliku E-rühma neljaveoliste autode klassis E12 on liidrid peale avapäeva Aiko Aigro-Kermo Kärtsmann (Mitsubishi Lancer EVO 6), E11 klassis on esimesed Einar Laipaik-Siimo Suvemaa (BMW M3), E10 klassis Raido Laulik-Tõnis Viidas (Nissan Sunny GTI) ja E9 klassis Henri Franke-Alain Sivous (Suzuki Baleno). Veoautode klassis on peale Harju Rally avapäeva kuuest meeskonnast kiireimad Taavi Niinemets-Marco Prems.