Koos Eesti, Läti, Leedu ja Poola autospordi liitude esindajatega arutati võimalusi korraldada 2013. aastal selles regioonis autoralli MM-etapp.

Tegemist oleks sellisel juhul kõiki nelja riiki läbiva etapiga. Kohtumisel osalenud Eesti Autospordi Liidu peaskretäri Arno Sillati sõnul oli tegu väga konstruktiivse kohtumisega.

„Jarmo Mahoneni ja Simon Longi kohalviibimine sellel kohtumisel näitas, et tulevikus autoralli MM-etapi korraldamine siin regioonis on midagi sellist, mis on oluline nii FIA’le kui WRC sarja promootorfirmale North One Sport. Jarmo Mahonen andis mõista, et autoralli selline laienemine on saanud ka FIA presidendi Jean Todt’i heakskiidu. Ühtlasi näitab see seda, et oleme oma oma rallide korraldusega heas kirjas,“ kõneles Arno Sillat kohtumisel räägitust.

Autoralli MM-etappide puhul on FIA sooviks minna taas seda teed, kus rallid on pikemad. Eesti, Läti, Leedu ja Poola ühine MM-ralli oleks selle idee pilootprojektiks. Kogukilometraaz oleks ca 2500 kilomeetrit, katsekilomeetreid tuleks 600 kilomeetri jagu, mis oleks poole rohkem, kui tänastel MM-etappidel. Kõigi nelja riigi alaliitude valmisolek selliseks projektiks, mis vaieldamatult on suur kuid samas ka riike maailmas tuvustav, on olemas.

„See on meile kindlasti nii rahaliselt kui töömahult suur ettevõtmine. Samas ka hea võimalus tutvustada Eesti riiki maailmale. Esialgse plaani kohaselt korraldab sama toimkond ühiselt 2012. aastal MM-ralli Poolas, mis oleks 2013. aastal nelja riiki läbiva MM-ralli peaprooviks. Kuid ma rõhutan, et hetkel räägime me ideest, millele on oma heakskiidu andud FIA, North One Sport ja nelja riigi alaliidud. Järgnevalt peame tegema ühise avalduse ralli korraldamiseks. Juttu oli kolmeaastasest projektist, mis hõlmaks aastaid 2013-2015. FIA ja North One Sport kõrval peab selle projekti vastu huvi olema ka autotootjatel, kes sarjas osalevad. Kuid Jarmo Mahoneni ja Simon Longi positiivne suhtumine sellesse projekti on kindlasti heaks märgiks,“ rääkis Arno Sillat.

Mõtteid on liigutatud ka selles suunas, kuidas ralli kulgeks. Siin on kaks varianti: start Poolas ja finiš Eestis ja vastupidi. Igas riigis sõidetaks üks päev. Hetkel on kõne all periood ajavahemikus poolest juulist septembrini, mis paigutaks ralli Soome MM-ralli lähedale.