Eelmisel aastal lagunes Hyundai kõikjalt, Tänakul purunesid rehvid suurel kiirusel ja hulgakaupa, kahel puhul tagavedrustus – see võttis ära kaks kindlat rallivõitu – ja isegi tungraud. Hooaeg oli sõnaga tuksis.

Aga nüüd on uued autod, nullist ehitatud, aga kõik jätkub sealt, kus mullu pooleli jäi. Tänak jäi testikatsele hiljaks, sest selgus, et neljast silindrist töötab vaid kolm. Kui kohale jõudis, otsustas hübriidsüsteem otsad anda ja ta ei saanud lisaenergiat kasutada. Aga olgu, see oli pelgalt testikatse. Kui tõsiseks võidusõiduks läks, ei muutunud midagi – Hyundai peab pärast Monte Carlo ralli kaht neljapäevaõhtust kiiruskatset pära.

„Esimesel katsel oli probleem mootoriga, teisel jama hüdraulika ja käsipiduriga. Nimekiri on pikk,” kurtis Tänak. Oleks siis vaid tema... Thierry Neuville jättis pärast peatus teise katse järel maha loigu õlist, mis oli käigukastist välja voolanud, Oliver Solberg ei kuulnud kaardilugejat...

Pärast neljapäevast esimest kiiruskatset teatas Hyundai tiimipealiku kohusetäitja Julien Moncet, et vaadata tuleb suurt pilti. Millist? Toyota ja M-Sport liiguvad kui kulda, Tänak ja Thierry Neuville – sõidumehed mõlemad – jäävad alla nii Adrien Formaux’le kui Gus Greensmithile. Teised tiimid alustavad arendustööde teist etappi, Hyundai pole esimesegagi lõpule jõudnud. Autod lagunevad igast otsast, varuosasidki on puudu, nagu Tänak vihjas...

Aga äkki juhtub ime ja Hyundai tõuseb kui Fööniks tuhast? Annaks taevas... Paraku ütleb Araabia vanasõna, et looda Allahile, aga kaamel seo sellegipoolest kinni. Ja eestlased teavad, et Taara aitab neid, kes aitavad end ise. Seega: tööle, Hyundai, tööle!