48. Saaremaa rallile registreerus 150 võistluspaari

 (3)
Saaremaa ralli 2014 II päev
Saaremaa ralli 2014Foto: Urmo Luts

Eeloleval nädalavahetusel, 9.-10.oktoobril sõidetakse Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedel Eesti autoralli ja DMACK Trophy Eesti Juunioride meistrivõistluste viimane etapp Silveston Saaremaa ralli. Järjekorras 48. Saaremaa ralli toob starti hooaja suurimat võistlejate arvu tähistava 150 võistluspaari.

Ralli stardirivi avavad tänavused Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja klassi N4 meistrid Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X). Numbri all 2 stardib Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedele 2007.aasta Saaremaa ralli võitja Rainer Aus (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellele 40. Saaremaa rallil luges kaarti Kristo Kraag. Kindlasti soovib Raineri praegune kaardilugeja Simo Koskinen ka oma nime koos Raineriga Saaremaa võitjate nimistusse lisada.

Kolmandana stardivad tänavusele rallile Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X) ja neljandana Egon Kaur – Annika Arnek (Mitsubishi Lancer Evo IX). Tõenäoliselt tuleb tänavust Saaremaa ralli võitjat otsida just eelnimetatud nelja võistluspaari hulgast.

Esiveoliste klassi EMV3 ja DMACK Trophy Eesti Juunioride meistrivõistluste arvestuses on hooaja viimasele rallile registreerunud lisaks mõlema klassi tänavustele meistritele Miko-Ove Niinemäe – Martin Valterile (Peugeot 208 R2) kõik, kel veel sihiks meistrivõistluste medal: Kevin Kuusik – Kuldar Sikk, Kenneth Sepp – Tanel Kasesalu, Oliver Ojaperv – Jarno Talve, Sander Siniorg – Karl-Artur Viitra, kes kõik sõitmas Ford Fiesta R2 võistlusmasinal. EMV3 arvestuses on veel medalivõimalus võistluspaaril Kristen Kelement – Timo Kasesalu (Citroen C2).

Tavapäraselt Juunioride arvestuses võistlevad Saaremaa oma mehed Rasmus Uustulnd – Imre Kuusk stardivad seekord 2WD1600 klassi Ford Fiesta R200-l.

EMV4 2WD 2000 klassi meistritiitlile saab olema väga põnev heitlus, sest kahte esimest Karl-Martin Volverit – Margus Jõeranda (Peugeot 208 R2) ja David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3) lahutab enne hooaja viimast rallit vaid 2 punkti. Meistritiitli võimalused on veel ka Gustav Kruudal – Ken Järveojal (Ford Fiesta R2).

E-rühma neljas erinevas klassis on hooaja viimasele rallile startimas rekordilised 92 võistluspaari. EMV5 (E9) klassis on meistritiitlile tulemas väga tihe heitlus, sest klassi liidrina jagavad esikohta Rainer Meus - Kaupo Vana (Lada VFTS) ja Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic).

EMV6 (E10) klassi liidrid on Ken Torn – Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), kuid nende edu Karel Tölp – Teele Sepp (Honda Civic Type-R) ees on vaid 3 punkti.
EMV7 (E11) klassi liidrid enne Saaremaa rallit on Madis Vanaselja – Jaanus Hõbemägi (BMW M3), kelle edu Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3) ees samuti 3 punkti.

EMV8 (E12) klassi tänavused meistrid on selgunud, kelleks on Ranno Bundsen - Robert Loshtshenikov (Mitsubishi Lancer Evo VI), kuid klassi medalite eest on veel heitlemas mitu võistluspaari.
Erinevates klassides on sel aastal kaarte segamas mitmed varasemad Saaremaa ralli võitjad, eesotsas Ott Tänaku ja Raigo Mõlderiga, kes tänavusel aastal startimas E10 klassi Toyota Starletil.

„Idee tagaveolise autoga sõitmise vastu tekkis meil tegelikult üheskoos Saaremaa toetajatega. Ma pole ise kunagi tagaveolise autoga sõitnud ja samas mina ja Raigo oleme alati Saaremaa rallit nautinud, et mõtlesimegi midagi teistmoodi teha, et saaksime lihtsalt nautida nädalavahetust kodustes metsades. Loodame võimalikult kiirelt uued võtted selgeks saada ja nautida küljeakna vaadet,“ sõnas Tänak.

Teine E-rühma üllatusnimi on möödunud aastane Saaremaa ralli võitja Timmu Kõrge, kellel seekord kaardilugejaks Kaido Kaubi ja võistlusmasinaks BMW M3.

EMV4 2WD 2000 arvestuses on stardis Chrislin Sepp, kellele kaarti lugemas sõitjana kahel korral Saaremaa ralli võitnud Eesti rallilegend Margus Murakas.

Veoautode klassi E13 arvestuses lähevad Saaremaal klassi liidritena rajale Rainer Tuberik – Tauri Taevas (GAZ51), kellele konkurentsi pakkumas kaheksa võistluspaari ja kellest kolmel veel reaalne võimalus tänavune meistritiitel võita.

Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 9. oktoobril, kell 18.00 sõidab esimene auto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kolm katset, millest viimane Kuressaare linnatänavatel. Laupäeval, 10. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil seitse kiiruskatse, teiste hulgas ka Saaremaa klassikud Kaugatoma ja Undva. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 111,45 katsekilomeetrit.

Ralli võitjat saab Kuressaare keskväljakul asuval poodiumil tervitada laupäeval kell 18.30.