Eelmisel nädalal peetud Rootsi rallil pidid hübriidsüsteemi riket näitava punase tule süttimise järel katkestama nii Ott Tänak (Hyundai) kui Elfyn Evans (Toyota).

Tänaku masinal süttis punane hoiatustuli viiendal kiiruskatsel, kui eestlane kaotas liidrile vaid sekundiga. Tänak pidi katkestama vaatamata sellele, et tema auto veel töötas.

Hyundai meeskonna ajutine tegevjuht Julien Moncet leiab, et reegleid tuleks kiiresti muuta, et vältida sarnase olukorra kordumist tulevikus.

"Esiteks on Ott [Tänak] väga pettunud ja meie samuti, kuna ta näitas head kiirust," rääkis Moncet Autospordile.

"Me teame, kui kiire ta Rootsis võib olla, seega oli see pettumus. Arvan, et oleme teiste tootjate ja FIA-ga samal lainel, et peame mõned reeglid ümber vaatama, et selle olukorra uuesti tekkimist vältida."

Toyota meeskonna boss Jari-Matti Latvala mõistab, et uue tehnoloogiaga võib alguses tekkida probleeme, ja ta on teadlik ohutusaspektidest, kuid nõustub, et hübriidprobleemid ei tohiks sundida ralliekipaaže nii lihtsalt katkestama.

Evans polnud seejuures Rootsis ainus Toyota sõitja, kellel olid hübriidseadmega probleemid, kuna ralli võitnud Kalle Rovanperä pidi terve viimase päeva läbi ajama hübriidsüsteemita. Kuna tema masin näitas aga rohelist tuld, sai soomlane jätkata.

"Näen, et meil on nendega [hübriidseadmetega] praegu liiga palju probleeme," ütles Latvala. "Need peavad olema stabiilsed ja need ei tohiks olla põhjuseks, miks sõitja katkestab. Nii et ma arvan, et seal on arenguruumi. Loodame, et FIA reageerib sellele," ütles soomlane. "Need [hübriidsüsteemid) ei tohiks meil takistada võistluse jätkamist."