Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni krossikomitee on kinnitanud Superkrossi meistrisarja üldjuhendi ja hetkel käib aktiivne ettevalmistustöö, vahendab ruudulipp.ee.

Eesmärk on selge, näidata rohkem motokrossi meelelahutuslikku poolt, tutvustada motokrossi ja tõsta selle taset. Need, kes näinud, või lausa viibinud Superkrossi sõitudel näiteks Ameerikas, teavad, milline show seal toimub ja kui publikusõbralik see ala on. Kuid mõeldud pole mitte ainult publikule, vaid ka sõitjatele, tänu Superkrossi formaadile on sõitjad tähelepanu keskpunktis.

Superkrossi meistrisarja korraldusõigused on kolmeks aastaks antud klubile AYR Racing Team, mis on tuntud kui Kiviõli külgkorvide MM-etappide korraldajana. Superkrossi korraldamiseni jõuti mõnes mõttes ringiga.

„Oleme AYR Racinguga korraldanud neli krossi, neist kaks MM-etappi. Vaikselt hakkasime mõtlema juba selle peale, mida edasi teha", räägib AYR Racingu üks juhtidest, Are Kaurit. Mees ei salga, et plaanid olid neil üsna suured.

„Plaan oli teha Eestis motokrossi MM-etapp, käisime Hollandis, Lieropis, kus kohtusime promootorfirma Youthstream esindajatega, samuti käisime Lätis, kus kohtusime Kegumsi etapi korraldajaga. Siiski otsustasime, et lükkame selle plaani tulevikku, lihtsalt rahasummad, mis MM-etapi korraldamisele kuluvad on röögatud ja hetkel on seda kokku saada keeruline", võtab Kaurit kokku tehtud plaanid. Nii jõutigi Superkrossi sarjani Eestis.

„Ma pole salanud, et ma pole rahul Eestis korraldatud krossidega, need on läinud liiga korraldaja põhiseks. Sõitjatelt võetakse stardiraha, auhinnad on sellised nagu nad on, jääb mulje, et võidusõitjat ei väärtustata. Tahaks seda muuta", avaldab Kaurit Superkrossi ellukutsumise tagamaid.

Kokku on järgmisel aastal kavas sõita 3-5 Superkrossi etappi. Juhendi kohaselt sõidetakse Superkrossi kahes masinaklassis, Open ja 85 cc, võistlusi korraldatakse väljalangemise süsteemis, mis tagab selle, et on palju lühikesi starte ning lõpeb finaalsõiduga.Võistlused toimuvad üldjuhul nädala keskel, õhtusel ajal. Rajana kasutatakse tavalisi motokrossi radasid, mis on lühendatud variant tavapikkusega rajast või spetsiaalselt superkrossiks valmistatud rajal (õhtupimeduses ka valgustatud rajal). Rajapikkus peab olema Open klassile läbitav 50-60 sekundiga. Superkrossi etapi ülesehitus on lihtne, esmalt toimuvad ajasõidud, seejärel poolfinaalid, mõlemal klassil on ka B-finaal, Open klassil on ka Last Chance sõit. Finaali suurus on 20 sõitjat, ülejäänutele korraldatakse B-finaal. Superkrossi sarja võitja pärjatakse Eesti meistri tiitliga, Open klassis on eraldi arvestus ka juunioritele.

Kauriti sõnul Eestis radasid, kus sõita on. Plaan on sõite teha nii Tallinna kui Tartu lähedal, üks võimalik koht on ka valmiv Sõmerpalu motohall. Esimesel aastal on sihiks võetud kolm etappi.

„Mis seal salata, plaanid on suured, kuid ma usun, et need saab ellu viia. Aastaid on räägitud, et rahvas ei tule kohale, kuid meie Kiviõli kogemus räägib vastupidist. Superkrossi korraldamisel lähtume sisukohast, et kõik kolm osapoolt, sõitjad, publik ja korraldaja peavad rahule jääma. Selle aasta Kiviõli MM-etapi järel võisime tõdeda, et nii see oli. See, et Superkrossi etapid toimuvad nädala sees ja auhinnad on rahalised, annab võimaluse, et saame siia sõitma lähinaabrid ja miks mitte ka mõne suurema ässa Euroopast. Kolmapäeva hommikul lennukiga Eestisse, õhtul sõit ja neljapäeva hommikul lennukiga koju tagasi", loetleb Kaurit Superkrossi idee plusse.

Last but not least, etappidel on aga finaali 20 kohta rahaliste auhindadega. Open klassi võitja teenib etapivõiduga näiteks 10 000 krooni, 85 cc klassi võitja aga 5000 krooni. Madalamatel kohtadel summad loomulikult väiksemad, kuid ilma ei keegi finaalis osalenutest, Open klassis saavad kohad 8-20 viissada krooni ja 85 cc klassis ootab sama summa kohti 6-20 open junior.

„Eesmärk on see, et kõik finaali pääsenud saaksid vähemalt oma stardiraha, mis on etapi kohta viissada krooni, tagasi. Loomulikult ei ole sellise eelarve kokkusaamine lihtne, kuid latti allapoole lasta ei tahaks", võtab Kaurit auhinnarahade teema kokku.

Kas see, et AYR Racing nüüd Superkrossi korraldamisega ametis on, tähendab nende kõrvaleastumist Kiviõli külgkorvide MM-etapi korraldamisest? „Nii see on, sest Kiviõli korraldamine võtab ära suure osa ajast. Asjadega tegeleb aga edasi Kiviõli Seiklusturismi SA, mis on olnuud eelnevatel võistlusel kaaskorraldajaks. Loodame, et aastal 2010 Kiviõlis MM-etapp toimub, me oleme valmis neid ka jõukohaselt abistama. Igal juhul ütlesime neile, et tahaks sel aastal Kiviõlis MM-etappi vaatama tulla. Soovime neile edu ja jõudu", ütleb Kaurit.