Eestlased tegid Dakari maratonrallile kindla peale alguse

Videokokkuvõte esimesest päevast
Võistleja Dakari ralli rajal
Võistleja Dakari ralli rajalFoto: FRANCK FIFE, AFP/Scanpix

Pärast Dakari maratonralli pidulikku avamist Paraguay pealinnas Asuncionis startisid võistlejad esimesele katsele, mis viis nad Argentinasse. Päeva distants oli 454 kilomeetrit, katset sellest 39 kilomeetri jagu. Selline rahulikum sissejuhatus Dakari rallile, mis on korraldajate sõnul raskeim senine Dakar Lõuna-Ameerikas.

Dakar Team Estonia sõitjad Toomas Triisa ja Mart Meeru, kes tänavu osalevad Dakaril Malle-Moto klassis, said oma tulemused kenasti kirja, Toomas oli tsiklite üldarvestuses 60. kohal (+5.49) ja Mart 111. kohal (+10.09). Mõlemad sõidavad Husqvarna tsikliga. Malle-Moto klassis on nende kohad vastavalt 6. ja 15.

Tsiklite arvestuses oli avapäeval kiireim Xavier De Soultrait, kes aga ei soovinud teisel päeval esimesena rajale minna ning ületas teadlikult ülesõidul kiirust ja teenis sellega minutilise karistuse. Kuna tsiklid stardivad ees, siis oleks ta olnud niiöelda rajaleidja rollis. Nii on Dakari liider tsiklite klassis peale avapäeva Juan Pederero Garcia, Ricky Brabeci ja Paolo Goncalvese ees. Vahed on väikesed, esikümme mahub minuti sisse.

Meie sõitjad jäid lühikese, kuid tehnilise katsega rahule. „Kuigi võis tunduda, et on lühike katse, siis tegelikult oli see päris ohtlik. Päev oli palav (ca 40 soojakraadi) ja tolmune, kuid oma tulemusega olen rahul,“ kõlas Toomas Triisa kommentaar. „Navigeerimise kohalt oli täna väga lihtne, katse läks paljuski lintide vahel ja kuumus õnneks liiga ei teinud,“ lisas Mart Meeru.

Seotud lood:

Malle-Moto klass, kus eestlased sõidavad, on karmide reeglitega. Kõik parandustööd tsikli juures tuleb ise ära teha, laagrites on nende jaoks oma eraldatud ala, kuhu teistel asja pole. Sisse ja välja käimine sellest alast on sõitjatele selgelt paika pandud. Mardil ja Toomasel polnud esimesel võistluspäeval tsiklite juures suurt tööd teha. Kiire puhastus ja oligi asi valmis.

Dakari teine päev stardib Argentinas Resistencia linnas ja finiš on San Miguel de Tucumanis. Kokku ootab sõitjaid ees 803 kilomeetrit, millest 275 on kiiruskatset. Kihutatakse Chaco piirkonnas, kus on läbi ajaloo sõidetud mitmete WRC rallide kiiruskatseid. Kindlasti saab olema palju tolmu ja navigeerimine on juba keerulisem. Kui aga sajab vihma, siis saab olema korralik mudaralli. Päev saab olema pikk ja keeruline. Toomas stardib laagrist kohaliku aja järgi kell 5.05, Mart aga kell 5.23. Eesti aja järgi on need kellaajad 10.05 ja 10.23 ja siis on ees pea 450 kilomeetrine ülesõit katsele. Katsele stardivad nad Eesti aja järgi kell 15.35 ja 15.53 ja peale katset on veel pisut alla 100 kilomeetri minna laagrisse.

2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli startis esmakordselt Paraguayst ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Argentinas Buenos Aireses.