Tänavuse WRC hooaja, tundub, võib pärast seda, kui Soome teatas MM-ralli tühistamisest, kokku pakkida. Kuivõrd on meeskonnad ja sõitjad huvitatud võidukihutamisest, kui maailmameistrit ei selgu? Aga praeguse seisuga justkui ei selgu.

MM-sarja promootor andis teada, et tšempionitiitliks tuleks punkte koguda vähemalt seitsmelt rallilt. Kolm võidukihutamist on toimunud, aga edasi? Soome jääb ära, Uus-Meremaa jääb väidetavalt ära, Jaapan samuti, kuigi tõusva päikese maa pojad ei kaota enda sõnul lootust. Wales andis teada, et kui publik raja äärde ei pääse, rallit ei toimu, sest piletituluta hakkama ei saada.

Lõuna-Eestis leidub kindlasti 110 km suurepäraseid, maailmatasemel kruusateid.

Mis jääb alles? Türgi ja Saksamaa ralli, mida pole veel tühistatud. 3 + 2 = 5. Vaja on seitset. Ütleme, et Walesi või Jaapani ralli toimub, kuid üks on ikka puudu.

Aga oot... Eesti autospordi liit andis teada, et kavatseb korraldada rahvusvahelise ralli, ja ühed pakutud kuupäevad on just 7.–9. august, kui autod pidanuks kihutama Soomes. Miks mitte anda meie rallile MM-etapi staatus?

Kuuekordne maailmameister Sébastien Ogier tõdes hiljutises intervjuus, et rallid võiks lüheneda ja mahtuda kahele päevale. Valitsev tšempion Ott Tänak nõustus. Niisiis...

Lõuna-Eestis leidub kindlasti 110 km suurepäraseid, maailmatasemel kruusateid, kus võidu kihutada, ehk kokku saaks 220-kilomeetrise korraliku ralli. Eestlased oskavad suurt võidusõitu korraldada – kui meenutada viimaseid Rally Estonia kihutamisi –, vajaduse korral poogitakse üritusele külge ka tuled ja viled.

Riik peab appi tulema


Mis juhtuks, kui Eesti annaks promootorile ja rahvusvahelisele autoliidule (FIA) teada, et on valmis augusti teisel nädalavahetusel korraldama tipptasemel rallit, millele tuleks anda MM-etapi staatus? Asjaomastele oleks see kindlasti mõttekoht. Kui on valida, kas tiitleid mitte jagada või nõustuda Eesti tingimustega, siis kumb kaalukauss on raskem.
Publikuga või ilma, vahet pole. Ralli MM-etapp Eestis oleks igal juhul suursündmus.

Mõistagi pole MM-ralli korraldamine lihtne ega odav. Ent kui promootor ja FIA ütlevad, et tehke ära, oleks kuritegelik suurepärast võimalust luhta lasta. Loomulikult peaks tulema riik appi ja tegema rahakotirauad nii lahti kui vaja. Ka Eesti alaliit ja Rally Estonia korraldajad ehk Urmo Aava & Co. peaksid unustama kõik erimeelsused ja hakkama ühiselt tegutsema. Aega pole palju, ent ka mitte vähe. Kas mäletate, kuidas ühendas meie suusarahvas, abiks riigi valitsus, jõud, kui Venemaa 1998. aasta sügisel MK-etapist loobus, kuid Otepää juba järgmise aasta jaanuari esimestel päevadel võistluste korraldamisega kenasti hakkama sai? Kas rallirahvas on kehvem?

Eestis ei pruugi paremat võimalust tulla. Järgmiste päevade jooksul tuleks kõigil omavahel läbi rääkida ja kokku leppida. Loodetavasti on kultuuri- ja peaministril aega asja arutada ning esmaspäeval võiks sõnumi promootorile ja FIA-le teele panna – Eesti on valmis korraldama kahepäevase MM-ralli enda seatud tingimustel. Sellega oleks meie teinud kõik endast oleneva ja veeretanud palli otsustajatele.

Ent kui juhtub, et Eesti ralliseltskond peab MM-etapi korraldamist võimatuks, siis see ongi võimatu.