FIA algatas pärast vastuolulist 2021. aasta viimast etappi uurimise, selgitamaks välja, kas turvaauto protseduur, mis aitas Max Verstappenil viimasel ringil Lewis Hamiltonist mööduda ja maailmameistriks tulla, oli ikka reeglitepärane.

Paraku peavad vormelisõbrad põlevatale küsimusele vastust veel ootama. "FIA president juhtis 2021 Abu Dhabi GP kohta käivaid üksikasjalikke arutelusid. Komisjoni tagasiside tõstatatud küsimuste kohta lisatakse presidendi analüüsile, kes tutvustab struktuurimuudatusi ja tegevuskava lähipäevil."

Eksperdid peavad tõenäoliseks, et FIA muudab sel aastal võistluste juhtimise ja kontrollimise korda ning vabastab võistlusdirektori ametist Abu Dhabis skandaalseid otsuseid teinud Michael Masi.

Pressiteates tutvustati siiski paari langetatud otsust. Esimene neist puudutab eelmisel aastal ellu kutsutud sprindisõite. Otsustati, et algaval hooajal peetakse sprinte kolmel etapil: Emilia Romagna GP-l, Austria GP-l ja Brasiilia GP-l.

Punkte jagatakse sprindis järgmises süsteemis:

1. koht - 8 punkti
2. koht - 7 punkti
3. koht - 6 punkti
4. koht - 5 punkti
5. koht - 4 punkti
6. koht - 3 punkti
7. koht - 2 punkti
8. koht - 1 punkt

Eelmisel hooajal jagati sprindis punkte vaid kolmele paremale. Jätkuvalt otsustab sprindi paremusjärjestus ka pühapäevase põhisõidu stardijärjestuse.

Reegleid muudeti ka ilmastikutingimuste tõttu lühikeseks jäävate sõitude osas. Mäletatavasti sõideti mullu Belgia GP-l 44-st ringist vaid kaks ning needki turvaauto taga. Reeglite järgi otsustati lõppjärjestus esimese ringi järel ning välja jagati vaid pooled punktid.

Uute reeglite järgi antakse punkte vaid siis, kui liider on ilma turvaautota või turvaauto režiimita lõpetanud vähemalt kaks ringi. Kui liider on lõpetanud rohkem kui kaks ringi, aga vähem kui 25% võistlusdistantsist, saavad esimesed viis sõitjat punkte süsteemis:

1. koht - 6 punkti
2. koht - 4 punkti
3. koht - 3 punkti
4. koht - 2 punkti
5. koht - 1 punkt

Kui liider on lõpetanud rohkem kui 25, aga vähem kui 50% võistlustrassist, on punktisüsteem järgmine:

1. koht - 13 punkti
2. koht - 10 punkti
3. koht - 8 punkti
4. koht - 6 punkti
5. koht - 5 punkti
6. koht - 4 punkti
7. koht - 3 punkti
8. koht - 2 punkti
9. koht - 1 punkt

Kui lõpetatud võistlusdistants jääb liidril 50 ja 75% vahele, rakendub järgmine punktisüsteem:

1. koht - 19 punkti
2. koht - 14 punkti
3. koht - 12 punkti
4. koht - 9 punkti
5. koht - 8 punkti
6. koht - 6 punkti
7. koht - 5 punkti
8. koht - 3 punkti
9. koht - 2 punkti
10. koht - 1 punkt