Suninenil on juba mõni aasta Eestiga erilisem side – nimelt on ta 2019. aastast alates elanud Tallinnas. Tallinna suundumise otsuse järel tulid aga negatiivsed uudised. „Volkswagen lõpetas ning nii Latvala kui Ogier jäid tööta. Malcolm Wilson nägi, et sõitjaid on palju ja palka maksma ei pea. Pärast seda mõtlesin, et mis seal ikka, olen noor ja jään Eestisse.“ Tallinna puhul peab ta oluliseks ka lähedust Soomele ja sarnast kultuuriruumi. „Ka on eestlased väga abivalmid,“ sõnas ta Betsafe’i podcasti uues episoodis.

Eelmisel aastal sai soomlasel muuhulgas proovitud hulganisti eri rally2 autosid, millest tõstab ta esile Hyundai ja Volkswageni. „Hyundai sõitjana soovitan ikka Hyundaid,“ naljatles mees. „Aga ka Volkswagen oli kruusal päris hea ning jättis tervikuna suurepärase mulje. Hyundaiga veel kruusal pole sõitnud ehk võrrelda ei saa.“ Rally Estonia, kus ta aastaid tagasi esmakordselt uut Ford R5 tutvustas, on mehel suure tõenäosusega kalendris. „See on üks mu lemmikrallisid, oleks tore siin sõita.“

Ralli heal tasemel sõitmiseks peab ta esmatähtsaks testimist. „Minu arust oli naljakas, et M-Spordi aegadel sai ilma testimiseta võitlustel käidud. Normaalne oleks, et autot ehitatakse, testitakse ja siis minnakse võistlema. Nüüd, kus mul Hyundaiga ei ole veel lepingutki sõlmitud, olen juba testinud rohkem kui M-Spordiga kogu aasta jooksul,“ ütles ta. „Näiteks oli meil M-Spordis 2019. aastal kokku kolm testimispäeva – väga raske on end nii elukutseliseks sõitjaks nimetada.“

Eelmise aasta Soome ralli võit WRC2 klassis oli Sunineni jaoks märgilise tähtsusega. „See oli paras enesetõestus. Teisedki hakkasid taas uskuma, et poiss oskab ikka sõita küll.“ Et Hyundai ta vastu huvi tundis, Suninen puhtalt Soome võidu arvele ei kirjuta. „Eks juttu oli ennegi, aga loomulikult aitas võit kaasa – tekkis kontakt Hyundaiga ja võimalusest pidi kinni haarama,“ kommenteeris ta podcastis.

M-Spordi suunal tal kiidusõnu palju ei jätku. „Ei lubatud ei testima ega väiksematele rallidele, aga samal ajal nõuti poodiumikohta. Kõige rohkem oli kahju sellest, et ei antud võimalust teha korralikult tööd,“ sõnas ta. Ka hoiti kokku veidratest kohtadest: sõideti enam kui miljoni eurose autoga, aga oma sõitjatele 5-eurose hommikupudru jaoks raha ei jätkunud. Samas uks M-Spordiga täiesti suletud ei ole. „Kõik sõltub tulemustest: kui näitan häid tulemusi, usun, et olen meeskonnas teretulnud.“

Suninen ise soovib kindlasti tagasi tippseltskonda WRC-s ega leia, et tema aeg möödas on. „Ka Tänak on olnud paaril korral eemal ja tulnud tugevamana tagasi. Sama kehtib Evansi kohta. Kui oled vaimselt piisavalt tugev, tuled ka tugevamana tagasi.“ Oma sihtide osas ei ole ta tagasihoidlik. „Eesmärk on Rally1-s sõitmine ja MM-tiitel. Kui midagi teen, teen seda korralikult ja täiega,“ ütles soomlane.

Teatavasti ulatas Suninenile abikäe Soome ärimees ja rallisõber Markku Rautio, kellelt on saanud toetust ka Eesti rallisõitja. Seda, et Soome ärimees Rautio toetab Egon Kauri, intervjueeritav kuidagi üllatavaks ei pea. „Rautiol on suured ärid ning toetamine toob nähtavust nii Soomes kui Eestis.“ Ta lisab, et pigem peaksime rahul olema, et Rautio näo on olemas inimene, kes noori rallisõitjaid toetada tahab. Viimastel Soome meistrivõistluste etappidel on Suninen ka ise nõu ja jõuga olnud toeks Rautio meeskonnale, et sel viisil minevikus toetatu eest omal moel tagasi anda.

Minnes tänaste teadmistega tagasi 10 aasta tagusesse aega, ralliäss suures plaanis midagi teisiti ei teeks. Enda sõnul on nõrgim külg olnud kommunikatsioon, mis vajanuks arendamist. „Seda eriti tänapäeval, kui pead meedias pildis olema. Võrdleme näiteks Solbergi ja Huttuneni: tulemused on sarnased, aga üks neist on superstaar ning teine mitte.“ Tema sõnul tahavad kõik olla Kimi Räikkönenid, ent selline lähenemine meediasuhtlusele toimis viimati aastal 2000. „Lõppude lõpuks on WRC puhas äri, kus autotootjad oma tooteid reklaamida tahavad.“

Küsimusele, mida tuleks teha, et tuua rohkem autotootjaid WRC sarja, viitab Suninen R5 autodele. „Peaksime kõik R5 autodega sõitma. See oleks nagu R5+: paneme autole suurema turbokõri ja tagatiiva ning see võikski siis olla Rally1.“ See oleks ka kulutõhusam. „Kulud langeksid üle 50%. Kui Rally2 auto maksab ligikaudu 250 tuhat eurot, siis Rally1 oma üle miljoni. Nende muudatustega saaks stardijoonele enam kui 30 autotki.“ Miks seda siis ei tehta? „See on küsimus FIA-le. Ehk muretsetakse, et Rally2 autod saavad olema Rally1 kõrval liiga kiired? Ise usun, et selle pärast ei peaks küll muretsema,“ leidis ta.

Järgmisel nädalal algava Rootsi ralli esikolmiku ennustuse tegemine võtab mehe mõtlikuks. „Vaadates eelmisi aastaid, siis jõudude vahekord uute autode puhul eri rallidel on väga palju kõikunud. Usun, et ka nüüd juhtub midagi sarnast. Arvan, et Toyota teeb hea tulemuse, nad on ka teinud samades tingimustes palju teste. M-Spordilgi on hea auto, palju lumel testinud ning ka Breen on hea lumel sõitja. Hyundai on teinud palju tööd ja pakun, et tõstavad korralikult oma taset.“ Rallivõitu ennustab ta siiski meie esisõitjale. „Ott saab esikoha, Rovanperä teise ning Lappi kolmanda. Breen tuleb neljandaks.“