R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1-liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Edukaim näide on Sander Pärn, kes 2014. aastal tuli koos James Morganiga autoralli MM-sarja raames sõidetud Drive DMACK Fiesta Trophy võitjaks. Võrdsuse huvides sõidetakse autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Ainsaks erandiks on talvine etapp, kus rehv on vaba. EMV 6 klass on ka ainuke klass Eesti autoralli meistrivõistlustel, kus jagatakse kiiruskatse võidu eest lisapunkte.

Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Eesti meistrivõistlused on avatud ka välisvõistlejatele. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna tänu Eesti autoralli toetajatele Castrolile ja DMACK-ile ning väiksematele toetajatele.

Miko Niinemäe, 2015-2016 Eesti meister R2 klassis: "Hea meel on näha, et EAL on võtnud suuna aitamaks Eesti noori autosportlasi maailma. Täna on Eestis mitmeid väga suure potentsiaaliga noori, kellel puuduvad võimalused osalemaks mõnes noortele suunatud rahvusvahelises sarjas just piiratud eelarve tõttu. Selline sari rikastab kindasti meie autosporti ning usun, et sarja toetajad on astunud õige sammu aidates Eesti noori autosportlasi lähemale nende eesmärkidele."

Gustav Kruuda, Alexela DMACK Trophy 2016 võitja: "Eesti Autospordi Liit on teinud noorte aitamise suhtes suure sammu edasi. Kindlasti aitab selline auhinnafond võitjal välismaale edasi pürgida. Väga hea on, et ka välismaalased saavad osaleda, mis kindlasti teeb selle sarja veel huvitavamaks. Vaadates, kui kiiresti R2 klass arenenud on, loodan, et järgnevatel aastatel suudame saata terve esikolmiku välissarjadesse võitlema."

Eesti autoralli meistrivõistlused 2017

1. Aluksne ralli (Läti) – 13.-14. jaanuar (juhul kui jääb ära, siis asendusetapp on Sarma ralli Lätis 11. veebruar. Kui mõlemad jäävad ilmastiku tõttu ära, siis suvist asendusetappi ei ole.)
2. Harju ralli – 26.-27. mai
3. Lääne-Eesti ralli 9.-10. juuni
4. Tartu ralli – 14.-15. juuli
5. Lõuna-Eesti ralli – 25.-26. august
6. Saaremaa ralli – 13.-14. oktoober