Mäletatavasti selgus 2021. aasta F1 maailmameister viimase etapi viimasel ringil, kui Max Verstappen värskemate rehvidega Lewis Hamiltonist mööda sõitis. Et talle see võimalus üldse tekkis, selles oli süüdi FIA võistlusdirektori Michael Masi tõlgendus turvaauto reeglist, mis puudutab ringiga maha jäänud autode ringi tagasi võtmist.

Nimelt lubas Masi turvaautost mööduda ja oma kohale võistlejate rivis tagasi sõita vaid neil viiel masinal, kes turvaauto rajale tulles olid jäänud tiitlinõudlejate Hamiltoni ja Verstappeni vahele, kuigi tavaliselt on lastud ring tagasi võtta kõigil ringiga maha jääjatel. Oleks seda praktikat jätkatud ka Abu Dhabis, poleks jõutud viimast ringi ära sõita ning võitjaks ja maailmameistriks oleks kroonitud Hamilton.

Varasem reegliraamatu punkt 55.13 sätestas: "Kui korraldaja otsustab seda teha ning sõnum "ringiga maja jäänud autod võivad mööduda" on kõikidele võistlejatele ametliku sõnumi saatmise süsteemi läbi edastatud, peab mistahes ringiga maha jäänud auto sõitjate rivist ja turvaautost mööduma".

Väljendit "mistahes" tähistas vastavas reeglis inglise keelne sõna "any", millel on mitu tähendust: iga, mõni, igasugune, mistahes.

2022. aasta reegliteraamatus on sama punkti all sõna "any" asemel "all" (tõlk: kõik), mis ei tohiks teistsuguseks tõlgenduseks enam ruumi jätta.

Masi sellest aastast enam võistlusdirektori kohal ei tööta. Seda ametit täidavad nüüd koos endine DTM-sarja võistlusdirektor Niels Wittich ja kestvussõidusarjas WEC sama ametit pidanud Eduardo Freitas. Ühtlasi on loodud täiesti uus virtuaalne võistluskontrolli ruum, mis töötab sarnasel põhimõttel nagu jalgpallis videokohtunike brigaad ehk VAR.

F1 hooaeg algab sel nädalavahetusel Bahreini GP-ga.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid