Vormel 1 maailmameister selgus ametlikult neli ja pool tundi pärast hooaja viimase etapi finišit kohtunike ruumis. Tänase seisuga on maailmameister Max Verstappen, kes veetis enamus sõidust Lewis Hamiltoni taga, kuid möödus valitsevast tšempionist viimase ringi 5. kurvis.

Enne viimast ringi olid masinad sõitnud pikalt turvaauto taga, mis toodi rajale pärast Nicholas Latifi (Williams) seina sõitmist. Kui võistlus lähenes lõpule, teatasid kohtunikud esmalt, et ringiga mahajääjatel ei lubata enne võistluse täiskiirusel jätkamist oma ringi tagasi teha, kuid viimasel hetkel, kui oli näha, et puhtaks võidusõiduks jääb vaid üks ring aega, tehti otsus ringi: viiel autol, kes olid jäänud Hamiltoni ja Verstappeni vahele, lubati ring ikkagi tagasi võtta.

Nii võiski Verstappen end kohe roheliste lippude lehvides Hamiltoni tuulde võtta ning raja kõige magusamas kohas - pikale sirgele järgnes aeglane vasakkurv - värskemate rehvide eelist ära kasutades mööduda. Verstappen oli turvaauto režiimi ajal boksis käinud, Hamilton ei olnud.

Peale võistlust esitas Mercedes kohtunikele kaks protesti, millest kumbagi ei rahuldatud. Üks neist puudutas Verstappeni hetkelist möödumist Hamiltonist turvaauto režiimi ajal, teine kohtunike otsuseid enne viimast ringi. Olles kohtunikelt saanud negatiivse vastuse, teatas Mercedes, et kavatseb turvaauto protseduurireegleid puudutava otsuse edasi kaevata.

Kõik apellatsioonid tuleb lõpule viia hiljemalt neljapäevaks, mil Verstappenile FIA aastalõpugalal tema maailmameistrikarikas üle antakse.

Mercedese tiimipealik Toto Wolff täna peale kohtunike otsuse teada saamist ajakirjanike ette ei ilmunud. Red Bulli boss Christian Horner ei suutnud aga oma rõõmu varjata.

"Nad on olnud sel aastal suurepärased konkurendid. Ning Lewis on olnud fenomenaalne sõitja. Sellel duellil on olnud oma momente, see on olnud pingeline ja raske. Aga me oleme lõpptulemusega rahul. Ning ma olen Maxi üle uhke. Ta on olnud kogu aasta fenomenaalne," vahendab Autosport.com Horneri sõnu.

"Me ei tahtnud kunagi, et see kohtunike ees lõppeks. Me ei käi ju advokaatidega võidusõidul. Kahju, et see seal lõppes, aga kohtunikud tegid õige otsuse."

Mercedese esindajad väitsid kohtunike ees, et turvaauto eiras protseduurireegleid ning tuli rajalt maha üks ring liiga vara. Reegliteraamatu artikkel 48.12 ütleb, et "kui viimane ringiga maha jäänud auto on liidrist möödunud, tuleb turvaauto boksi järgmise ringi lõpus". Antud juhul tuli turvaauto boksi sama ringi lõpus. Teisel juhul oleks sõit lõppenud turvaauto taga Hamiltoni võiduga.

"Oleme alati rääkinud "laskem neil võidu sõita" põhimõttest. [Endine Mercedese nõunik] Niki Lauda oli see, kes seda kõvasti surus ning me oleme alati rääkinud, et sõite ei tohiks turvaauto taga lõpetada. Võistlusdirektor tegi keerulistes oludes absoluutselt õige otsuse."

Horner lisas, et Mercedese katse lõppetulemust muuta tundus talle "natuke meeleheitlik."