M-Spordi telgi ümber kuuleb Portugalis eesti keelt rohkem kui kunagi varem. Toetajaid ja sõpru on rallile omajagu kaasa võtnud nii Ott Tänak, Karl Kruuda kui ka esimest hooaega nii kõrges mängus kaasa tegev Pärn.

"Mul on siin ligi kümmekond lähedast ja sõpra. Isa, tädi, mu eelmine kaardilugeja Ken Järveoja, kes on endiselt mu tiimi liige ja koordinator. Lähedasi tuttavaid on veel. Tore ikka, kui fänne palju on. Tundub kohe kodusem," rääkis Pärn Delfile, kui oli just lõpetanud lõunasöögi ning valmistus ralli avatseremooniale sõitma.

Kui elevil sa oma aasta esimese MM-ralli pärast oled?

Eks ikka natuke elevil, aga mitte väga. Ei maksa liiga eufooriasse ka minna. Pikk hooaeg on ees. See on minu esimene WRC2 ralli üldse ja täiesti uus auto - Ford Fiesta R5. Olukord ja ralli on uus nii mulle kui teistele, sest Põhja-Portugalis Porto ümbruses pole ammu seda rallit sõidetud.

Oled uue autoga juba sinasõbraks saanud?

Ei ole veel päris sinasõber. Kilomeetreid on ikka natuke vähe. Vajab veel kindlasti harjumist. Siin ei ole kindlasti eesmärk kiirust taga ajada või suuri ootusi seada. Eesmärk on oma tempoga pihta hakata ja vaadata, kuidas kiirus on. Aga väga muretsema ei pea, kui kiirust suurt ei ole. Tiimi poolt on antud ülesanne, isegi peaaegu käsk kiirusega mitte liiale minna. Peam olema sada protsenti kindel, et suudan ralli lõpetada. Jari Ketomaa läheb võitu püüdma ning mina olen nö "ankrumees", kes punktid ära toob. Sellepärast on vaja kõik katsed kindlasti läbida. Oleks lollus hakate kohe endast palju kogenumate meestega võidu sõitma. 

Mida sa hooaja kokkuvõttes tahaksid saavutada?

Tähtis on läbi hooaja ühtlaselt areneda ja kiirust tõsta. Esmatähtis on muidugi kõik rallid lõpetada. See on loogiline. Rallid selleks ongi, et need lõpetada. Ühel-kahel rallil prooviks ka kiirust näidata - näiteks Poolas ja Soomes, kus rajad on tuttavamad. Seda, mis pärast seda aastat saab, on aga küll vara öelda. Isegi kui see hooaeg peaks tulemuse mõttes jube hästi minema, pole ju midagi kindlustatud. Siin sarjas enam auhindu pole. Tuleb ennast lihtsalt heast küljest näidata kas stabiilsuse või kiirusega ning siis loota, et saab järgmine aasta sõita kas WRC-s või WRC2-s. Hea, kui üldse sõita saab.

WRC2-s konkureerid sel aastal Karl Kruudaga. Mis sa arvad, kuidas jõuvahekorrad on?

Hea sõber Karl on mul tõepoolest konkurent jälle. Viimati oli see aastal 2010, kui ma ei eksi, kui me samas võistlusklassis sõitsime. Siin rallil ma temaga kindlasti võidu ei sõida. Esiteks on tal kogemusi rohkem ning kauem sõitnud sellise autoga. Aga kunagi ei tea, kuidas läheb. Tore oleks, kui suudaks Karliga sama kiiresti sõita, aga siin me seda ilmselt ei suuda ja ei olegi vajadust. Kui, siis Soomes ja Poolas võiks proovida.

Portugali ralli algab täna kell 21 publikukatsega. Ott Tänaku stardinumber on 6, Karl Kruudal 36 ja Sander Pärnal 71.