Eile, 20. novembril Pariisis peetud Dakari ametlikul pressikonverentsil öeldi ilma keerutamata välja, et 2014 aasta Dakar saab olema pikem, kõrgemal (kõrgus merepinnast) ja loomulikult raskem kui kunagi varem Lõuna-Ameerikas peetud Dakar. Lisaks Argentinale ja Tšiilile ootab tsiklimehi ees ka Boliivia ja väljakutset jagub igasse päeva. Eraldi väljakutseks on mootorratastele ja quadidele kaks maratonkatset.

Nimelt on kahel korral tsiklitele ja quadidele kavas kahepäevane katse. See tähendab, et kahel korral on spetsiaalselt neile üles seatud laager ööbimiseks, kus ei ole aga neid abistamas tiim ega mehaanikud. Ainult nemad ja kaasvõistlejad. Tsiklit remondid ise, kasutad vaid neid tööriistu, mis on kaasas, või mida saad konkurentide käest laenata. Omaette teema on ka rehvid, mis peavad sellele valule vastu pidama. Ühesõnga, meeskonnad ja sõitjad peavad nendeks hetkedeks taktikaliselt valmis olema.

Esimene selline katsumus ootab tsiklimehi ja quadisõitjaid ees Dakari esimeses pooles, kui 7. jaanuaril starditakse Argentinas San Rafael'ist, öö ollakse siis omapead San Juan'is ja korralik laager koos tiimi ja mehaanikutega ootab ees Chilecitos. Kokku tuleb meestel siis selle kahe päeva jooksul läbida omapäi 1228 kilomeetrit, millest katseid on 726 kilomeetrit. Ja ega sellele järgev päev saa samuti lihtne olema, teekond Chilecito'st Tucumani on kokku 911 kilomeetrit, millest katset on 527 kilomeetrit.

Teine sarnane katsumus ootab ees peale puhkepäeva 11. jaanuaril. Kui autod ja veoautod teevad 12. jaanuaril ringi Salta lähistel ja liiguvad 13. jaanuaril edasi Tšiilisse, Calama'sse, siis tsiklid ja quadid sõidavad pisut teist rada. Nemad stardivad 12. jaanuaril Boliiviasse, kus öine laager on Uyuni's, taas ilma mehaanikute ja tiimideta ja sõidavad sealt edasi järgmisel päeval Calama'sse. See on kokku 1474 kilomeetrit, millest katseid on 864 kilomeetrit. Edasi liigub kogu Dakari karavan juba üheskoos, et jõuda 18. jaanuaril Tšiili linna Valpraisosse, kus on Dakar 2014 finišipoodium. Selleks hetkeks on tsiklid ja quadid läbinud 8734 kilomeetrit, autod 9374 ja veoautod 9188 kilomeetrit.

Meie meeste stardinumbrid Dakaril: #117 Mart Meeru ja #133 Toomas Triisa