Albaania ralli pidi algselt läbi minema ka Makedooniast ja Kosovost, kuid kuna Kosovos on mägedes lumi ja Makedoonias on korraldajate sõnul poliitilised probleemid, siis sinnakanti ei minda. Loodus toimetab oma soovide järgi ja nii näiteks lühendati eilset päeva oma 100 kilomeetri jagu, kuna vihmad olid ühe silla minema uhunud.

Ralli esimesel tõsisemal võistluspäeval, laupäeval oli Toomas Triisa tsiklite arvestuses kolmas ja oma klassis teine. Mart Meeru oli samal päeval tsiklite 13. kohal. Järgmine päev, mis oli üks ralli raskemaid ja 400 km pikkune, andis tagasilööke. Esmalt pidi raja äärde jääma Triisa, kelle Hondal, mis ette valmistatud HT Rally Raid meeskonnas andis järele süütepool. Jaan Naaber aga jäi mudasse põhjalikult kinni ja ka tema ei jõudnud omal jõul finišisse. Kuna Jaani varem viga saanud põlv polnud paranenud nii nagu oleks soovinud, võttis mees vastu raske otsuse.

„Otsustasin, et katkestan Albaania ralli, esmalt seetõttu, et selle põlvega seda rasket katsumust lõpuni nagunii ei tuleks. Tuleb minna operatsioonile ja see tähendab, et minu jaoks lükkub Dakaril startimine edasi, sest 2014 oleks liiga ebareaalne ja võimatu. Ma ei loobu sellest mõttest, ma lükkan seda aasta võrra edasi. Küll plaanin kaasa minna 2014 Dakarile, et tutvuda oludega. Kuna Triisa jaoks on ülioluline see ralli lõpetada, et pääseda Dakarile, siis otsustasime, et ta jätkab minu tsikliga, kuna tal on hetkel rohkem püüda kui mul,“ selgitas Jaan oma otsuse tagamaid.

Triisa sai katkestatud päeva eest lisaminuteid, kahju on küll heast kohast, kuid sellest olulisem on ralli läbi teha. Korraldajad olid nõus teda teise tsikliga peale lubama, eriti kui kuulsid, mis mehel kaalul on. Tema ajad tõsteti teise klassi üle (Jaani KTM 690 on suuremas klassis) ja sõit võis jätkuda.

Probleemivabalt ei möödunud pühapäev ka Mart Meerul, kes kaotas navigeerimisprobleemide tõttu katsel aega, finišis oli ta tsiklite arvestuse 24.

Peale rasket pühapäeva ootas ees kaks lihtsamat päeva, esmaspäeva pikkus oli 70 kilomeetrit, teisipäeva lühendati oma 100 kilomeetri võrra ja päeva üks kiiruskatse jäi ära ning 100 kilomeetrise päeva sees oli üks 14 kilomeetrine katse.

„See katse oli ikka väga tõsine navigeerimine, nagu üldse kõik katsed siin on. See on meie jaoks väga hea, saame väga väärtusliku kogemuse. Viimased kaks päeva on nii mul kui Mardil sujunud, tänud Jaanile tsikli eest ja hetkel liigun selgel kursil ralli lõpetada,“ rääkis Toomas.

Kuna detailsete tulemuste osas on info Albaaniast aeglane liikuma, siis kokkuvõtvalt esmaspäeva ja teisipäeva tulemused kõikide võistlejate ühises arvestuses, esmaspäeval oli Toomas viies, Mart 16, teisipäeval Toomas üldarvestuses teine ja Mart üheksas. Kuna Toomase osas pole veel päris selge, palju ta minuteid otsa sai, on tema hetke koht ka ebaselge, kuid Mart on peale teisipäeva oma klassi kaheksandal kohal.

Kolmapäeval ootab võistlejaid ees 200 kilomeetrine päev, ralli eelviimasel päeval, neljapäeval aga tõsine katsmus kui läbitakse 420 kilomeetrit. Reede, ralli viimane päev on taas kõvasti lühem.

Kui rääkida lõbusatest seikadest, siis pühapäeval mahutati katkestanud Toomase ja Jaani tsiklid Ford Transitisse, kus ka istmed sees olid. Sõit läks laagri poole, kui järsku bussil üks küljeklaas minema lendas. Kohalikud läksid vaest Fordi maapõhja sajatades klaasi otsima, ohh imet, see oli täiesti terve ja võeti kaasa.