Eesti autoralli meistrivõistluste heitlused algavad täna Lätis


Raul Jeets
Raul JeetsFoto: Indrek Allik

Päev pärast autoralli MM-sarja avaetapi Monte-Carlo algust, saab alguse ka tänavune Eesti autoralli meistrivõistluste sari. Hooaja 2015 avaetapp Sarma ralli sõidetakse lõunanaabrite, lätlaste koduteedel. Möödunud aastal kehvade lumetingimuste tõttu ära jäänud ralli toimub tänavu korralikes talvistes tingimustes.

Reedel ja laupäeval, 23.-24. jaanuaril sõidetava EAL Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapiks on end kirja pannud 59 võistluspaari kuuest riigist. Eesti autoralli meistrivõistlused on pakkunud läbi aastate põnevaid heitlusi erinevates klassides ja erandiks ei saa olema ka tänavune aasta, eelmisel aastal hoo sisse saanud Eesti Juunioride meistrisari, mis sõidetakse meistrivõistluste raames, tõotab tänavu tulla taas ülipõnev ja huvitavaid lahinguid ralliradadel pakuvad kindlasti kõigi klasside esindajad.

Hooaja esimese vahetusetapi avapäevale stardib esimene võistlusauto kell 14:46 ning kokku sõidetakse reedel kaks kiiret ja kitsast korduvkatset, mille teised läbimised jäävad õhtupimedusse. Ralli jätkub laupäeva hommikul 8:55 ning kokku sõidetakse teisel võistluspäeval kolm korduvkatset.

Esimesena lähevad Sarmas rajale Timmu Kõrge – Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes pärast möödunud aastast Ford Fiesta R5 masinaga sõitmist ning EMV1 klassi meistritiitlit on taaskord tagasi N-rühma masinas. Auto tuleb väärika ajalooga Harju KEK Rally Team garaazist. Teisena lähevad rajale Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X). Järgnevana stardivad hooaja avarallile kolm Mitsubishi Lancer Evo X liikuvat lätlaste ekipaaži - Andis Neikšāns - Aivis Aizsilnieks, Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis ja Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks. Seega on omaaegne Läti N-rühma esinumber Andis Neiksans taas rajal tagasi neljaveolise autoga.

Seotud lood:

Kuuenda võistlusnumbri all stardivad rallile Egon Kaur (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja möödunud kahel hoojal Sander Siniorule kaarti lugenud Annika Arnek. Kohe nende järgi lähevad rajale 2012.aasta N4 klassi Eesti meistrid Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Esimesed kaheveolised autod stardirivis on rahvusliku E-rühma klassi E11 sõitjad. Stardinumbri all 16 saavad stardilipu valitsevad meistrid Toomas Vask – Taaniel Tigas (BMW M3), kellele pakuvad hooaja avaetapil konkurentsi venelased Dmitry Nikonchuk - Elena Nikonchuk (BMW M3), Lembit Soe - Ahto Pihlas (Toyota Starlet), Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi (BMW M3) ja Mario Jürimäe - Timo Kasesalu (BMW M3).

Esiveoliste autode arvestuses lähevad esimesena rajale numbri all 26. Karl Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2). Nendele järgnevad OT Racing sõitjad Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2), Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk Talve (Ford Fiesta R2), Sander Siniorg, kellele kaarti lugemas Karl-Artur Viitra (Ford Fiesta R2), Kenneth Sepp - Tanel Kasesalu (Ford Fiesta R2), Alvar Kuusik - Riho Kens (Ford Fiesta R2), Kevin Kuusik - Carl Terras (Ford Fiesta R2), Miko-Ove Niinemäe

Martin Valter (Peugeot 208 R2), Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), Karl Tarrend - Mirko Kaunis (Citroen C2 R2) ja Roland Poom - Marti Halling (Ford Fiesta R2). Paljud eelpool nimetatud sõitjad osalevad sel aastal ka Eesti Juunioride meistrivõistluste arvestuses, mis sõidetakse klassi EMV3 ehk DMACK Trophy sees. Nii EMV3 kui Juunioride meistrisarja arvestuses tuleb sõita DMACK rehviga, mis tagab võrdsed tingimused noortele sõitjatele. DMACK Trophy klassi iga etapi võitja saab auhinnaks 6 DMACK kruusarehvi.

Eesti Juunioride meistrivõistluste peaauhind on veel täpsustamisel, kuid kindlasti saab see olema sama kaalu, kui eelmise aasta oma. Selleks oli osalemine esiveolise autoga autoralli MM-sarja ühel etapil, Drive DMACK Fiesta Trophy valikürituse Shoot-Out arvestuses.

Eesti meistrivõistluste arvestuse stardirivi lõpetavad numbri all 59. EMV5 klassi sõitjad Rainer Meus - Kaupo Vana (Lada 21073).

Eesti meistrivõistlused koosnevad tänavu seitsmest etapist, millest arvesse läheb kuus paremat tulemust. Erandiks veoautod, kes talviseid etappe kaasa ei tee, nende meistrivõistlused algavad mai lõpus sõidetaval Harju rallil.

Sarma ralli katsed on pealtvaatajatele tasulised, rallipass, mis tagab pääsu kõikidele katsetele maksab 7 eurot. Katse üksikpilet maksab 3 eurot.

Hooaja avaetapil läbivad võistlejad kahe võistluspäevaga 10 kiiruskatset, kogupikkusega 121,06 kilomeetrit.

Sarma ralli start antakse 23. jaanuaril kell 14:30. Esimesele, Grotes AB kiiruskatsele stardib esimene auto 14:46. Sarma ralli võitjad sõidavad üle finišipoodiumi laupäeval kell 15:49.

Sarma ralli live tulemused, GPS tracking ja ralliraadio asuvad Läti autoralli meistrivõistluste ametlikul lehel www.lrc.lv