Neljapäeval läbiti edukalt tehniline komisjon ja reedel-laupäeval on meie võistlejad veel rajaga tutvumas. ISDE avatseremoonia toimub laupäeva õhtul.

Eesti meeskonnad on Kotkas, mille ümbruses tänavune, järjekorras juba 86. ISDE sõidetakse, kohal selle nädala algusest. Paddocki alal on ennast korralikult sisse seatud, neljapäeval läbisid Eesti sõitjate tsiklid tehnilise kontrolli, mille käigus sujus kõik, kodutöö oli tehtud korralikult.

„Mehed olid korralikult ette valmistunud, müratase jäi lubatu piiresse. Samuti oli jälgitud kõiki nüansse, nagu näiteks spidomeetrite olemasolu rataste juures. Meie meestel probleeme polnud ja nüüd on tsiklid kinnises pargis (parc ferme) kuni esmaspäeva hommikuni, mil antakse tänavuse ISDE start,“ rääkis Eesti koondise manager Veiko Biene.

Kui meie sõitjatel algab võistlus esmaspäeval, siis Eesti koondise kaks pre-rider’it ehk eelsõitjat on juba neljapäevast ametis. Jakob Saksa ja Mehis Meibaumi ülesandeks on sõita rada läbi ja anda korraldajatele tagasisidet, kuidas ja millise ajaga reaalsuses rada ja katsed läbitakse. Sellised sõitjad on pea igal meeskonnal ja lisaks eelpool mainitud ülesannetele tuleb neilt väärtuslikku infot ka meie sõitjatele. Kuna sõitjad jalutavad läbi vaid katsed, mitte ülesõidud, siis just ülesõitude ja nende olukorra ning tingimuste kohta saavad sõitjad infot eelsõitjatelt. Katsetega aga tutvuvad sõitjad väga detailselt, neid läbi jalutades.

„Katsed jalutatakse läbi algusest lõpuni, pikemad katsed on üle kümne kilomeetri ja neid on päevas mitu, seega on sõitjate ettevalmistus samuti üsna raske, päevas jalutatakse läbi 20-30 kilomeetrit,“ kirjeldab Veiko Biene võistlejate ettevalmistust algavaks võistluseks.

Laupäeval on avatseremoonia päev, siis võetakse pisut rahulikumalt. Pühapäev on Eesti sõitjatel puhkepäev, mil valmistatakse ette oma varustus, prillid, saapad kiivrid jne.

Võistlejaid on tänavusel ISDE’l neljasaja ringis, meeskondi on kogu maailmast, esindatud on üle 20 eri riigi. Kokku läbivad võistlejad kuue päeva jooksul ca 1500 kilomeetrit. Viimasel päeval on distantsiks vaid 40 kilomeetrit, sõidetakse Karhula krossirajale, kus siis toimub publikukatse. See tähendab, et suurem osa distantsist sõidetakse ära viiel esimesel päeval. Katselt katsele peab jõudma kontrollaja sees ja hilinejaid trahvitakse või eemaldatakse. Võistkonna tulemus läheb arvesse kui vähemalt viis meest kuuest kõik kuus sõidupäeva kontrollaja sees lõpetavad. Kõrvalist abi ei tohi kasutada ja ka kõik tsikli hooldused ja remondid peab sõitja võistluse käigus ise ära tegema. Proovile pannakse mehed, masinad ja meeskonnatöö. Juba ISDE läbisõitmist tunnistav medal on unistuseks igale tõsisemale offroad motosportlasele.

Eesti rahvuskoondise kuus liiget on: klassis E1 Toivo Nikopensius (#130), klassis E2 Aigar Leok (#131), Martin Leok (#132) ja Toomas Triisa (#133) ning klassis E3 Tõnu Kallast (#134) ja Urmas Põldma (#135).

Lisaks Eesti rahvuskoondisele läheb ISDE’le ka üks klubimeeskond Dynaset Offroad Areena, kuhu kuuluvad Riho Kollist (#315), Mart Meeru (#415) ja Soome sõitja Reijo Karppinen (#515), kelle näol on tegu väga kogenud sõitjaga, kes ISDE mitmel korral läbi sõitnud on. Tema oli ka üks treeneritest, kui Eesti sõitjad kevadel Soomes trennis käisid.