Sel aastal 21. korda toimunud autode kestvussõidu võitjaks on tiim, kes esimesena läbib 1006 kilomeetrit. Võidusõidu teeb eriliseks see, et seda ei korraldata mitte ringrajal, vaid selleks puhuks suletakse avalik maantee.

Kokku osales võistlusel 28 tiimi ja 105 sõitjat, millest ainukesena esindas Eestit meeskond JõuJaam. Meeskond võistles klassis TC3 (kuni kolme liitrise kubatuuriga autod), mis oli ühtlasi suurima osalejate arvuga klass.

Eestlaste võistlusautoks oli BMW 325 ning pilootideks Andres Altpere, Sven Karuse, Kristo Mägi ja Andres Ringo. Tiimi juhtis Martin Laur.

Võistluse kogupikkus oli 8h ja 40 min, mille jooksul läbisid meie mehed 321 ringi ehk ligikaudu 854km. Oma klassis saavutas JõuJaam esikoha, tulles kogu võistluse üldkokkuvõttes 14. kohale.

Meeskonna juhi Martin Lauri sõnul tagas esikoha hea tiimitöö. “Valisime õige strateegia, autol oli korralik ettevalmistus ning ka mehaanikute töö oli kiire ja sujuv," lisas Laur.

Piloot Andres Altpere jäi võidusõiduga samuti väga rahule. “Üritus oli mega, tiim on professionaalne ning ülev emotsioon kestev," sõnas Altpere.

Sven Karuse sõnul iseloomustas kogu võistluspäeva üks suur närvipinge ja ootusärevus. “Ainukesed hetked, kui rahulik olin, olid siis, kui ise autos rihmadega kinni olin. Õnneks oli meeskonnavaim suurepärane – see aitas ka need peaaegu 9 tundi ilma meditsiinilise sekkumiseta üle elada.”

Karuse sõnul oli pidevaks väljakutseks ette jäävad aeglasemad ja tagant tulevad kiiremad autod, seega pidi kogu aeg olema keskendunud ja puhkehetki väga ei tekkinud. “Rada oli tehniliselt mitte ülearu keeruline. Pikad sirged ja kiirendused tõid hästi välja meie auto väiksema mootori jõudefitsiidi, aga nagu näha tulemusest, ei ole kestvussõidus võimsus ja ringiaeg kõige määravamad. Kui on suurepäraselt toimiv tiim ja toetajad, hästi ette valmistatud auto ja kaassõitjad, kellele saad kindel olla, siis sellele kombinatsioonile on alati hea panustada. Väga äge võistlus oli, emotsioon oli laes,” kostab sõitja.

Kristo Mägi jaoks tekitas võistlus palju ärevust, kuid positiivses mõttes. “Kaks päeva pärast võistlust pole saanud õhtuti und, sest aju on analüüsinud ning proovinud aru saada kõigest, mis täpselt juhtus," rääkis ta. "Ärevus on siiani sees - tiimitöö tõi klassi võidu koju. Tegime meeskonnana veatu etteaste, ilma ühegi äreva olukorrata. Kõik sujus, olime kogu aeg rajal ning kindlustasime esikoha poolel distantsil, seda kordagi käest andmata!”

Auto ettevalmistusega tegelenud ja ka ise piloodina kaasa teinud Andres Ringo lisas, et kindlasti on kogu ettevalmistusprotsessi suureks plussiks see, et JõuJaama töökoda asub auto24ring ringrajal. “Meil on väga head võimalused juhtide treenimiseks ja auto testimiseks ning selliseid tingimusi ei saa kindlasti alahinnata,” kiidab ta.