Belglane sõitis reedel ehk esimesel võistluspäeval peale hommikusi katseid teel hooldusalasse 80 km/h tsoonis 156-ga ning sai selle eest esmalt 1900-eurose trahvi. Õhtul otsustasid kohtunikud määrata Neuville'ile veel minutilise ajakaristuse ning piloodile ja tema kaardilugejale Martijn Wydaeghele kummalegi kaks tundi üldkasulikku tööd.

"Otsustasime tiimina apellatsiooniga edasi mitte minna. Me ei vaidle, et see oli eksimus, kuid leiame, et ajakaristus oli sportlikult siiski liiga karm," ütles Hyundai tiimipealik Julien Moncet DirtFishile.

Esialgu oli Hyundai FIA-t teavitanud apelleerimise soovist, misjärel oli neil ametliku protesti esitamiseks aega 96 tundi.

Moncet lisas, et tahaks FIA ja teiste tiimidega koostöös jõuda sarnaste rikkumiste korral mõne teise karistussüsteemini.

Neuville ületas kiirust, sest oli ülesõidul parandanud autol üles ütelnud generaatorit. 800 meetrit enne hooldusalasse jõudmist suri tal aga auto uuesti välja, mistõttu tuli ekipaažil masin hooldusala kontrollpunkti lükata. Sedasi jäädi kontrollpunkti neli minutit hiljaks ning saadi 40-sekundiline karistus, mis kukutas nad teiselt kohalt neljandaks ning aitas teisele kohale Ott Tänaku. Kogu nädalavahetuse peale kogus Neuville lõpuks ajatrahve kahe minuti jagu.

"Kui me nägime, et Thierry ja Martijn lükkavad autot, nad on kurnatud, täiesti punased ja läbi põlenud, siis oli väga-väga keeruline peale neid jõupingutusi öelda: "Jah, aga kahjuks te saite veel minutilise karistuse." Üks asi on turvalisus, see on selge, aga teine asi sportlik aspekt."

Oleks Hyundai otsustanud apelleerida ja FIA protesti rahuldanud, poleks Neuville siiski Tänaku teist kohta ohustanud, sest ralli lõpuks kogunes tal tiimikaaslasele 2 minutit ja 16,7 sekundit kaotust.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid